اخبار داغ

چشمان کم‌سو رنگ امیدواری به خود گرفتند؛

ویزیت رایگان چشم پزشکی ارمغانی از ‏بسیج جامعه پزشکی در سیستان و بلوچستان

ویزیت رایگان چشم پزشکی ارمغانی از ‏بسیج جامعه پزشکی در سیستان و بلوچستان
در راستای اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه و به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب، اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه مورد ویزیت رایگان و درمان کامل بیماری‌های چشمی قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، هزار و ۴۹۶ کیلومتر از تهران به سیستان وبلوچستان آمدند تا به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب، در جبهه ایثار خدمت کنند.

خدمتی بی منت در مناطق محروم تا التیام بخش درد بیماران و مرهمی بر درد مردمانی باشند که شاید هزینه‌ای ولو اندک برای درمان مشکلات چشم‌هایشان ندارند اما از دعای خیر بی‌نصیب نمی‌شوند، و چه بی‌منت از صبح تا شب کار می‌کنند آنقدر بی‌منت که کار در این مناطق محروم را زکات کارشان می‌دانند.

پزشکانی که نه تنها متخصص بلکه متعد به ارزش های انسانی هستند، اینجا دیگر صحبت از هزینه های بالای چشم پزشکی نیست هدف خدمت، ویزیت رایگان و برخورداری آحاد مردم از خدمات رایگان پزشکی است که توسط سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی و همکاری نهادهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی در مناطق محروم انجام می گیرد و گامی مهم در راه اهداف تحقق نظام سلامت نیز به شمار می رود.

طرح‌های محرومیت زدایی که با اعزام تیم‎های پزشکی متخصص و عمومی همراه بوده و مورد استقبال مردم در نقاط مختلف قرار گرفته به گونه ای که آنها قدردان این خدمات رسانی هستند چرا که بار هزینه های گزاف بهداشتی و درمانی را از دوش بسیاری از خانواده ها برداشته است.

اگر چه سال هاست که خدمات بهداشتی و درمانی رایگان سپاه و بسیج عاملی در کاهش آلام مردم شده و هربار با نام یک شهید در گوشه و کنار شهرها و روستاها به ویژه در مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی افرادی الگوگرفته از مکتب شهدا اقدام به تشکیل گروه های پزشکی مختلف اعم از ویزیت رایگان و غربالگری، اطفال، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندان پزشکی، عمل های جراحی و سایر موارد می کنند که این اقدام خداپسندانه آنان باعث شده تا امید در دل مردمانی که دستشان از خدمات کوتاه است، روشن شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
سلامتی هدیه پزشکان جهادگر به مردم

شماری از بیماران حاضر در درمانگاه حضرت رسول اکرم (ص) زاهدان که برای ارائه خدمات چشم پزشکی به این مکان مراجعه کرده بودند، از حضور پزشکان مبنی بر ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی قدردانی کرده و گفتند: بسیاری از ما شاید سال هاست که به علت عدم پرداخت هزینه های بالای چشم پزشکی از مراجعه به مراکز درمانی و مطب ها خودداری کرده و چشمانمان نوری ندارد؛ این روزها اما دعای خیر ما بدرقه راه افرادی است که روزنه ای از امید در دل ما و فرزندانمان به وجو آوردند تا از مشکلاتمان کاسته شود.

به گفته بیماران حاضر، ارائه خدمات بهداشتی درمانی سپاه و بسیج در زمان های مختلف به ویژه ایام کرونا در قالب طرح "سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"، کمک بسیاری به نیازمندان کرد، اکنون نیز ویزیت‌های رایگان و توزیع دارو و عینک یا سایر خدمات رایگان که سلامتی را به ما هدیه داده ارمغان دیگری از خدمات بی منت بسیجیان است که مرهمی بر دردهای نیازمندان است و امید که سایر مسئولان هم در راستای کاهش مسکلات مردم تلاش کرده و از این نهاد مردمی الگو گیرند.

 از ویزیت ۳۵۴ بیمار تا اهدای عینک رایگان و عمل جراحی
 
فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس در خط مقدم نبردِ بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی، زمینه‌ای شد تا پس از جنگ تحمیلی این مهم؛ میراث و الگویی ماندگار برای سایر پزشکان بسیجی باشد تا در عرصه ها و بحران های مختلف در راستای کاهش آلام بیماران پیش قراول باشند.

 وی افزود: از آنجایی که یکی از اهداف بسیج، محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم است؛ ویزیت رایگان در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، اعزام تیم‌های تخصصی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مناطق محروم روستایی و شهری نیز از برنامه های بسیج جامعه پزشکی به شمار می رود.
 
, سلامتی هدیه پزشکان جهادگر به مردم, سلامتی هدیه پزشکان جهادگر به مردم,
,
,
,
,
,
,  از ویزیت ۳۵۴ بیمار تا اهدای عینک رایگان و عمل جراحی,  از ویزیت ۳۵۴ بیمار تا اهدای عینک رایگان و عمل جراحی,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب و در تداوم اجرای رزمایش کمک های مومنانه، یک تیم چهار نفره پزشکی از استان تهران به سیستان وبلوچستان سفر کرده تا مرهمی بر دردها و معضلات چشم بیماران باشند.

وی گفت: در مسیر ارائه خدمات رایگان به محرومان که همواره در دستور کار بسیج و سپاه قرار دارد دوری و نزدیکی، گرما و سرما یا شرایطی همچون کرونا مانعی به شمار نمی آید و همه در یک جمله "خدمت بی منت به همنوع" خلاصه شده است.

کمیلی تصریح کرد: از زمان حضور این تیم در درمانگاه حضرت رسول اکرم (ص) که از۲۱بهمن ماه اقدام به ارائه خدمت کرده اند تاکنون ۳۵۴نفر از بیماران مورد معاینه چشم قرار گرفتند.

وی اذعان کرد: همچنین ۲۸۰ نفر پس از معاینات دقیق و با سلیقه شخصی به صورت رایگان عینک پزشکی دریافت کرده، و چهارده نفر نیز برای انجام عمل جراحی چشم شنسایی شدند. 

جانشین بسیج جامعه پزشکی خاطر نشان کرد: این تیم پزشکی همچنین کودکان دارای مشکلات چشمی را شناسایی و درمان کردند که اگر به موقع درمان نمی‌شدند تا آخر عمر با مشکل جدی بینایی مواجه بودند.

کمیلی گفت: آن دسته از بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند نیز طی ماه آینده توسط تیم اعزامی از تهران مورد عمل جراحی قرار می گیرند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه