اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:

برخی واژه‌ها در سال‌های اخیر برای اولین بار از زبان منتخب مردم شنیده شد

برخی واژه‌ها در سال‌های اخیر برای اولین بار از زبان منتخب مردم شنیده شد
کریمی گفت: واژه‌هایی مانند بی سواد، بی شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، جیب بر، متوهم، عقب مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری و… در هفت سال اخیر از زبان شخص اول ممکلت معمولا در خطاب به کسانی به کار برده می شد که دلسوزان نظام بوده و بر عملکرد دولت انتقاد داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مازیار کریمی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از واژه ها برای اولین بار از زبان منتخب مردم شنیده شد، اظهار کرد: واژه هایی مانند بی سواد، بی شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، جیب بر، متوهم، عقب مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری و… در هفت سال اخیر از زبان شخص اول اجرایی کشور معمولا در خطاب به کسانی به کار برده می شد که دلسوزان نظام بوده و بر عملکرد دولت انتقاد داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استاد دانشگاه های هرمزگان افزود: هنگامی که مردم چنین توهین هایی را از شخص اول اجرایی کشور می بینند به عکس العمل می پردازند و شعارهایی که در شان رییس جمهور نیست به آن نسبت می دهند.

,

کریمی تاکید کرد: توهین به هیچ شخصی به ویژه رییس جمهور که از کارگزاران نظام هستند قابل قبول نیست و رهبر انقلاب نیز بر این امر تاکید دارند و اخیرا به صراحت به یکی از نمایندگان مجلس فرمودند که این کار درستی نیست.

,

وی با بیان اینکه آموزه های دینی ما نیز توهین را نهی می کند، عنوان کرد: در جنگ صفین یکی از یاران امام علی(ع) به جبهه باطل توهین می کردند حضرت با شنیدن آن فرمودند من دوست ندارم شما توهین بکنید.

,

استاد دانشگاه های هرمزگان بیان کرد: مردم به رفتارهای دولتمردان نگاه می کنند و یادشان نرفته در مناظرات انتخاباتی رییس جمهور فعلی در مقابل رقیبان خود چه مکالماتی را به کار بردند که بعدها رهبر انقلاب فرمودند: نباید جای جلاد و شهید عوض شود و جالب است که در بیانه دولت نیز همین عبارت آمده است.

,

کریمی با طرح این سوال که آیا دولت فعلی نسبت به عمکرد دولت قبلی انصاف داشته که حالا توقع دارد که با انصاف با او برخورد شود، اذعان کرد: درخواست دولت روحانی برای برخورد قاطع با هتاکان به خودش قطعا حل مسئله نیست؛ اکنون مسئله اصلی این است که مردم احساس کنند محرم دولت هستند و با آنها باصداقت رفتار می شود و تلاش دولت را ببینند.

,

وی خاطرنشان کرد: اصل صداقت را مردم در رفتار دولت باید ببینند تا مسائل و مشکلات اینگونه پیش نیاید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه