اخبار داغ

وقتی ضد انقلاب سنگِ روی یخ شد؛

تکذیب حضور پرستار کرجی در بخش کرونا؛ پاسخی به فرافکنی معاندین/ شهیده "مهشید گودرز" پس از بارداری در ICU مسمومین بیمارستان لقمان خدمت کرد

تکذیب حضور پرستار کرجی در بخش کرونا؛ پاسخی به فرافکنی معاندین/ شهیده "مهشید گودرز" پس از بارداری در ICU مسمومین بیمارستان لقمان خدمت کرد
به دنبال شهادت پرستار باردار کرجی که مدتی در بخش کرونای بیمارستان لقمان تهران به خدمت مشغول بود، موجی از شبهات برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و شهروندان ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، ۲۵ بهمن‌ماه خبری به عنوان شهادت پرستار باردار کرجی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا توسط  مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز اعلام شد. به گفته مهرداد بابایی، رئیس فوریت های استان؛ پرستار بیمارستان لقمان حکیم که ساکن کرج بود هفت ماهه باردار بود و با تلاش پزشکان متخصص نوازد وی نارس به دنیا آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
به دنبال انعکاس این خبر در رسانه های البرز موجی از شبهات برای کاربران در شبکه های اجتماعی به وجودآمد که آیا این پرستار که ۷ ماهه باردار بوده است از مرخصی بارداری بهره مند نشده و همچنان در بخش کرونا فعالبت کرده است؟ ماجرا به اینجا ختم نشد و شبکه های معاند هم با موج سواری های گسترده به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند.
,
 
,
این واکنش ها شبکه خبری تیتریک را بر آن داشت تا پیگیری هایی درباره این موضوع داشته باشد. رئیس مرکز فوریت های اورژانس استان البرز درباره شبهات ایجاد شده درباره شهادت پرستار باردار کرجی مرحومه مهشید گودرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: تا جایی که من می دانم این پرستار در بخش کرونا فعالیت نداشته است.
,
 
,
مهرداد بابایی با اشاره به تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت افزود: نمی توان به کسی که باردار است مرخصی داد و گفت سر کار حاضر نشود، مرخصی بارداری معیارهای خاص دارد، زمانی که می گوئیم کادر درمان از جان خود برای بیماران می گذرند شوخی نیست.
,
 
,
وی اظهار داشت: هر بیمارستانی حتی اگر بخش کرونا هم نداشته باشد با توجه به اینکه این ویروس یک بیماری هزار چهره است می تواند خود را با علائم دیگری نشان داده و در نهایت نشان دهنده کرونا باشد. فضای بیمارستان ها آلوده است و همکاران ما از جان مایه می گذارند.
,
 
,
بابایی تصریح کرد: کلاس های درس آنلاین شده است اما درمان را نمی توان آنلاین کرد، متاسفانه همکاران ما در کادر درمان در فشار و عذاب هستند، حتی کسانی که مرخصی زایمان گرفته وفرزندشان یک ساله شده است هم باید سر کار حاضر شوند و استرس دارند که مبادا فرزندشان مبتلا شود.
,
 
,
وی گفت: علاوه بر فشار کاری کادر درمان، فشار روحی برای عدم انتقال بیماری کرونا به خانواده هم بر کادر درمان تحمیل شده است، باید مردم، رسانه ها و مسئولین از نظر روحی و روانی حمایت های لازم را انجام دهند تا کادر درمان بتوانند این شرایط را سپری کنند.
,
 
,
*بر اساس اعلام یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک، در ابتدای شیوع ویروس کرونا وزارت بهداشت بخش نامه ای ابلاغ کرده است با این مضمون، کلیه افرادی که بیماری زمینه ای دارند و باردار هستند نباید در بخش کرونا فعالیت کنند.

ممکن است بیمارستان لقمان اعلام کند عکس های این پرستار در بخش کرونا به زمانی بازمی گردد که باردار نبوده و از فروردین ماه مانع فعالیت وی در این بخش شده ایم، البته کرونا به قدری راحت شیوع پیدا می کند که ممکن است در دورهمی یا بخش دیگری از بیمارستان مبتلا شده باشد.
,
,
,
 
,
تیتریک به این موضوعات اکتفا نکرد و با همسر شهید مهشید گودرز به گفتگو پرداخت، بابایی با اشاره به اینکه بیمارستان لقمان پس از اطلاع از اینکه همسرش باردار است وی را از بخش کرونا جابجا کرده است، گفت: تست کرونای همسرم ۱۴ بهمن ماه مثبت شد و در نهایت ۲۵ بهمن ماه نیز پس از زایمان به شهادت رسید.
,
 
,
همچنین رئیس بیمارستان لقمان حکیم ضمن تکذیب حضور «شهیده مهشید گودرز» در بخش مبتلایان به کرونا گفت: وی به علت بارداری از همان روزهای اول بارداری به بخش ICU مسمومین منتقل شده و در این بخش فعالیت می‌کرد.
,
 
,
امیدوار رضایی افزود: این پرستار پیش از دوران بارداری به صورت داوطلبانه در بخش کرونا مشغول فعالیت بود و با آغاز این دوران در اواسط اردیبهشت ماه در بخش ICU مسمومین به جهاد خود در حفظ سلامتی مردم ادامه داد.
,
 
,
در نهایت مهرداد بابایی رئیس اورژانس البرز با تائید سخنان رئیس بیمارستان لقمان به شائبه هایی که برخی کاربران شبکه های اجتماعی داشتند و موج سواری معاندین پایان داد.
,
 
,
در خاتمه باید گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون کادردرمان با شهدایی که در راه دفاع از سلامت مردم تقدیم کرده است یک بار دیگر ایثار و شهادت طلبی را پس از ۸ سال دفاع مقدس معنا کرد.



انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه