اخبار داغ

گلستان در آستانه پیک چهارم کرونا؛

عادی‌انگاری مردم؛ بلایی جبران‌ناپذیر/ کرونا شوخی‌بردار نیست

عادی‌انگاری مردم؛ بلایی جبران‌ناپذیر/ کرونا شوخی‌بردار نیست
با سهل‌انگاری و عادی‌انگاری مردم، استان گلستان در وضعیت هشدار نارنجی و در آستانه پیک چهارم کرونا قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ در روزهای اخیر روند ابتلا به کرونا در استان گلستان شدت گرفته است و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

زنگ خطر شیوع کرونا با عادی انگاری و کاهش سطح اجرای شیوه های بهداشتی به صدا در آمده است و نگرانی از ورود کرونای انگلیسی بر آن افزوده است، هرچند مسئولان علوم پزشکی استان می‌گویند تاکنون موردی از ابتلای گلستانی ها به کرونای جهش یافته انگلیسی مشاهده نشده است.

,

, ,

به نظرمی رسد با نزدیک شدن به ایام عید،شلوغی های مراکز خرید و خیابان ها بیشتر شود ،چیزی که این روز ها در خیابان ها هم شاهد آن هستیم.

,

البته نباید از ایجاد صف های خرید روغن و اقلام ضروری مردم در یک ماهه اخیر به دلیل سومدیریت هاهم گذشت زیرا شلوغی های فراوانی را بخصوص در مرکز استان ایجاد کرده است که سبب به حداقل رسیدن عمل به شیوه های بهداشتی شده است.

,

با تزریق واکسن کرونا در کشور شاید اطمینان خاطری برای مردم ایجاد شده است  و مردم بی پروا تر به خیابان ها  و گشت و گذار و دورهمی  می روند .

,

, ,

نگرانی از خیز چهارم کرونا در گلستان

, نگرانی از خیز چهارم کرونا در گلستان, نگرانی از خیز چهارم کرونا در گلستان,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از خیز چهارم کرونا در استان، از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده  شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی ها پرهیز کنند.

,

عبدالرضا فاضل با بیان اینکه کرونا تمام نشده است،تاکید کرد: شاهد افزایش مراجعان سرپایی و بستری در بیمارستان ها هستیم که به شدت نگران کننده است.

,

وی با اعلام افزایش شهرهای نارنجی بیان کرد: با افزایش مبتلایان کرونا،شهرستان های گرگان ،علی آبادکتول و بندرگز نارنجی شدند.

,

فاضل اضافه کرد: هم اکنون ۴۳۲ مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۹۴ نفر در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند و ۳۹ نفر از آنان با دستگاه ونتیلاتور نفس می کشند.

,

وی اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تعداد مبتلایان کرونا نسبت به روزهای اخیر افزود: علی آباد ،گرگان و بندرگز شهرهای نارنجی استان هستند و کردکوی ،آزادشهر ،مینودشت،گنبدکاووس،آق قلا و بندرترکمن در وضعیت زرد قرار دارند.

,

فاضل گفت: با شرایط فعلی ممکن است طی دو هفته آینده با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان مواجه شویم.

,

وی  یادآورشد: فاضل در یک سال اخیر ۲۰ هزار و ۱۶۹ گلستانی به کرونا مبتلا شدند و بهبود یافتند.

,

ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای نارنجی و زرد

, ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای نارنجی و زرد, ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای نارنجی و زرد,

استاندار گلستان نیز اظهار کرد: نگران شیوع موج چهارم کرونا در گلستان هستیم.

,

وی افزود: ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای نارنجی و زرد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح برقرار است و متخلفین جریمه خواهد شد.

,

, ,

تعطیلی فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴  در گرگان

با اعلام وضعیت هشدار در گلستان برخی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در مرکز استان بازگشت  و فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ از ۲۵ بهمن ماه در گرگان تعطیل شد.

, تعطیلی فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴  در گرگان, تعطیلی فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴  در گرگان,
,
,

فرماندار گرگان  اظهار کرد: همچنین ممنوعیت تردد شبانه در گرگان از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح اعمال خواهد شد و در صورت تردد در این ساعات رانندگان مشمول جریمه می‌شوند.

,

محمد حمیدی افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی،استخر سرپوشیده و سالن‌های ورزشی،چایخانه و قهوه خانه‌ها که قلیان ارائه می‌کنند،آموزشگاه‌های موسیقی و زبان فقط ده نفره،موزه،سینما،تئاترها،مهدهای کودک و همچنین مراکز تفریحی آبی،گیم نت‌ها و باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها و غیره ممنوع شده است.

,

وی تصریح کرد: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا درگیر وضعیت خطرناک‌تری در مرکز استان نشویم.

,

حمیدی بیان کرد: شرایط سختی را پیش رو داریم و همه اصناف و مردم باید برای کاهش و کنترل کرونا همکاری کنند،در غیر این صورت با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

,

این روند در دوشهر دیگر نیز برطبق  مصوبات ستاد کرونا اجرایی می شود .

,

گفتنی است؛ از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار و ۳۰۰ گلستانی بر اثر شیوع کرونا فوت کرده اند که خسارتی جبران ناپذیر برای خانواده ها است لذا  مردم باید بدانند که ساده انگاری و عادی انگاری  چیزی جز اندوه و عزا نخواهد داشت و باید با همکاری بیشتر  به رعایت کامل شیوه نامه های  بهداشتی تا ریشه کنی کامل این ویروس منحوس بپردازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه