اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

بازی غرب‌گرایان با دوگانه "مذاکره ـ فشار اقتصادی" برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰

بازی غرب‌گرایان با دوگانه "مذاکره ـ فشار اقتصادی" برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰
نداف ضمن اشاره به تلاش جریان غربگرا با استفاده از دوگانه مذاکره – فشار اقتصادی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هدف دشمن از مذاکره نه رسیدن به نتیجه برد برد، بلکه نفی هویت جمهوری اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی نداف کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار صبح توس؛ به تشریح نقاط قوت، ضعف و چالشهای پیش روی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون اغراق یکی از دموکرات ترین و مردمی ترین حکومت های دنیا و نماد مردم سالاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: دشمنان ما از ابتدای انقلاب تاکنون، تلاش های زیادی انجام داده اند که به انتخابات ضربه وارد کنند، متاسفانه در برخی موارد هم با موفقیت همراه بوده اند اما اگر به نکات تذکر داده شده در منظومه فکری امامین انقلاب توجه و دقت داشته باشیم هیچ گاه دچار انحراف نخواهیم شد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موضوع دوقطبی شدن انتخابات، تشریح کرد: طبیعی است که در انتخابات همواره عده ای برای معرفی و بیان نقاط قوت و دستاوردهای خود در برابر رقیبشان صف آرایی می کنند، اما در این میان عده ای تلاش دارند با ایجاد و قرار دادن مردم در دوگانه ای کاذب، فضای انتخابات را به نفع خود تغییر داده و پیروز میدان شوند.

,

نداف افزود: به عنوان مثال در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته، جریانی برای اینکه بتواند پیروز شود دوگانه کاذبی را تحت عنوان مذاکره - جنگ ایجاد کرد. آنها با کمک فضای مجازی و استفاده از رسانه های بیگانه این موضوع را به مردم القاء کردند که اگر مذاکره نکنیم باید تن به جنگ دهیم؛ همین دوقطبی باعث شد خیلی از مردم به خاطر ترس از جنگ، ترجیح دهند مشکل خود را از طریق مذاکره حل و فصل کنند.

,

دوگانه مذاکره تورم اقتصادی، تلاش جریان غربگرا برای پیروزی در انتخابات آینده

, دوگانه مذاکره , , تورم اقتصادی، تلاش جریان غربگرا برای پیروزی در انتخابات آینده ,

وی تبین کرد: حالا که مردم به قطعیت رسیدند هیچ جنگی قرار نیست اتفاق بیفتد، این جریان برای انتخابات آینده دارد مردم را به سوی دوگانه مذاکره – تورم اقتصادی سوق می دهد، به این معنی که اگر مذاکره نکنیم باید به یک ابرتورم اقتصادی تن بدهیم؛ غافل از اینکه هدف دشمن از مذاکره نه رسیدن به نتیجه برد برد، بلکه به دنبال نفی هویت و موجودیت جمهوری اسلامی ایران است.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یک شخصیت های سیاسی کشور در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار نوشته اگر مردم ایران رفاه و مذاکره را انتخاب نکنند باید به ونزوئلا شدن تن دهند، این یک تحلیل نیست بلکه یک تهدید است برای القای مذاکره.

,

نداف برخی رفتارهای مسئولین را ناظر بر همین موضوع دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ به جای اینکه مبنای دولت کاهش وابستگی به نفت باشد، میبینیم رقمی معادل دو میلیون و سیصد هزار بشکه را برای فروش سال آینده مواد نفتی در نظر گرفته. متوقف کردن ۴۰ درصد بودجه سال آینده به فروش نفت یعنی اگر مذاکره نکنیم و نتوانیم این مقدار بشکه را بفروشیم باید به تورمی در حدود ۴۰ درصد بالاتر از تورم فعلی تن دهیم.

,

هدف دشمن از تخریب شورای نگهبان، هزینه سازی برای نظام است

, هدف دشمن از تخریب شورای نگهبان، هزینه سازی برای نظام است,

وی تاکید کرد: یکی از کارهای دشمن برای ضربه زدن به انتخابات، هزینه سازی برای نظام و نهادهای منتسب به رهبری است؛ مثلا همواره در انتخابات جریانهایی سعی می کنند نظر شورای نگهبان در مساله احراز صلاحیت افراد برای کاندید شدن را زیر سوال ببرند. هر کسی حداقل ملاک های لازم و کف مقبولیت را داشته باشد می تواند در معرض انتخاب مردم قرار گیرد؛ معنی جمله فوق اصلح بودن فرد احراز صلاحیت شده نیست.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم باید دقت کنند و از میان کاندیداها کسی را انتخاب کنند که دارای ملاکهای تبیین شده از سوی رهبری باشد، اما اگر کسی از سوی آنها انتخاب شد که حداقلی ترین ملاکها را داشت نتیجه انتخاب مردم به خود آنها برمی گردد؛ مردم باید بصیر بوده و مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند، کم دقتی بعضی افراد در انتخاب کاندیدا را نباید به حساب شورای نگهبان گذاشت.

,

نداف سیاهنمایی برای ناامید کردن مردم را یکی دیگر از حربه های جریان مخالف دانست و تصریح کرد: جریاناتی در داخل کشور هستند که تلاش می کنند مشکلات را آنقدر بزرگ جلوه دهند که مورد پذیرش مردم قرار گیرد، سپس برای رفع مشکلات، به مردم آدرس غلط ارتباط با غرب بدهند، همان آدرسی است که مبنای انقلاب ما برای مقابله با آن بوده.

,

وی ابراز کرد: همه می دانیم در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد اما بخش زیادی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها و قرار داشتن قدرت در اختیار لیبرالها و حاکمیت این جریان فکری است، جریانی که به فرموده امام راحل تفاله های طاغوت هستند و سفارش اکید شده به چنین تفکراتی که دل در گرو غرب و استکبار و دشمنان خدا و رسول دارند رای ندهیم.

,

مطالبه گری سکان داران دولت از نظام، فرار رو به جلو و فریب جامعه است

, مطالبه گری سکان داران دولت از نظام، فرار رو به جلو و فریب جامعه است,

کارشناس مسائل سیاسی در بخش های دیگری از سخنان خود مطالبه گری سکان داران دولت را از جمله مواردی دانست که در هنگامه انتخابات بروز و ظهور پیدا می کند و توضیح داد: افرادی که قدرت، بودجه، اعتبارات و اختیارات زیادی در دست دارند در ایام انتخابات به میدان آمده و از نظام بابت کارهایی که خود آنها باید انجام می دادند و ندادند، مطالبه می کنند. این کار فریب جامعه و فرار رو به جلو اینهاست.

,

نداف افزود: بدتر آنکه این افراد با توجه به شناختی که از قانون و حوزه اختیارات مسئولین داشتند کاندید شده و پس از انتخاب شدن، سوگند خوردند که به نظام خدمت کنند، اما در میانه یا پایان کار با انتصاب ناکارآمدی خود به نظام، حرف از عدم اختیارات، محدودیت ها و دولت در سایه می زنند. این یکی از فریبکاری های بزرگ در تاریخ انتخاباتی و رقابتی کشور ماست.

,

وی اظهار کرد: بر اساس تجربه 42 ساله انقلاب، بسیاری از دستاوردهای خیره کننده کشور ما جز با مدیریت انقلابی و جهادی محقق نشده، ما از مولفه های توسعه یعنی منابع مادی، نیروی کار ماهر و فراوان و زیرساخت چیزی کم نداریم اما مدیر جهادی و انقلابی که بتواند از ظرفیت های داخلی و نیروی عظیم جوان های کشور استفاده کند کم داریم. تا زمانی که چشم مدیریت مدیران ما برای رفع مشکلات جامعه به دست غربی ها باشد وضعیت اقتصادی از این بهتر نمی شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبتهای سفیر فرانسه تصریح کرد: اگر جریان انقلابی در ایران به قدرت برسد دیری نخواهد پایید که اقتصاد را سامان داده و می توانند برای همیشه ردپای اروپا و امریکا را در غرب آسیا کور کنند. آنها به این ظرفیت مطمئن هستند لذا تلاش می کنند زمینه را برای انتخاب کسانی فراهم کنند که خواستار ارتباط با غرب هستند.

,

نداف تاکید کرد: این را بدانید که تجربه مدیریت انقلابی در هر مقطعی از انقلاب منشا برکات و خیرات بوده؛ حتی هشت سال جنگ و تحریم و اشغالگری نتوانست کمر مردم ما را خم کند و مشکلات مردم در آن زمان خیلی کمتر از چیزی بود که الان شاهد آن هستیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید ضمن مطالبه گری با هدف هرس کردن شاخه های اضافی و تنومند تر کردن درخت انقلاب، به دنبال بصیرت افزایی باشند چرا که شناخت مردم از موضوعات و افراد و اشخاص و جریان های درون جامعه می تواند باعث رقم خوردن انتخاباتی صحیح و اثرگذار و حاصلی بسیار میمون و مبارک باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه