اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز؛

اشتغال روستائیان با تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد/ ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد

اشتغال روستائیان با تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد/ ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد
داود نجفیان گفت: ساماندهی رودخانه کردان در زمینه فرسایش، پاکسازی منطقه از زباله و رفع تصرفات غیر مجاز از بستر رودخانه و اشتغال روستاییان از جمله اهداف طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز پیش از ظهر امروز سه شنبه در آئین افتتاح طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد، گفت: فاز اول این طرح از سال ۸۰ تا ۹۲ زیر نظر شرکت آب منطقه ای  استان تهران اجرا شد اما انجام فاز دوم این پروژه از سال ۹۲ تاکنون زیر نظر شرکت آب منطقه ای البرز بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
داود نجفیان با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور با هدف انتقال آب های جاری و رودخانه کردان به سفره‌های آب زیرزمینی استان البرز و پیشگیری از آثار تخریبی سیلاب‌ها اجرایی شد، افزود: در فاز اول این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد اما برای تکمیل بخش های دیگر آن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در شمال غرب دشت هشتگرد و محدوده ساوجبلاغ صورت گرفت.
,
 
,
وی اظهار داشت: با توجه به برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی، بیلان منفی آب در ساوجبلاغ و هشتگرد به دلیل کشاورزی و باغداری و ازدیاد جمعیت طرح تغذیه مصنوعی در دستور کار قرار گرفت، همچنین در حوضچه های تغذیه مصنوعی در فاز یک و دو ذخیره ۳۵ میلیون مترمکعب آب و در فاز سه با ذخیره ۱۵میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.
,
 
,
نجفیان در خاتمه ساماندهی رودخانه کردان در زمینه فرسایش، پاکسازی منطقه از زباله و رفع تصرفات غیرمجاز از بستر رودخانه و مهم تر از تمام این مسائل، اشتغال برای روستاییان را از جمله اهداف برجسته طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد دانست و تصریح کرد: در ساوجبلاغ و نظرآباد دسترسی به آبخوان ها از ۴۰ متر در دهه ۷۰ به ۳۰۰ متر رسیده است.
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه