اخبار داغ

سیره امام هادی(ع)؛

آخرین امامی که فرصت حضور در بین شیعیان را داشت

آخرین امامی که فرصت حضور در بین شیعیان را داشت
امامان بعد از امام دهم فرصت حضور در اجتماع را نداشتند به همین دلیل این امام عزیز با ارائه زیات جامعه کریمه مسیر تشیع در آینده و در شرایط غیبت امام را ترسیم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با صاحب نیوز به بیان سیره امام هادی(ع) پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی اظهار کرد: هر یک از ائمه(ع) به تناسب شرایطی که در آن قرار داشتند رفتار متناسب با زمان خود را بروز داده‌اند و اگر هر یک از ایشان جای دیگری بود همانند همان امام دیگر عمل می‌کرد.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره این که به همین دلیل هر یک از امامان به صفتی شهرت پیدا کرده‌اند، به عنوان مثال عنوان کرد: امیرالمؤمنین به مهربانی، قدرت و مظلومیت، امام حسن به کرم، امام حسین به شجاعت و ایثار و سایر ائمه نیز به صفاتی شناخته می‌شوند.

,

حجت الاسلام شامحمدی بیان کرد: امام هادی(ع) را می‌توان آخرین امامی دانست که فرصت حضور در اجتماع و در جمع شیعیان را داشته و باید در فرصت کمی که در اختیار داشتند ادامه مسیر امامت را ترسیم می‌کردند به همین جهت مشهورترین اثر ایشان یعنی زیارت جامعه کبیره که بیان ویژگی‌های اهل بیت و ائمه اطهار است، از آن امام همام به جای مانده است.

,

وی خاطرنشان کرد: امام عسکری(ع) تمام عمر خود را در محاصره و در پادگان بودند و امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) نیز غایب شدند لذا امام هادی(ع) باید مسیری را ترسیم می‌کردند تا شیعیان بتوانند راه خود را پیدا کرده و در غیاب امام در آن مسیر حرکت کنند.

,

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: زیارت جامعه کبیره، متن ارزشمند به جای مانده از امام دهم شیعیان است که خواندن آن برای زیارت همه ائمه سفارش شده و توصیف خصایص همه ائمه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه