اخبار داغ

در گفتگو با معاون میراث فرهنگی استان عنوان شد؛

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت خانه دوره قاجار در کرمان/ خانه "نصرت الممالک" در قالب بوتیک هتل، خدمات ارائه می‌دهد

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت خانه دوره قاجار در کرمان/ خانه "نصرت الممالک" در قالب بوتیک هتل، خدمات ارائه می‌دهد
مجتبی شفیعی گفت: مرمت خانه نصرت الممالک واقع در اختیار آباد کرمان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این بنای تاریخی در قالب بوتیک هتل کوچک خدمات ارائه خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شفیعی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص مرمت و بازسازی خانه نصرت الممالک واقع در اختیار آباد کرمان گفت: مرمت حفاظتی بنای تاریخی را از دو سال گذشته به منظور رفع خطر انجام داده ایم و پس از آن با همکاری مسئولان منطقه، سرمایه گذاری را به منظور تملک و بازسازی این بنای تاریخی تشویق کردیم.

معاون میراث فرهنگی ادامه داد: قلعه نصرت الممالک در اختیار بخش خصوصی بود و با تشویق سرمایه گذار کارهای مرمت را آغاز کرده ایم و سازمان میراث فرهنگی نیز در این راستا کمک های مالی را به سرمایه گذار در قالب طرح مشارکت انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد پروژه مربوط به بخش های سازه ای و استحکام بخشی انجام شده است و وارد فاز مرمت تزئینات و فضاهای داخلی شده ایم و برای این بنا کاربری پذیرایی و اقامتی تعریف کرده ایم تا بتوانیم در قالب بوتیک هتل خیلی کوچک بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

گفتنی است این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه