اخبار داغ

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

تلاش مجلس برای افزایش یارانه مددجویان نهادهای حمایتی تا سقف دو برابر افراد عادی

تلاش مجلس برای افزایش یارانه مددجویان نهادهای حمایتی تا سقف دو برابر افراد عادی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این است که یارانه مستمری‌ بگیران تحت حمایت این نهادهای حمایتی به دو برابر افراد عادی افزایش ‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری با اشاره به مشکلات جدی معیشتی برای نیازمندان به خصوص مددجویان تحت پوشش نهاد حمایتی اظهار کرد: زندگی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی با دریافت مستمری ناچیز در شرایط سخت اقتصادی، بسیار مشکل است؛ این در حالی است که دولت پیشنهاد ویژه‌ای برای افزایش مستمری این مددجویان در بودجه سال آینده نداشته است.

وی ادامه داد: در لایحه اولیه بودجه سال آینده، کمیسیون تلفیق مصوب کرد تا دولت ملزم شود 10 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به مستمری این افراد اختصاص دهد و میزان مستمری آنان را به 210 هزار تومان برساند، که امیدواریم در دور جدید بررسی بودجه نیز این تکلیف مصوب و نهایی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: همچنین تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این است که یارانه مستمری‌ بگیران تحت حمایت این نهادهای حمایتی به دو برابر افراد عادی افزایش ‌یابد.

آصفری با بیان اینکه با این اقدامات مشکل اقتصادی مددجویان برطرف نمی‌شود، ادامه داد: این میزان مستمری کفاف زندگی افراد تحت پوشش را نمی‌دهد، اما مجلس در تلاش است با این طرح‌ها در کنار سفره آنان کالای دیگری را اضافه کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: در تهران افرادی که زیر 10 میلیون دریافتی دارند زیر خط فقر هستند، در این شرایط مستمری‌بگیران با اندکی دریافتی ماهانه در کجای خط فقر قرار دارند؟

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با تأکید بر اینکه این افراد نباید تنها به مستمری‌ها بسنده کرده و متکی به کمک دیگران باشند، بر لزوم توانمندسازی این افراد تأکید کرد و گفت: با مصوب مجلس شورای اسلامی 32 هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم اختصاص یافته که مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

آصفری در ادامه با اشاره به موضوع مسکن اظهار کرد: سالانه باید یک میلیون و 300 هزار خانه در کشور ساخته شود، متاسفانه با افزایش قیمت مسکن افراد بی‌خانمان و نیازمند توان خرید ندارد که باید مجلس طرح خاصی را برای این افراد در نظر بگیرد که از آن جمله می‌توان به طرح زمین رایگان برای این افراد اشاره کرد که طی آن با تأمین زمین رایگان و پرداخت تسهیلات کم‌بهره ظرف مدت کوتاهی مسکن احداث و در اختیار این افراد قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه