اخبار داغ

وقتی تلاش و خودباوری به میدان می‌آید؛

جنگ صادرکنندگان با کرونا و تحریم/ کرمان بزرگترین اَرز آور کشور

جنگ صادرکنندگان با کرونا و تحریم/ کرمان بزرگترین اَرز آور کشور
استان کرمان در سال جهش تولید رتبه نخست صادرات کشور را کسب کرده است؛ این درحالی است که بروکراسی، کرونا و تحریم رقبای اصلی استان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان، در آخرین ماه از سالی قرار داریم که به نام جهش تولید نامگذاری شده است. یکی از مولفه های بررسی وضعیت تولید به میزان صادرات کشور باز می گردد، طبق آمار ها استان کرمان در سال جهش تولید رتبه نخست صادرات کشور را کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

محمدرضا قادر مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: میزان صادرات گمرکات استان کرمان، طی ۹ ماهه امسال ۳۰۴ هزار و ۳۵۵ تن و به ارزش بیش از ۷۲۶ میلیون دلار بوده است.

,

ادامه داد: اگر صادرات استان کرمان از دیگر گمرکات را به آن اضافه کنیم در مجموع صادرات تولیدات استان به وزن ۹۱۸ هزار و ۷۵۴ تن وبه ارزش یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون ۲۹هزار و۱۵۷ دلاربوده است.

,

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی استان کرمان شامل پسته و مغز پسته، خرما خشک و تازه، مصنوعات مسی ، شکر و کاشی و سرامیک بود.

,

مدیرکل گمرکات استان کرمان ابراز کرد: چین، هند، عراق، آلمان، امارات، پاکستان، افغانستان، ترکیه و ایتالیا از مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی گمرکات استان بوده اند.

,

قادر اظهار کرد: میزان واردات استان کرمان در هشت ماه گذشته ۲۹ هزار و ۸۰۶ تن به ارزش بیش از ۲۱۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۸ درصد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد کاهش داشته است.

,

وی بیان کرد: اجزاء و قطعات خودرو، اجزاء و قطعات مودم، لوازم صنعتی و برقی، سایر لوازم و ماشین آلات صنعت مکانیکی و … از جمله اقلام عمده وارداتی هشت ماهه امسال گمرکات استان کرمان بوده است.

,

صادرات ایران در سال جاری با سه چالش عمده اپیدمی کرونا، تحریم های ظالمانه و بروکراسی اداری مواجه بوده است.

,

کرونا و تحریم علیه صادرات

, کرونا و تحریم علیه صادرات, کرونا و تحریم علیه صادرات,

سید مجتبی موسویان معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با تلاش همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان میزان صادرات کشور تا پایان سال به نزدیک ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید و این در حالی است که تحت شدیدترین تحریم ها هستیم.

,

وی با بیان اینکه بانک جهانی اعلام کرده اثرات شیوع کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد است، ادامه داد: کرونا همه اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده و کشورهای صنعتی دچار کاهش صادرات و واردات کرده است اما در سازمان توسعه تجارت تلاش کردیم این فشارها را تا جایی که ممکن است کاهش بدهیم.

,

معاون سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد : با امضا موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا صادرات به کشورهای حوزه این اتحادیه افزایش یافت و امیدواریم این تجربه را در رابطه با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه تکرار کنیم تا از این طریق تاثیر تحریم و کرونا را از بین ببریم.

,

فرش کرمان به کام دیگران یا روی دست قالیبافان

, فرش کرمان به کام دیگران یا روی دست قالیبافان, فرش کرمان به کام دیگران یا روی دست قالیبافان,

یکی از مهمترین تولیدات استان کرمان فرش است. اما این محصول هیچ جایگاهی در آمار صادرات کرمان ندارد.

,

مدیرکل گمرکات استان کرمان در این خصوص گفت: فرش و گلیم استان کرمان از محصولات صادراتی خوب استان است اما از آنجا که در استان کرمان کارهای نهایی و به اصلاحات صادرکنندگان فرش، پرداخت و شست ‌ وشوی آن انجام نمی‌شود این محصول استان از دیگر گمرکات کشور چون تهران و تبریز صادر می‌شود.

,

اما فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز درباره وضعیت صادرات فرش دستباف ایرانی گفت: وضعیت صادرات فرش دستباف ایرانی خوب نیست به طوری که فرش ها بر روی دست صادرکنندگان مانده است.

,

سیاست‌های ارزی کشور جز محدود کردن صادرات و آسیب زدن به آن نبوده است

, سیاست‌های ارزی کشور جز محدود کردن صادرات و آسیب زدن به آن نبوده است, سیاست‌های ارزی کشور جز محدود کردن صادرات و آسیب زدن به آن نبوده است,

مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: در آستانه تصویب بودجه کشور هستیم که از نمایندگان درخواست دارم بحث توجه به صادرات و تجلیل از صادرکنندگان از حالت شعاری در بیابد و به واقعیت بپیوندد.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: باید مدل توسعه اقتصادی را طراحی کنیم چرا که تمام کشورهای توسعه یافته به جز تکیه بر این روش و مسیر کار دیگری نکرده‌اند.

,

وی گفت: در گمرکات مرزی چند سازمان در حوزه صادرات دخالت دارند که گمرک یکی از آنها است و متأسفانه فرماندهی واحدی هم وجود ندارد. ضمن اینکه سیاست‌های ارزی کشور جز محدود کردن صادرات و آسیب زدن به آن نبوده است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه صادرکنندگان سربازان خط مقدم اقتصاد هستند گفت: ما باید برای صادرات و صادرکنندگان ارزش قائل شویم در حالی که نرخ تسهیلات به صادرکنندگان ما چند برابر کشورهای دیگر است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه