اخبار داغ

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس مطرح کرد؛

ضرورت احیای کشاورزی خراسان رضوی با انتقال آب دریای عمان/ کمبود آب گریبان‌گیر ظرفیت اشتغالزایی فولاد سنگان است

ضرورت احیای کشاورزی خراسان رضوی با انتقال آب دریای عمان/ کمبود آب گریبان‌گیر ظرفیت اشتغالزایی فولاد سنگان است
حجت‌الاسلام اکبر احمدپور گفت: علاج بیماری اقتصادی کشور با فراهم‌سازی بستر صادرات غیر نفتی میسر می‌شود، از همین رو، بایستی در راستای توسعه صنعت کشاورزی اقدامات بنیادی تأمین آب در خراسان رضوی انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اکبر احمدپور، نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  صبح توس، با اشاره به اهمیت تأمین آب صنایع خراسان رضی از خلیج فارس اظهار کرد: انتقال آب خلیج‌فارس به خراسان رضوی برای توسعه صنعت و کشاورزی بسیار حیاتی است و می‌تواند، آثار مثبت اقتصادی برای منطقه به همراه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  , صبح تو, صبح تو, صبح تو, س, س, س, .,

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی در استان‌های مرکزی و شرقی نسبت به آمار جهانی و مواجهه با خشک‌سالی‌های ممتد، صنعت کشاورزی خراسان رضوی به‌عنوان یکی از زمینه‌های اصلی اشتغال در این استان با مشکل مواجه شده است.

,

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأثیر مثبت زیست‌محیطی انتقال آب از حوزه خلیج فارس به خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به پدیده فرونشست زمین در این مناطق به دلیل استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی تنها راه مطمئن و قابل‌قبول برای رونق صنعت و کشاورزی انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به خراسان رضوی است.

,

رونق کشاورزی و دام‌پروری بدون شک راه حل بسیاری از مشکلات کنونی کشور است

, رونق کشاورزی و دام‌پروری بدون شک راه حل بسیاری از مشکلات کنونی کشور است,

وی با اشاره به وابستگی بالای درآمد خانوار‌های خراسان رضوی به صنعت کشاورزی و صنایع وابسته افزود: کشاورزی در سایه تأمین مطمئن و پایدار آب قدرتمندتر می‌شود و مردم با آرامش بیشتری نسبت به آینده فعالیت‌های خود را در حوزه کشاورزی و دام‌پروری ادامه می‌دهند.

,

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاج بیماری اقتصادی امروزه در کشور با فراهم سازی بستر صادرات غیر نفتی میسر می‌شود، از همین رو، بایستی در راستای توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری اقدامات بنیادی تأمین آب در خراسان رضوی انجام شود.

,

تنها راهکار تأمین آب پایدار برای صنایع خراسان رضوی، انتقال آب از خلیج‌فارس است

, تنها راهکار تأمین آب پایدار برای صنایع خراسان رضوی، انتقال آب از خلیج‌فارس است,

وی با اشاره این‌که عمده‌ترین مشکل توسعه صنایع فولادی و معدنی در این استان به‌ویژه منطقه سنگان تأمین آب است تأکید کرد: در منطقه خواف و رشتخوار آب مورد نیاز صنایع تأمین نمی‌شود، امکان استفاده از پساب شهرها و انتقال آن برای صنایع نیز با توجه به وجود مشکلات آب شهری در این منطقه وجود ندارد.

, .,

اکبر احمدپور تصریح کرد: همچنین اختصاص آب کشاورزی به این صنایع موجب سقوط اقتصاد کشاورزی می‌شود و نمی‌توان کشاورزی را قربانی توسعه معادن کنیم، ازاین‌رو تنها راهکار تأمین آب پایدار برای صنایع این منطقه انتقال آب از خلیج‌فارس است.

, .,

وی بابیان اینکه تاکنون همه‌ی کشورهای هم‌جوار خلیج‌فارس و دریای عمان به‌جز کشور ما از این آب بهره می‌برند افزود: اگرچه گذشتگان می‌بایست زودتر به فکر می‌افتادند و مقدمات کار را شروع می‌کردند اما به‌ هرتقدیر این تصمیم گرفته‌شده است، که به فال نیک می‌گیریم.

, .,

نماینده خواف و رشتخوار در پایان اذعان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن طرح امیدواریم مسئولان سرعت عمل داشته باشند و زمان اجرای طرح کوتاه‌تر شود، تا مردم منطقه از آثار آن زودتر بهره‌مند گردند.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه