اخبار داغ

در خطبه‌‌‌های نمازجمعه شهرهای مختلف استان همدان عنوان شد؛

لزوم رفع مسئله تبعیض و شکاف طبقاتی/ طرف‌های مقابل برجام فقط شعار دادند

لزوم رفع مسئله تبعیض و شکاف طبقاتی/ طرف‌های مقابل برجام فقط شعار دادند
ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در نماز جمعه این هفته، علاج درد های مزمن کشور را در گرو شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، نماز جمعه این هفته شهرهای مختف استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همدان

, همدان, همدان,

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: یکی از اتفاقات مبارک در طول چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت مردم است به طوری که امروز مردم اکثر مدیران را انتخاب می کنند و صاحب اصلی کشور هستند.

, نظام جمهوری اسلامی,

وی افزود: ممکن است در فضای مجازی یا رسانه‌ای این‌گونه تبلیغ شود که دولت و مجلس در تصمیم‌گیری‌ها دخیل نیستند در صورتی که به هیچ عنوان اینگونه نیست و رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز اشاره کردند انتخاب مردم در تعیین وضعیت اقتصادی، معیشتی و سیاسی کشور تاثیرگذار است.

,

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی در برخی از انتخابات به ۷۳ درصد رسیده است تصریح کرد: در سال ۱۳۵۴ آخرین انتخاباتی که شاه برگزار کرد فقط ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شرکت کردند در آن زمان دولت انگلستان در انتخابات مجلس دخالت می‌کرد اما در سال ۵۸ بیست میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

, نظام جمهوری اسلامی,

وی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران برای قوه مجریه و دولت در اداره کشور بسیار مهم است خاطرنشان کرد: یکی از هنرهای انقلاب اسلامی تربیت سردار سلیمانی‌هاست به طوری که بستری را فراهم کرده که انسان‌های رشید و انقلابی و اثرگذار تربیت شود.

,

شعبانی گفت: در دوره طاغوت سلسله شاهنشاهی جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را برگزار کرد اما کدام یک از انسان‌های برجسته را توانست تربیت کند، اینجاست که می‌بینیم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب چمران‌ها، همتی‌ها، باکری‌ها و حججی‌ها هستند که نفس امام راحل به آنها خورد و بالنده شدند.

,

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز افراد مومن بسیار فراوان وجود دارند و نباید بگوییم که آن چهره‌های شاخص تنها به ابتدای انقلاب محدود می‌شوند اظهار کرد: امروز شاهد حضور  چهره‌های شاخص بسیاری بین جوانان هستیم هرچند  ممکن است افرادی باشند که در راه صحیح حرکت نکنند اما جوان مومن انقلابی بسیار داریم که محصول جمهوری اسلامی هستند، به عنوان مثال همین جوانانی که در محرم، ماه رمضان یا اعتکاف در حسینیه‌ها و مساجد قرار حضور پیدا می‌کنند از همین جوانان مومن هستند.

,

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا مراسم اعتکاف را از دست دادیم اما فرصت ارتباط با خداوند هرگز از دست نمی‌رود تصریح کرد: جوانان در ایام اعتکاف در خانه‌ها نماز جعفر طیار را فراموش نکنند چراکه این نماز هدیه پیامبر به برادر حضرت علی(ع) است که در یکی از جنگ‌ها پیروز شد.

, کرونا, ایام اعتکاف,

وی با تاکید بر اینکه اعتکاف‌ها و نماز‌های جمعه به برکت جمهوری اسلامی است ادامه داد: هم اکنون در حدود ۹۰۰ منطقه از کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

,

شعبانی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری مسئله مبارزه با فاصله طبقاتی و ترویج این فرهنگ است، مدیران نباید فراموش کنند که این مسئله تنها نصیحت نیست بلکه دستوراتی است که باید عملیاتی شود چراکه با توصیه و نصیحت تبعیض حل نمی‌شود.

,

وی اظهار کرد: یکی از مسائل تبعیضی در شهر ما شرایط بالای شهر و پایین شهر است و یا مناطقی که با آن برخوردار می‌گویند به طوری که امکانات شهری بیشتری در آنجا نسبت به مناطق کمتربرخوردار وجود دارد.

,

امام جمعه همدان  با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکل این است که شهرداری و شورای شهر به عدالت توجه کنند گفت: البته بخشی از این مشکلات به قانون برمی‌گردد چون در بالای شهر درآمد بیشتر است، هزینه  بیشتری هم می‌شود اما در پایین شهر یا مناطق کمتر برخوردار درآمد کمتر و در نتیجه هزینه کمتری صورت می‌گیرد، بنابراین بالای شهر بیشتر رسیدگی می‌شود.

,

وی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا سنگفرش یکی از مناطق مداوم تغییر پیدا می‌کند اما چاله چوله‌های پایین شهر خیر؟ این موضوع به تصمیم مدیران برمی‌گردد پس تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد به نفع عدالت تصمیمات جسورانه بگیرند، در حاشیه شهر مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود و بین بالای شهر و پایین شهر تبعیضی وجود نداشته باشد.

,

شعبانی در ادامه به سالروز شهادت شهید محلاتی و فرا رسیدن «روز روحانیت» اشاره کرد و گفت: روحانیت به تناسب جمعیت خود ۱۰ برابر سایر اقشار شهید داده است به طوری که هم اکنون هم ۴۳ شهید مدافع حرم از جامعه روحانیت است.

,

وی با بیان اینکه قشر روحانی همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشته‌اند و سختی‌های بسیاری را  در این راه پشت سر گذاشتند اظهار کرد: با وجود اینکه امروز انحرافات بسیاری وجود دارد روحانیت در حال حرکت در مسیر الهی و آگاهسازی جامعه هستند.

, خط مقدم,

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به مسئله کمبود برخی از کالاهای اساسی در استان اشاره کرد و گفت: کمبود کالای اساسی در برخی از استان‌های دیگر نیز وجود دارد اما در همدان شدیدتر است در حالی که در استان تولیدکننده روغن داریم و اعلام کرده می‌تواند تولیدات خود را افزایش دهد.

,

وی با بیان اینکه مدیران ارشد استان توجه بیشتری کنند چراکه به نظر می‌رسد برخی از لایه‌های پایین‌تر مدیریت با کم‌کاری و بی‌مسئولیتی بنا دارند مردم را عصبانی کنند تاکید کرد: نیاز است که نهادهای نظارتی نیز بیشتر ورود کرده چراکه هیچ سهل‌انگاری در این حوزه قابل بخشش نیست اگر چه برخی از مشکلات به سطح ملی بازمی‌گردد.

,

نهاوند

, نهاوند, نهاوند,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: علاج درد های مزمن کشور در گرو شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح است که مسئله ای بسیار مهم است.

,

وی اظهار داشت: انتخاب دولت جوان انقلابی انتخاب اصلح است دولتی که مشکلات کشور را حل کند و شب و روز کار کند.

,

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: دولتی که کم خرج و پرکار و دلسوز مردم باشد و برای خدمت به مردم شب و روز نشناسد و حامی مستضعفان باشد.

,

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دولت های آمریکا در راهبرد تفاوتی با هم ندارند و ممکن است در شعار و حرف با هم تفاوت‌هایی داشته باشند ولی همه متعهد به حمایت از رژیم صهیونیستی هستند.

,

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: در برجام تنها کشوری که پایبند به تعهدات بود ما بودیم و آمریکایی ها از برجام حارج شدند و اروپایی ها هم فقط حرف می زنند و در عمل چیزی نشان ندادند.

,

وی ادامه داد: طرف های مقابل برجام باید در عمل تحریم ها را بردارند و ما راست آزمایی کنیم چون از طرف های مقابل شعار زیاد شنیده ایم.

,

حجت الاسلام مغیثی افزود: در کشور ما طبق مصوبه مجلس عمل خواهد شد و تا عمل نبینیم و تحریم ها برداشته نشود ما هم به تعهدات عمل نمی کنیم.

,

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی قدرتمند است و کسی در داخل نباید از آمریکا بترسد چون در عرصه های مختلف ما امریکا را شکست داده ایم و با کشور گذشته فرق داریم.

,

امام‌جمعه نهاوند گفت: انها میخواهند ایران به شرایط قبل برگردد و نه موشک داشته باشد و نه علم هسته ای و نه نفوذ منطقه ای داشته باشد ولی هیچ آدم عاقلی این کار را نمی کند که از ابزارهای قدرت دست بردارد.

,

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب در این موضوع فرمودند که باید از طرف های مقابل عمل ببینیم و تا راستی آزمایی نکنیم به تعهدات بر نمی گردیم.

,

اسدآباد

, اسدآباد, اسدآباد,

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، امام جمعه موقت شهر اسدآباد و رئیس اداره تبلیغات این شهرستان، بااشاره به فضیلت‌های ماه رجب و سالروز ولادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: توجه به معارف دین یکی از اموری است کهددر این ماه بسیاری افراد به انحراف رفتند چرا که برخی از نکات کلیدی شریعت دین را حق را به عمل آوردند.

,

وی یکی از فضیلت‌های ماه رجب را ولادت مبارک حضرت علی ع در کعبه دانست و گفت: از خصوصیات دیگر امیر المؤمنان(ع) همسر حضرت فاطمه س و داماد پیامبر اکرم(س) است‌.

,

امام جمعه موقت شهر اسدآباد با اشاره به شب لیله الرغائب به عنوان آخرین جمعه ماه رجب، گفت: این شب، شب فضیلت‌ها و خواسته‌های جامعه بشری است.

,

وی بااشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص برجام، تأکید کرد: اگر تاریخ انقلاب را دقت کنیم، هرجا رویه و شیوه ما برگرفته از دین و عمل ائمه اطهار(ع) بوده، موفق بوده ایم‌، بنابراین باید از این تاریخ درس و پند بگیریم.

,

رستمی بااشاره به احادیثی از حضرت علی ع، تأکید کرد: ۴۲ سال عمر انقلاب کافی بوده که ما روش و شیوه انتخابات یاد گرفته باشیم و به شعارهای که تحقق پیدا می کند، ایمان آورده باشیم و به سمت عمل گرایی پیش برویم.

,

وی بااشاره به ایام البیض و اعتکاف، گفت: برای برگزاری مراسمات منتظر دستور العمل‌های ستاد کرونا هستیم و در صورت موافقت با رعایت پروتکل بهداشتی این ایام برگزار می شود.

,

بهار

, بهار, بهار,

امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه شهر بهار به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه به علت بی برنامگی برخی ها مردم ما با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و می بینیم که گاهی برای تهیه بعضی ارزاق روزانه با مشکل مواجهند و مدتها در صف هیتند، اما سود این بی برنامگی تنها در جیب دلالان می رود.

,

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مورد انتخاب اصلح در انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیاناتی به چهار ویژگی انتخاب درست اشاره کردند که یکی از آنها انتخاب نیروی کار آمد است، فردی را نیروی کارآمد گویند که به وظایف خود آگاه بوده و در انجام آن تمام تلاش خود را به کار گیرد، نه اینکه بعد از ۸ سال تازه بفهمد کار رییس جمهور چیست.

,

وی انتخاب فرد مومن و با ایمان را ویژگی دیگر بیان کرد و گفت: این ایمان به معنای نمازه و روزه نیست بلکه به معنای فردی خداترس است تا کارهایش را براساس آن انجام دهد، چرا که فرد با ایمان اگر مسئولیتی بپذیرد از درد مردم خواب و آسایش نخواهد داشت.

,

حجت الاسلام ارزنده حضور حداکثری مردم را ملاک دانسته و افزودند: تعهد ما برای شرکت در انتخابات به معنای پایبندی به نظام است و ما نباید کم کتری فردی را به پای کل نظام بگذاریم، اگر کسی کاری را خراب کرده خرابی کار را به حساب اسلام و رهبری نظام نگذارد بلکه او خود باید جواب کارش را بدهد، ما نیز نباید این کم کاری را به پای نظام بگذاریم.

,

امام جمعه بهار حضور گسترده مردم در انتخابات را هم سطح با انتخاب اصلح دانسته و اظهار داشت: انتخاب اصلح و حضور حداکثری هر دو در کنار هم اهمیت دارد چرا که اگر حضور حداکثری باشد انتخاب درست صورت نپذیرد خسارت جبران ناپذیری برای نظام خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: ما نباید ذره ای از اعتقادمان و انقلابمان کوتاه بیاییم چرا که هر جا از انقلاب کوتاه آمدیم آمدند حرفهایی را به ما زدند که مثلا اگر ما نیاییم دیوار می کشند و دلار به ۵ هزار تومان می رسد، نباید فریب این تبلیغات را بخوریم بلکه باید ثابت قدم و محکم پای انقلابمان بایستیم.

,

حجت الاسلام ارزنده به شیوع کرونا از یک سال گذشته و منع برگزاری نماز جمعه و برگزاری مراسم ختم برای درگذشتگان اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته بر این باور بودیم که شاید بعد از بازه چند ماهه شر بیماری کرونا از سر ما کم خواهد شد و وعده دادیم که مراسم ختمی در مصلای نماز جمعه برای متوفیان برگزار کنیم اما با این شرایط خانواده متوفیان هر هفته اسامی را به ستاد نماز جمعه دهند تا بین الصلاتین نام آنها برده شود و فاتحه ای جهت شادی روح متوفیان قرائت شود.

,

گل تپه

, گل تپه, گل تپه,

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز اظهار کرد: اوج اعمال ماه رجب توبه و استغفار و سبک شدن از گناهانی است که در قلب و دل انسان جای گرفته است.

,

وی با اشاره به لزوم درک صحیح ماه رجب افزود: ماه رجب ماه ورود رسیدن به اوج لیلة القدر است و در روایات داریم اگر کسی بخواهد لیله القدر ماه مبارک رمضان را درک کند باید ماه رجب و ماه شعبان را به عنوان دو مقدمه لازم و خوب طی کند.

,

موسوی با تاکید بر اعمال این ماه بزرگ اضافه کرد: استغفار و روزه داری از اعمالی است که در این ماه بسیار سفارش شده است و این ایام بهترین فرصت برای پاکی از رذایل و گناهان است.

,

خطیب جمعه بخش گل تپه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز قیام مردم تبریز افزود: در مسئله برجام،حرف فایده ندارد، وعده فایده ندارد، این بار فقط وقت عمل است و اگر از طرف مقابل عمل ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد.

,

وی با تاکید بر بخش دیگر سخنان مقام معظم رهبری افزود: در مرحله اول انتخابات پرشور و در مرحله دوم انتخاب نیروی کارآمد و باایمان و پرانگیزه و علاقمند به کار، علاج مشکلات این کشور است،حضور پرشور در انتخابات پیشرو بسیار مهم است.

,

موسوی علاج دردهای مزمن کشور را انتخاب فردی کارآمد و انقلابی دانست و عنوان کرد: حضور پر شور و انتخاب اصلح و مناسب علاح دردهای مزمن این مملکت خواهد بود .

,

وی در انتها با اشاره به خواسته های مردم در کشور خاطرنشان کرد: حساسیت های مردم به فساد و مشکلات مختلف کشور به ویژه فاصله طبقاتی نشان از پایبندی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی دارد و از آینده ای روشن برای کشور خبر می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه