اخبار داغ

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس مطرح کرد:

ضرورت تعمیم طرح شفافیت مالی به همه ارکان کشور

ضرورت تعمیم طرح شفافیت مالی به همه ارکان کشور
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با ضروری خواندن طرح شفافیت مالی به همه ارکان کشور، گفت: شفافیت آراء نمایندگان پیامدهای اجتماعی به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی ابرهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: کلیات طرح شفافیت آراء بسیار مناسب بوده و نمایندگان مجلس درباره آن اجماع نظر دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی در خصوص رد طرح شفافیت آرای نمایندگان و احتمال بررسی دوباره آن در روزهای اخیر، عنوان کرد: شفافیت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس بسیار پسندیده بوده و از رانت و فساد مالی و اقتصادی جلوگیری می‌کند.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در خانه ملت تاکید کرد: این طرح نه تنها باید در خصوص اموال نمایندگان مجلس اجرایی شود، بلکه باید به همه ارکان نظام، قوا، دستگاه‌های اجرایی و موسسات غیر دولتی اقتصادی تعمیم داده شده و به صورت گسترده در کشور اجرایی شود.

,

ابراهیمی تصریح کرد: در این صورت دارایی‌های مدیران و مسوولان در فضای شیشه‌ای و قابل رصد قرار گرفته و امکان بهره‌برداری‌ها، منفعت‌طلبی‌ها و فسادهای مالی به متخلفان داده نمی‌شود.

,

وی افزود: اما در خصوص شفاف‌سازی آراء نمایندگان باید گفت مادامی که آراء منتخبان مردم در خانه ملت درباره موارد مربوط به مصالح و منافع کشور و نظام است، باید موضع نمایندگان روشن و شفاف بوده و مردم در جریان جبهه‌گیری مجموعه مجلس درباره موضوعات خاص  قرار بگیرند.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما وقتی طرح‌هایی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که جامعه هدف مشخصی داشته و بخشی از مردم را مدنظر قرار می‌دهد، شفافیت آراء نمایندگان ممکن است تبعات و پیامدهای اجتماعی را به همراه داشته باشد.

,

ابراهیمی گفت: در این صورت موافقت و یا مخالفت نمایندگان با طرح‌هایی که تصمیم‌گیری در آن‌ها بخشی از جامعه را مخاطب قرار می‌دهد، می‌تواند پیامدهای اجتماعی منفی را برای نمایندگان مخالف به همراه داشته باشد.

,

وی اظهار کرد: از سویی شفافیت در همه آراء نمایندگان موجب اعمال نفوذ برخی‌ها و کنترل نمایندگان در بیرون از ساختمان مجلس شده و استقلال فکری در تصمیم‌گیری را از آنان سلب می‌کند.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان در خانه ملت عنوان کرد: شفاف‌سازی درباره همه طرح‌هایی که با حوزه قانونگذاری در ارتباط است، مشکلات پیرامونی را به وجود آورده و هرگونه تصمیم‌گیری در این باره باید با توجه به مسائل پیرامونی و جانبی اتخاذ شود.

,

ابراهیمی تاکید کرد: با همه این تفاسیر بهتر است طرح با تجدیدنظر، چکش‌کاری و کار کارشناسی بیشتر بار دیگر به صحن آمده و آنگاه با رای موافق نمایندگان به تصویب رسیده و قابلیت اجرایی به خود گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه