اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

هنرمندان مدعی؛ در صف می‌مانید یا خارج از نوبت واکسن می‌زنید؟!

هنرمندان مدعی؛ در صف می‌مانید یا خارج از نوبت واکسن می‌زنید؟!
برخی شنیده ها پیرامون حمایت تعدادی از چهره های هنری از نامه ای تحت عنوان «سهمیه ای ویژه برای واکسیناسیون هنرمندان» نه تنها عصبانیت فعالین فضای مجازی را در پی داشت؛ بلکه خود هنرمندان نیز به این نامه واکنش نشان دادند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظهر پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه، دکتر حسین کرمان‌پور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر کیانوش جهان‌پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درخواست کرد تا در فرایند واکسیناسیون، سهمیه ای برای برنامه سازان هنری درنظر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که جهاد امروز هنرمندان کشور در نگهداشت مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا، کمتر از کادر درمان نیست؛ اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی کشور ضمن پاسداشت همراهی های دلسوزانه این عزیزان، معتقداست این گروه معظم، از پر ریسک ترین گروه هایی هستند که هر آینه می توانند در معرض ابتلاء و انتقال ویروس کرونا باشند.

,

, ,

در انتهای این نامه آمده است، در صورتی که این اقدام صورت نپذیرد بیم آن می‌رود که تولیدات سینمایی و تلویزیونی به شدت کاهش یابد.

, .,

بر اساس برخی شنیده ها بلافاصله اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل به عنوان نخستین صنف سینمایی از ارسال این نامه اعلام حمایت کردند. نام های مطرحی همچون حمید فرخ‌نژاد، فاطمه معتمد آریا، منیژه حکمت، روح الله حجازی و مرتضی شایسته در این اعلام حمایت به چشم می خورد.

,

بازیگران و تهیه کنندگانی که بارها در مناسبتهای مختلف خود را در کنار مردم می دانستند و در بزنگاه های مختلف، به عنوان زبان همین مردم لب به شکایت می گشودند و نسبت به مسائل مختلف، اظهار نظر می کردند؛ حالا چه شده که زدن واکسن برای هنرمندان را در کنار اولویت کادر درمان حساب کرده اند؟! چرا این بار نیز همانند نمایش های دیگرشان خود را در کنار مردم و به عشق مردم قرار نمی دهند؟!

, بازیگران و تهیه کنندگانی که بارها در مناسبتهای مختلف خود را در کنار مردم می دانستند و در بزنگاه های مختلف، به عنوان زبان همین مردم لب به شکایت می گشودند و نسبت به مسائل مختلف، اظهار نظر می کردند؛ حالا چه شده که زدن واکسن برای هنرمندان را در کنار اولویت کادر درمان حساب کرده اند؟! چرا این بار نیز همانند نمایش های دیگرشان خود را در کنار مردم و به عشق مردم قرار نمی دهند؟!,

پس از ارسال این نامه در فضای رسانه ای، واکنش های بسیاری از سوی مردم، فعالان فضای مجازی و حتی برخی هنرمندان در این خصوص که خون هنرمندان و سلبریتی ها رنگین تر از خون مردم نیست؛ نامه هایی از این دست را بیشتر در فضای سیاسی بازی، شو و نمایش تعبیر کردند.

,

, ,

بامداد جمعه اول اسفند ماه، علیرضا وهاب‌زاده چهره رسانه‌ای و مشاور وزیر بهداشت در توییتی به این نامه واکنش نشان داد و نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید. حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰».

, علیرضا وهاب‌زاده ,

, ,

فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون در یک پست اینستاگرامی، از این اقدام تلویحا انتقاد کرد و در بخشی از پست خود نوشت: هنرمندان هم مثل بقیه اقشار باید تابع اولویت و شرایط موجود جامعه باشند. ما از همین مردم هستیم برتری نداریم.

, فلور نظری, .,

, , ,

پدرام شریفی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز به نامه سازمان نظام پزشکی برای اختصاص سهمیه ویژه واکسن کرونا به هنرمندان واکنش نشان داد و در یادداشتی خطاب به این سازمان نوشت: «در کنار ما که در شرایط بسیار پرخطر مشغول کار هستیم، بسیار انسان های دیگر در این سرزمین، همانند ما و همکاران ما (در همه ی گروه های درگیر تولید فیلم و سریال) در حال کسب درآمد برای گذران زندگی خود هستند. ممنون که متوجه شرایط سخت ما در هنگام تولید یک فیلم هستید (که بدون ماسک مجبور به ایفای نقش خود هستیم) اما خون ما رنگین تر از آن آدمی نیست که مجبور است با مترو به سر کار خود برود، مجبور است سوار تاکسی شود وامیدوار باشد که کنار دستی او کرونا نداشته باشد.

, پدرام شریفی,

من به آن سربازی فکر می‌کنم که در خوابگاه می خوابد و مجبور است دو سال در این شرایط خدمت کند.

,

من از توجه شما متشکرم اما ترجیح میدهم از شما در خواست کنم تا شرایط واکسن زدن را برای همه ی مردم به همان اولویتی که در جهان برقرار است انجام دهید.»

,

, ,

البته امروز فاطمه معتمدآریا که نامش گویا در بین حمایت کنندگان انجمن تهیه کنندگان مستقل، از نامه ذکر شده آمده، در نامه‌ای کوتاه که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده نوشته است:

, فاطمه معتمدآریا, :,

«اینجانب فاطمه معتمد آریا خبر مربوط به هرگونه فعالیت خود در ارتباط با درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندانه سینما را اکیدا تکذیب می‌کنم.

, .,

با وجود از دست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرار ناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت همه مردم ایران می‌دانم.»

, .,

امیدواریم سایر چهره های هنری که نامشان در لیست حمایت کنندگان این نامه آمده، تکلیف خود را واضح و روشن در خصوص این نامه و نوع حمایتشان اعلام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه