اخبار داغ

در آئین بهره برداری از ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری کرمان مطرح شد؛

تخصیص بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمان در سال جدید/ برخی بناها، سدی در برابر زیباسازی شهر هستند

تخصیص بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمان در سال جدید/ برخی بناها، سدی در برابر زیباسازی شهر هستند
محمدرض پورابراهیمی گفت: بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ظرفیت بودجه ای برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پیش از ظهر امروز آئین بهره برداری از بیست دستگاه اتوبوس درون شهری با حضور جمعی از مسئولان در کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مهران عالم زاده شهردار کرمان در این آئین اظهار کرد: امروزه توجه نکردن به حوزه حمل و نقل عمومی شهرها باعث می شود تا ساخت پروژه های بزرگی از قبیل تعریض معابر و تقاطع های غیر هم سطح درون شهری که عموما گرهی از ترافیک شهر باز نمی کنند، در دستور کار قرار گیرد.

,

وی افزود: در سنوات قبل شهرداری ها سازمانی تحت عنوان اتوبوس رانی داشتند که مقرر شده بود تا یک سوم هزینه اتوبوس ها را آن ها پرداخت کنند، یک سوم هزینه را شهرداری و یک سوم باقی مانده را مردم پرداخت کنند.

,

شهردار کرمان مطرح کرد: به تدریج این مسئله به شهردای ها واگذار شد، دولت خود را کنار کشید و این سازمان عملا به سازمان حمل و نقل بار و مسافر مبدل شد.

,

عالم زاده گفت: این رخداد سبب شد تا نگاه شهرداری ها به این مسئله تغییر کند و این وظیفه تنها بر دوش شهرداری ها است، سازمان اتوبوس رانی کرمان از سال ۸۹ بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بدهی های متفرقه ای را در بخش های بیمه، مالیات و فروشندگان قطعات یدکی داشت که واگذاری به شهرداری ها سبب پرداخت این بدهی ها شد.

,

خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در راستای بهبود شبکه حمل و نقل کرمان

, خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در راستای بهبود شبکه حمل و نقل کرمان, خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در راستای بهبود شبکه حمل و نقل کرمان,

وی یادآور شد: پس از آن مسئله نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در دستور کار قرار گرفت، ۲۳ دستگاه اتوبوس در سال اول در ناوگان اتوبوس رانی شهر کرمان قرار گرفتند، ۶ دستگاه اتوبوس دسته دوم از مشهد خریداری شد که به شدت مورد اعتراض واقع شد اما به دلیل اینکه وضعیت مناسبی نداشتیم مجبور به خرید این اتوبوس ها شدیم.

,

شهردار کرمان بیان کرد: در سال جاری ۱۵ دستگاه اتوبوس نوسازی کامل شدند و ۱۵ دستگاه دیگر در ۳ ماه آینده نوسازی می شوند، با توجه به اینکه قیمت هر اتوبوس ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است برای خرید ۲۰ اتوبوس به ۶۳ میلیارد تومان نیاز بود، توافقاتی صورت گرفت بخشی از وجه مورد نظر به صورت نقدی و بخش دیگر به صورت تهاتر با شرکت دولتی ایران خودرو دیزل پرداخت شد.

,

عالم زاده تصریح کرد: علی رغم اینکه در تعهدات واریز وجه نقد هم آمده بود اما نتوانستیم به قول خود عمل کنیم و کل مبلغ با تهاتر زمین تامین شد.

,

وی ادامه داد: در راستا ارتقا سیستم حمل و نقل توسط شهرداری کرمان، ناوگان حمل و نقل سبک نیز بهبود یافت و اقدام به خرید ۲۳ دستگاه دنا، ۱۷ دستگاه پراید، ۶ دستگاه وانت مزدا و ۷ دستگاه فوتون کردیم.

,

شهردار کرمان تاکید کرد: در حال حاضر قراردادی تنظیم کردیم که بر اساس آن ۳۳ میلیارد تومان ماشین آلات سنگین مورد نیاز خریداری شود و ۳۷ دستگاه از کامیون های موجود نوسازی خواهند شد.

,

فروش ۱۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری برای ارتقا ناوگان اتوبوسرانی

, فروش ۱۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری برای ارتقا ناوگان اتوبوسرانی, فروش ۱۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری برای ارتقا ناوگان اتوبوسرانی,

عالم زاده ابراز کرد: در سال جاری چاپ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری در دستور کار قرار دارد که برای خرید ناوگان اتوبوس رانی مورد استفاده قرار می گیرد.

,

وی افزود: در خصوص نوسازی ناوگان تاکسی رانی هم نوسازی ۱۰۰ دستگاه تاکسی در سامانه ثبت شده و در انتظار تخصیص خودرو از شرکت ایران خودرو هستیم.

,

شهردار کرمان در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع ۴ هزار تاکسی موجود در شهر کرمان حدود ۵۰۰ تاکسی پیکان بوده و فرسوده هستند، در این راستا حداقل نیازمند بازسازی هزار دستگاه هستیم.

,

زیرساخت های متناسب روز باید برای شهر کرمان در نظر گرفته شود

, زیرساخت های متناسب روز باید برای شهر کرمان در نظر گرفته شود, زیرساخت های متناسب روز باید برای شهر کرمان در نظر گرفته شود,

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اقدامات و فعالیت های شهرداری و شورای شهر کرمان گفت: به لحاظ تجهیزات و زیر ساخت ها باید اقدامی متناسب روز برای شهر کرمان در حوزه های مختلف در نظر بگیریم.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد: کارشناسان و مشاوران باید حوزه های مختلف کرمان را رصد کنند، اشکالات و پیشنهادات را بیان کنند تا بر اساس نیاز، اقدام کارشناسی انجام شود.

,

وی بیان کرد: یکی از مباحثی که باید به صورت علمی به آن توجه شود، موضوع ترافیک است؛ گاهی اوقات در یک خیابان چند چراغ قرمز پشت سر هم قرار دارد و آیا از نظر علمی این اتفاق باید رخ دهد با خیر؛ بنابراین با مطالعه دقیق علمی می توان بخشی از ترافیک را حل کرد.

,

علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: وجود برخی از تندورها می تواند بخشی از ترافیک را نجات دهد و کارنامهاین اقدام به صورت مناسبی قابل لمس است.

,

برخی بناها، سدی در برابر زیبا سازی شهر هستند

, برخی بناها، سدی در برابر زیبا سازی شهر هستند, برخی بناها، سدی در برابر زیبا سازی شهر هستند,

علی زینی وند استاندار کرمان در ادامه گفت: زمانی که ما خواسته ای از مردم داریم باید زیر ساخت و ابزار تحقق آن خواسته را فراهم کنیم و اگر خواسته مان از مردم این است که از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از آوردن خودرو شخصی خودداری کنند، باید زیر ساخت های لازم این امر را ایجاد کنیم.

,

استاندار کرمان ادامه داد: توجه به حمل و نقل عمومی و راهکارهایی برای تأمین هزینه ناوگان اتوبوسرانی جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه چنانچه ناوگان در شأن مردم آماده کنیم، مردم نیز از ناوگان عمومی استفاده خواهند کرد، ابراز کرد: این شیوه ای که انجام شده و تهاتر صورت گرفته است را می توانیم برای شهرهای دیگر انجام دهیم؛ چرا که در تهاتر نقدینگی به دست می آید و بسیاری از زمینه هایی که رها شده اند، مولد سازی می شود.

,

زینی وند با اشاره به اینکه در درون شهرها بسیاری از بناها را داریم که رها و متروکه شده اند، اظهار کرد: راهکارها ساماندهی این بناها را باید ایجاد کنیم تا شهر را زیبا کنیم.

,

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید به زیباسازی، حفظ هویت سنت و تاریخ شهر کرمان نسبت به شهرهای همجوار توجه شود، اظهار کرد: طراحی های خوبی انجام شده است و در کنار آن تقویت زیر ساخت باید انجام شود تا هارمونی و هماهنگی در کنار هم باشند که مردم احساس راحتی کنند.

,

وی تصریح کرد: همه ما طرفدار میراث فرهنگی و حفظ آن هستیم؛ اما آثار با قدمت واقعی و فرهنگی؛ این در حالی است که بناهایی را ثبت کرده اند که معضل برای شهر ایجاد شده است و این ها پذیرفته نیستند.

,

زینی وند بیان کرد: در همین منطقه برخی بناها ثبت شده اند که اصلا خودم نمی دانم که  چرا ثبت شده اند و این بناها معضلی برای زیبایی، شهرداری و ساختمان جدید استانداری هستند و به این مسائل باید نگاه دقیق شود.

,

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: اگر یک اثر مذهبی، ملی و تاریخی است؛ همه ما باید با کمال دقت به آن تمرکز کنیم ولی اگر اینگونه نیست، خواهشم این است که تمامی مجموعه ها اعم از شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی این بناها را به عنوان سدی در برابر زیبا سازی شهر قرار ندهند؛ چرا که آثار فرهنگی و تاریخی باید باعث رونق و زیبایی شهر شوند.

,

تخصیص بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰

, تخصیص بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰, تخصیص بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰,

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در خاتمه این آئین اظهار کرد: گزارشی که از وضعیت بودجه شورای شهر ارسال شده، نشان دهنده انجام اقدامات خوبی است.

,

وی افزود: بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ظرفیت بودجه ای برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: این امر نشان می دهد که این بودجه چندین برابری می تواند متناسب با ماموریت های این کلان شهر هزینه شود، مسئولان شهرداری کرمان باید توجه داشته باشند که وجود مزار مطهر شهید سلیمانی ماموریت های شهرداری مضاعف شده است.

,

پورابراهیمی بیان کرد: در یک سال اخیر با محدودیت کرونا رو به رو بودیم و نتوانستیم جمعیت زیادی را برای برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی پذیرا باشیم اما پس از پایان کرونا باید آمادگی لازم برای پذیرش هزاران نفر از اقصی نقاط جهان را داشته باشیم.

,

وی یادآور شد: اختصاص بودجه ۴ برابری به شهرداری حرکت بسیار خوبی است که می تواند منجر به وقوع رخدادهایی خوشایند در سال های آینده شود و طبیعتا در این بین انتظارات مردم کرمان نیز بالا می رود.

,

اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده

, اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده, اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اذعان کرد: با توجه به اینکه در سال آینده انتخابات شوراها را پیش رو داریم، امیدواریم آنچه که مردم انتخاب می کنند به عنوان یک شورای مقتدر در خدمت اعتلای حوزه فعالیت های شهری و ارتقا ظرفیت های شهری قرار گیرد.

,

پورابراهیمی تصریح کرد: جلسات مستمری در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور شهردار کرمان و تعدادی از شهرداران کلان شهرها برگزار شد و مسائلی همچون مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد.

,

وی ادامه داد: شهرداری ها به جهت کاهش سهم آن ها از مجموع ۹ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده نگران بودند، که در کمیسیون اقتصادی مطرح و در اصلاحیه شورای نگهبان بررسی و دغدغه شهرداری ها برطرف شد.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان کرد: فردا اولین جلسه صحن علنی مجلس برای بررسی درخواست دولت برای اصلاح لایحه بودجه برگزار می شود و پس از آن اصلاحیات شورای نگهبان اجرایی خواهد شد و مالیات بر ارزش افزوده که جز درآمدهای شهرداری ها است، استمرار داشته باشد.

,

پورابراهیمی متذکر شد: بر اساس گزارش سال جاری حدود ۱۵۰میلیارد تومان مجموع منابعی بوده که از حوزه مالیات بر ارزش افزوده به شهر کرمان اختصاص پیدا کرده، با توجه به ظرفیت های سرمایه گذاری و انجام فعالیت های اقتصادی، میزان مالیات بر ارزش افزایش یافته و به دنبال آن ظرفیت های شهرداری افزوده شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری درخواست های شهرداری سبب شد تا آنچه که به عنوان ظرفیت های قانونی در جهت کمک به حوزه بودجه شهرداری است، عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه