اخبار داغ

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

توقف چاپ و صدور دفترچه تأمین اجتماعی/ بیماران با ارائه کارت شناسایی می‌توانند دارو دریافت کنند

توقف چاپ و صدور دفترچه تأمین اجتماعی/ بیماران با ارائه کارت شناسایی می‌توانند دارو دریافت کنند
ایمان بیوس گفت: از ابتدای اسفند صدور و چاپ دفترچه درمانی در شعب تأمین اجتماعی متوقف می‌شود البته دفترچه های در دست مردم همچنان دارای اعتبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: از ابتدای اسفند صدور و چاپ دفترچه درمانی در شعب تأمین اجتماعی متوقف می‌شود البته دفترچه های در دست مردم همچنان دارای اعتبار است.

 مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: مردم برای دریافت خدمات پزشکی هنگام مراجعه به مراکز پزشکی نیازمند کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه هستند و در صورتی که پزشک مربوطه با سازمان تامین اجتماعی قرار داشته باشد و در سیستم نسخه الکترونیکی ثبت نام کرده، می تواند از طریق نسخ الکترونیکی بیمار را ویزیت کند.

بیوس گفت: بیمار هم با ارائه کارت شناسایی می تواند داروی خود را دریافت کند.

وی عنوان کرد: به پزشکانی که در طرح نسخ الکترونیک ثبت نام نکرده اند، توصیه می‌کنیم نسبت به ثبت نام اقدام کنند زیرا بخشی از مطالبات پزشکان در پایان همان روز پرداخت می‌شود.

بیوس تصریح کرد: پزشکانی که از نسخ الکترونیکی استفاده نمی کنند می توانند از دفترچه در دست بیماران استفاده کنند و اگر فاقد برگ است، از سرنسخه پزشک با دو برگ استفاده کنند و نام و نام خانوادگی و شماره ملی بیمار را ثبت کنند.

این مسئول بیان کرد: پزشک پس از تجویز ویزیت یک نسخه را به بیمار تحویل می دهد و یک نسخه را نزد خود نگه می‌دارد و برای دریافت هزینه به سازمان تأمین اجتماعی تحویل خواهد داد.

بیوس خاطر نشان کرد: در این صورت بیمار هم با تحویل نسخه اول می تواند به داروخانه ها مراجعه و داروی خود را برابر تعرفه های سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

 مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  با تاکید بر اینکه به پزشکان توصیه می‌شود از نسخ الکترونیک استفاده کنند،  افزود: از ابتدای اردیبهشت استحقاق درمان و تامین اعتبار از مراجعه حضوری به غیر حضوری تغییر کرده و دیگر با شماره گیری #4*1420* یا ورود به سامانه ES.TAMIN.IR امکان پذیر است.

بیوس گفت: با این اقدام ۸۰۰ هزار مراجعه کاهش یافته و با حذف دفترچه‌ها نیز ۴۰۰ هزار مراجعه دیگر به شعبه تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه