اخبار داغ

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

خراسان رضوی؛ مقام دوم تولیدات باغبانی کشور

خراسان رضوی؛ مقام دوم تولیدات باغبانی کشور
ساربان گفت: خراسان رضوی از نظر سطح زراعت مقام دوم تولیدات باغبانی کشور را با یک میلیون و ۷۴ هزار تن تولید محصولات کشاورزی و بالغ بر ۴۳ درصد درآمد ناخالص بخش کشاورزی در زیر بخش باغبانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین ساربان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زراعت مقام دوم تولیدات باغبانی کشور را با یک میلیون و ۷۴ هزار تن تولید محصولات کشاورزی و بالغ بر ۴۳ درصد درآمد ناخالص بخش کشاورزی  در زیر بخش باغبانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه قطعا زیر بخش باغبانی از اهمیت زیادی برای کشاورزان و باغداران استان برخوردار است و مورد توجه جدی سازمان جهاد کشاورزی است، بیان کرد: امسال مسابقه هرس در ۱۰ شهرستان با حدود ۴۰۰ نفر از هرس کاران حرفه ای شهرستان ها به صورت شهرستانی برگزار شد و از هر شهرستان ۳ نفر و مجموعا ۳۰ نفر انتخاب شدند.

,

ساربان افزود: امروز در شهرستان طرقبه شاندیز که قابلیت بسیار خوبی در زیر بخش باغبانی دارد و بالغ بر ۸ هزار هکتار باغات دارد که قالب باغات هم محصولات هسته دار و دانه دار است، تیم های منتخب همراه با حضور تیم داوری از مرکز تحقیقات کشاورزی استان، در محل باغ موقوفه عبدالله رضوی شاندیز به رقابت پرداخته که نهایتا ۳ تیم مقام اول تا سوم را کسب کردند.

,

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد: با این هدف که این حرفه را بین باغداران ترویج کنیم و رسانه ای شود و قطعا انتظار داریم  از کسانی که در این مسابقات شرکت کردند در شهرستان های خود تیم های کاری خوبی را ایجاد کنند و انتظار داریم  ۳۶۲ هزار باغات استان را مورد دقت نظر هرس کاران و پیوندزن‌ها باشد، که البته این فضا را رسانه ای کرده ایم که این الگو را به سطح کشور برسانیم و در سطح ملی این الگو را پیاده سازی کنیم.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی به ویژه مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، معاونت بهبودات گیاهی، مدیریت باغبانی و مرکز تحقیقات برای این برنامه خیلی زحمت کشیدن و امیدواریم اثربخشی آن را در افزایش محصولات زیربخش باغبانی استان شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه