اخبار داغ

رئیس انجمن کارخانجات آرد البرز مطرح کرد؛

حمایت کافی از تولیدکنندگان آرد در البرز برای صادرات نمی‌شود/ کمبود سرمایه در گردش؛ مهم ترین چالش کارخانجات

حمایت کافی از تولیدکنندگان آرد در البرز برای صادرات نمی‌شود/ کمبود سرمایه در گردش؛ مهم ترین چالش کارخانجات
فیض الله شریفی گفت: کمبود سرمایه در گردش برای تهیه گندم یکی از مهم ترین چالش های البرز است و متاسفانه گندم کیفی به میزان کافی برای واحدهای تولید آرد در استان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس انجمن کارخانجات آردسازی و سیلوداران البرز امروز یکشنبه با اشاره به اینکه کمبود سرمایه در گردش برای تهیه گندم یکی از مهم ترین چالش های استان است، گفت: متاسفانه گندم کیفی به میزان کافی برای واحدهای تولید آرد در البرز وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فیض الله شریفی به ظرفیت البرز برای صادرات اشاره کرد و افزود: با این وجود حمایت کافی از تولیدکنندگان برای صادرات آرد به عراق و افغانستان نمی شود، همچنین البرز بیشترین میزان ذخیره سازی گندم در کشور را دارد اما شاهد وجود گندم کافی برای ذخیره سازی در استان نیستیم.
,
 
,
وی با اشاره به تاثیر مستقیم کرایه حمل بر قیمت گندم و آرد تولید شده در البرز، اظهار داشت: علی رغم این هزینه ها متاسفانه نرخ آرد دستوری تعیین شده و با توجه به اینکه باید اعمال شود فشار مضاعف را بر کارخانه های تولید آرد در راستای کنترل قیمت تمام شده وارد می کند.
,
 
,
شریفی عدم اختیار واحدهای تولیدی در زمینه محصولات جانبی به ویژه سبوس را از دیگر دغدغه های کارخانجات برشمرد و تصریح کرد: در شرایط کنونی ۲۳ کارخانه تولید آرد در البرز با ۲هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی فعال هستند که البته از این تعداد برای هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای هزار نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ببرای تولید روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن آرد در استان ۳ هزار تن گندم وارد البرز می شود، گفت:گندم با نرخ کیلویی ۶هزار و ۶۵۰ ریال ویژه تولید آرد واحد‌های نانوایی یارانه ‌ای است و برای واحد‌های نانوایی آزادپز و مراکز تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم هرکیلو گندم ۹ هزار ریال محاسبه می‌ شود.
,
 
,
رئیس انجمن کارخانجات آردسازی و سیلوداران البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: نرخ گندم مخصوص تولید آرد واحد‌های صنفی و صنعتی در حال حاضر کیلویی ۲۷ هزار ریال است و در این مورد نسبت به سال گذشته حدود ۶۳ درصد رشد را تجربه کرده ایم.


انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه