اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کرج:

۲۳۸ هکتار از اراضی کرج مجهز به سیستم آبیاری نوین شد/ مقابله با افزایش زمین‌های بایر

۲۳۸ هکتار از اراضی کرج مجهز به سیستم آبیاری نوین شد/ مقابله با افزایش زمین‌های بایر
اسماعیل صارمی گفت: به دلیل تهدید افزایش زمین های بایر و تغییرات اقلیمی برای منابع آبهای زیرزمینی، سیستم نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیر جهاد کشاورزی کرج ظهر امروز یکشنبه با اشاره به اینکه این شهرستان علی رغم وسعت کم با وجود مراکز تحقیقاتی، کارشناسان و بهره برداران به قطب پژوهش کشاورزی در کشور تبدیل شده است، گفت: در سال های اخیر کشت گلخانه ای برای تامین امنیت غذایی مردم در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اسماعیل صارمی عملکرد کشت گلخانه ای را ۸ برابر دیگر کشت ها دانست و افزود: در سال جاری به واسطه حفظ کاربری اراضی یک هزار و ۶۵۶ مورد قلع و قمع بنا در سطح ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۹۲ مترمربع صورت گرفت، همچنین افتتاح ۸ پروژه در دهه مبارک فجر با اعتبار بیش از ۷۵۳میلیون ریال موجب اشتغال ۳۱۰ نفر شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه به دلیل تهدید افزایش زمین های بایر و تغییرات اقلیمی برای منابع آبهای زیرزمینی، سیستم نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای تجهیز اراضی و باغات به سیستم ‌های نوین آبیاری، کمک بلاعوض به کشاورزان روی آورد، در نتیجه در سال ۹۹ میزان ۲۳۸.۵ هکتار از اراضی کرج مجهز شده ‌اند.
,
 
,
صارمی تصریح کرد: امسال ۳۰ هزار مترمربع بر مساحت گلخانه‌ های کرج افزوده شد تا در طول سال ۵۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۰۰گلدان و گل شاخه بریده، ۱۲۰ میلیون نشا و ۷۲۰۰ تن سبزی و صیفی تولید شود، همچنین ۶ واحد تولیدی قارچ یک هزار و ۲۵۱ تن قارچ تامین می کنند.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی کرج در خاتمه گفت: کرج با جذب ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، رتبه اول البرز را کسب کرده است و در سال ۹۹ قریب به ۲۰ بهره بردار نمونه کرج، ۷ بهره بردار استانی و ۲ نمونه ملی در راستای توسعه صنعت کشاورزی داشت.




انتهای پیام/
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه