اخبار داغ

با افت حجم و تعداد معاملات؛

بورس دچار رکود خواهد شد؟/ کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل

بورس دچار رکود خواهد شد؟/ کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل
بورس تهران امروز با ادامه روند ریزشی و افت شدید حجم و تعداد معاملات مواجه شد و شاخص کل با ۱۰ هزار و ۵۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد ایستاد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز یکشنبه تابلوی معاملات بازار سهام قرمز رنگ شد و همچنان روند ریزشی خود را ادامه می‌دهد؛ ظاهرا قصد توقف این روند نزولی را ندارد. معاملات روز جاری مانند روزهای گذشته با فشار فروش و روند منفی آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
حجم و تعداد معاملات امروز نسبت به دیروز و روز گذشته با افت همراه بود به طوری که تعداد معاملات نسبت به روز گذشته کاهش ۲۸ درصدی و حجم معاملات افت ۶۰ درصدی را ثبت کرد؛ که نشان می‌دهد فعالان بازار و خریداران فعلاٌ قصد خرید ندارند؛ این امر سبب شده تا شاهد رکود در تالار شیشه‌ای باشیم.
,
 
,
افزایش رکود در معاملات بازار سرمایه، باعث کاهش نقدشوندگی و تشکیل صف‌های فروش در اکثر نمادها شده و خواهد شد؛ البته کاهش دامنه نوسان باعث جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار شده است. کارشناسان بر ارزنده بودن بازار سهام و نمادها در وضعیت فعلی تاکید دارند، اما این بازار با رکود ادامه دار مواجه شده که رفته رفته عمیق‌تر خواهد شد مگر اتفاق دیگری رخ دهد.
,
 
,

معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۷۱۵ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

, معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۷۱۵ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.,
ارزش معاملات بازار سهام به ۹۲۱۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام حدود ۲۸۰۵ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۶۹۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
,
 
,
 
,
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۱۰هزار و ۵۱ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۱۱۴۷ واحد منفی عدد ۴۳۷ هزار و ۱۷۶ واحد را ثبت کرد.
, شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۱۰هزار و ۵۱ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۱۱۴۷ واحد منفی عدد ۴۳۷ هزار و ۱۷۶ واحد را ثبت کرد.,
 
,
معامله گران امروز در بورس بیش از ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۲۶۳ هزار نوبت و به ارزش ۲۵۱۸ میلیارد تومان معامله کردند.
,
 
,
نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی ‌و صنعتی ‌چادرملو  و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیشترین اثر منفی در کاهش شاخص بیشترین نقش را داشتند.
,
 
,
 
,
شاخص فرابورس ایران هم با ۹۸ واحد نزول به ۱۷ هزار و ۴۰۲ واحد رسید.
, شاخص فرابورس ایران هم با ۹۸ واحد نزول به ۱۷ هزار و ۴۰۲ واحد رسید.,
 
,
حجم معاملات فرابورس افت شدید داشت و کمتر از یک میلیارد سهم بود.
,
 
,
معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۹۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۴۵۲ هزار معامله و به ارزش ۶۶۹۴ را دادوستد کردند که بخش عمده‌ای از ارزش معاملات فرابورس به فروش اوراق توسط دولت برمی‌گردد. 
,
 
,
نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهرزمین، سرمایه گذاری صبا تامین، اعتباری ملل در کاهش شاخص بیشترین نقش را داشتند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه