اخبار داغ

در جلسه افتتاحیه راهیان نور مجازی استان کرمانشاه مطرح شد؛

پشتیبانی سپاه از آموزش و پرورش نقطه قوت است/ نمی‌توانیم فضای ارزشمند راهیان نور را در مباحث پرورشی آموزش و پرورش نادیده بگیریم

پشتیبانی سپاه از آموزش و پرورش نقطه قوت است/ نمی‌توانیم فضای ارزشمند راهیان نور را در مباحث پرورشی آموزش و پرورش نادیده بگیریم
در جلسه افتتاحیه راهیان نور مجازی استان کرمانشاه نقش سپاه و راهیان نور را در آموزش و پرورش حائز اهمیت دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، جلسه افتتاحیه راهیان نور مجازی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد، و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه وفرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) مباحثی را مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

پشتیبانی سپاه از آموزش و پرورش نقطه قوت است

, پشتیبانی سپاه از آموزش و پرورش نقطه قوت است, پشتیبانی سپاه از آموزش و پرورش نقطه قوت است,

مجید یزدان پناه در جلسه افتتاحیه راهیان نور مجازی، با اشاره به برنامه‌ریزی و همراهی بسیار خوب سپاه اظهار داشت: پشتیبانی سپاه از آموزش و پرورش به ویژه در حوزه راهیان نور نقطه قوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم کرمانشاه در ایام دفاع مقدس مقاومت و جان فشانی کردند و سینه هایشان را در مقابل گلوله های دشمن سپر کردند اما اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دشمن داده شود.

یزدان پناه گفت: مقام معظم رهبری هنگامی که در شهرستان سرپلذهاب حضور یافت فرمود این زلزله یک بحران و تهدید است که از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید.

وی عنوان کرد: پس از گذشت ۱۲۰۰ روز از وقوع زلزله کرمانشاه یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس ساخته شده در واقع ساخت بیش از یک مدرسه در روز به معنای اجرای منویات مقام معظم رهبری است بنابراین در شرایط کرونا هم می توانیم.

یزدان پناه گفت: اگرچه به دلیل اهمیت سلامت مردم برای مسئولان سپاه و آموزش و پرورش امروزه فرصت حضور در اردوهای راهیان نور نیست اما نباید فرصت از دست برود.

وی افزود: حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز به صورت مجازی در اردوی راهیان نور  شرکت می‌کنند.

یزدان پناه گفت: فرزندان جامعه ما ۴۲ سال پیش و نوجوانان و جوانان سال ۶۷ را به یاد ندارند درحالی که باید فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زنده بماند و یکی از راه‌هایی که تاکنون این فرهنگ زنده نگه داشته شده برنامه تاثیرگذار راهیان نور بوده است.

یزدان پناه تصریح کرد: در سال های گذشته استان کرمانشاه موفق ترین استان در بحث برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان قطب راهیان نور کشور بوده  انتظار داریم عزیزان این موضوع را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم با افتتاح راهیان نور مجازی بتوانیم حرکت تاثیرگذار دیگری در کشور ایجاد کنیم که در تاریخ به یادگار بماند.

یزدان پناه گفت: اجازه ندهیم فرزندان ما جان فشانی های والدین و اینکه در این ۴۲سال انقلاب را با عزتمندی نگهداشته اند فراموش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: هرچه داریم از برکت خون شهدا، آزادگان و عزیزانی است که توانستند شرایطی را فراهم کنند امروزه در امنیت و آسایش باشیم.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: در همه شهرستان ها مسئولان سپاه همکاری خوبی با نیروهای آموزش و پرورش دارند و حوزه تعلیم و تربیت نیازمند این همراهی است.

وی افزود: امیدواریم در راستای این برنامه جدید بتوانیم یک بار دیگر فرزندان جامعه را به فرهنگ اصیل ایثار، مقاومت و شهادت  راهبری کنیم و به آنها آگاهی دهیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نمی‌توانیم فضای ارزشمند راهیان نور را در مباحث پرورشی آموزش و پرورش نادیده بگیریم

, نمی‌توانیم فضای ارزشمند راهیان نور را در مباحث پرورشی آموزش و پرورش نادیده بگیریم, نمی‌توانیم فضای ارزشمند راهیان نور را در مباحث پرورشی آموزش و پرورش نادیده بگیریم,

سردار بهمن ریحانی در جلسه افتتاحیه راهیان نور مجازی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راهیان نور گنج ارزشمندی است که هرچه توانستیم از آن بدست آوردیم، اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا یک بستر ارزشمند فرهنگی و تربیتی را از دست دادیم.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: این فضا مملو از فرهنگ ایثار، شهادت، از خودگذشتگی، خود باوری، عزت و سربلندی ملت ایران بوده است.

,

وی عنوان کرد: امروزه با هماهنگی سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار می شود هر چند که عطر آن یادمان ها را نداریم اما رغبتی ایجاد می شود که با از بین رفتن این بیماری با شتاب بیشتری در یادمان ها حضور یابیم.

,

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی انجام شده تا بتوانیم به زیارت یادمان ها برویم و از اقداماتی که در آن جغرافیا در فضای شهید و شهادت انجام شده، استفاده کنیم.

,

سردار ریحانی تصریح کرد: نمی‌توانیم این فضای ارزشمند راهیان نور را در مباحث پرورشی آموزش و پرورش نادیده بگیریم البته متصدیان آموزش و پرورش، مدیران و معلمان هم می‌دانند راهیان نور بهترین بستر تربیتی و پرورشی در این فضای آموزشی است.

,

وی افزود: یادداشت های بسیاری از دانش آموزان وجود دارد که بسیاری از آنها در اردوهای راهیان نور یک دوره جدید را در زندگیشان آغاز کردند.

سردار ریحانی گفت: در این ۴۲سال حوادث، تهدیدها، اتفاقات و چالش‌های زیادی برای نظام ایجاد شده اما هیچ کدام ما را از مباحث تربیتی و اعتقادی باز نداشته است، ویروس کرونا هم نباید ما را از این بستر ارزشمند دور نگهدارد.

وی افزود: در همه حوادث، مسائل و مشکلات راه اعتقادی خود یعنی تفکر ارزشمند انقلابی که در جوانان این مسیر همیشگی بوده نباید فراموش شود.

سردار ریحانی گفت: امروزه در این فضا یک بیماری و تهدید وجود دارد که سبب شده اگر نتوانیم به صورت واقعی در یادمان های دفاع مقدس حضور یابیم مجازی بهره‌برداری کنیم.

وی عنوان کرد: عده بسیاری از خواندن کتاب و رمان و دیدن فیلم لذت می برند اما این کار زمانی ارزشمند است که محتوایش نیز دارای ارزش باشد.

سردار ریحانی تصریح کرد: کاری ارزشمند بین سپاه و آموزش و پرورش آغاز شده در عین حال باید محتوا سازی هم انجام شود و این انتظار از قرارگاه راهیان نور می رود که بتواند محتوای خوبی تولید کند تا اثرگذار باشد.

سردار ریحانی گفت: با توجه به اینکه در برگزاری اردوهای راهیان نور غرب میزبان همه کشور بوده ایم امروز هم در این فضای مجازی و تولید محتوا باید میزبان خوبی باشیم زیرا دیگر استانها شاید نتواند از نظر بعد مسافت و... مانند ما برنامه ریزی و تولید محتوا کنند بنابراین ما باید این کار را برای همه استانهای کشور انجام دهیم.

وی عنوان کرد: نگاه مسئولان سپاه و آموزش و پرورش نباید تنها به ۴۰ هزار دانش‌آموز استان باشد زیرا در سطح کشور دو بستر راهیان نور غرب و جنوب داریم و از آنجا که دیگر استانها نمی‌توانند محتوا ایجاد کنند ما باید این کار را انجام دهیم و استان کرمانشاه را بهتر بشناسانیم.

سردار ریحانی گفت: این هماهنگی میان آموزش و پرورش و سپاه در جهت تقویت فضای تربیتی می‌تواند اثرگذار باشد و امیدواریم باتوجه به اینکه نیات خدایی است بتوانیم در این فضای تربیتی نسبت به قبل چیزی کم نگذاریم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه