اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان گلستان:

محکومان قطع درخت در مراوه‌تپه، مکلف به کاشت ۲۰۰ اصله نهال شدند

محکومان قطع درخت در مراوه‌تپه، مکلف به کاشت ۲۰۰ اصله نهال شدند
هادی هاشمیان گفت: محکومان قطع درخت در شهرستان مراوه تپه به جای مجازات حبس، به کاشت ۲۰۰ اصله نهال مکلف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، هادی هاشمیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، گفت: محکومان دو نفرند که ۱۱ اصله درخت صنوبر ۱۵ ساله در شهرستان مراوه تپه را قطع کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی افزود: با شکایت اداره منابع طبیعی، دو متهم پرونده به اتهام تخریب محیط زیست و قطع درخت در دادگاه مراوه تپه محاکمه و رای به محکومیت آنان صادر شد.

,

وی ادامه داد: متهمان به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند اما از آن جا که سابقه کیفری نداشتند و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بودند ، قاضی حبس آنان را به مدت یکسال تعلیق و مجازات جایگزین صادر کرد.

,

وی ادامه داد: محکومان با رای دادگاه مکلفند ۲۰۰ اصله نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی بکارند و تا یکسال از این نهال ها مراقبت کنند.

,

هاشمیان افزود: اداره منابع طبیعی مراوه تپه هم موظف است عملکرد ماهیانه این متهمان را به دادگاه ارائه کند.

,

وی گفت: محکومان اگر در مدت تعلیق حبس  یکی از جرایم موجب حد ، قصاص ، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ مرتکب شوند ، قرار تعلیق لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.

,

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که از استان های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس هستیم افزود: محکومان جایگزین حبس، فصل درختکاری پارسال ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه