اخبار داغ

رئیس سابق بانک سپه استان سمنان:

ادغام بانک‌های نظامی یک کار کارشناسی و درست بود/ ایجاد یک بانک قوی؛ نتیجه ادغام بانک‌های نظامی

ادغام بانک‌های نظامی یک کار کارشناسی و درست بود/ ایجاد یک بانک قوی؛ نتیجه ادغام بانک‌های نظامی
ابوالقاسم چتری با اشاره به ادغام بانک های نظامی در بانک سپه گفت: یکی از کارهای کارشناسی و خوب برای حفظ تعادل بازار و جلوگیری از پولشویی ادغام بانک های نظامی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم چتری مدیرعامل سابق بانک سپه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره ادغام بانک های نظامی در بانک سپه گفت: مجموعه های ادغام شده در بانک سپه وابسته به ارگان های نظامی بودند اما فعالیت های آنان در یک سیستم مادر و در بانک سپه اتفاق می افتاد و ادغام آنها بسیار کار درست و هوشمندانه ای بود.

چتری با اشاره به زمان بر بودن این اقدام تاکید کرد: ادغام سیستم بانکی با حجم معاملات بالا زمان بر بوده و نیازمند صبر تحمل مشکلات موجود در شرایط فعلی است که البته براساس زمان بندی اعلام شده تا سال ۱۴۰۰ تمام اقدامات جهت یکپارچه شدن این سیستم بانکی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سابق بانک سپه استان سمنان درباره اقدامات صورت گرفته برای یکپارچه کردن این سیستم تصریح کرد: تا ۲ ماه گذشته موسسات حکمت، کوثر و مهر اقتصاد در زیرمجموعه بانک سپه قرار گرفته بود و بانک های قوامین و انصار نیز در یک ماهه اخیر با تغییر تابلو های معرفی بانک رسما تحت نظر بانک سپه قرار گرفت.

وی افزود: انتقال شعب استیجاری به شعب ملکی، یکپارچه سازی سیستم بانکی، یکسان سازی معاونت های حقوقی، بازرسی، روابط عمومی و اکثر مدیریت ها، تبدیل واحد ها به حوزه و ساماندهی دوایر از اقدامات صورت گرفته جهت ادغام این بانک ها بوده است.

چتری با بیان اینکه همچنان اقدامات لازم جهت یکپارچه سازی ادامه دارد خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که هرچه زودتر اقدام خواهد شد، یکپارچه سازی سود و زیان، درآمد و هزینه، سیستم شبکه ای و سوئیچ ها است که هنوز اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل سابق بانک سپه استان سمنان با اشاره به سودهای نامتعارف بانک ها و موسسات اظهار کرد: بانک ها و موسسات نظامی به علت جدا بودن از سیستم بانک مرکزی و عدم نظارت بر آنها با عرضه سود های نامتعارف، تعادل بازار را به خطر انداخته بودند و تزریق پول های نامتعارف و عدم رعایت میزان عرضه و تقاضا و بیش از تقاضای مردم یکی از مهمترین عوامل گرانی در بازار است.

وی تاکید کرد: با توجه به نداشتن سیستم یکپارچه و کار کردن این موسسات و بانک ها و عدم توانایی مدیریت حجم بالای معاملات در این سیستم و نیاز به یک سیستم مادر، یکپارچه سازی و ادغام بانک ها یکی از اقدامات بسیار مناسب در حفظ منابع دولت، حفظ تعادل بازار قیمت و بازار ارز، حفظ نظام عرضه و تقاضا و ایجاد صورت های مالی درست در نظام بانکی و جلوگیری از پولشویی از طریق عرضه تسهیلات نامتعارف بوده است.

چتری با تاکید بر سلامت نظام بانکی در ایران ادغام بانک ها را یکی از مطلوب ترین تصمیمات این دولت دانست و بیان کرد: با این اقدام و ایجاد رقابت سالم در مجموعه های مختلف زمینه پیشرفت و ریشه کن کردن فساد ایجاد شده و امیدواریم در آینده سایر موسسات و مجموعه های مختلف نیز این اقدام مطلوب را انجام دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه