اخبار داغ

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد:

یکی از کمبودهای استان یزد نبود اطلس فرهنگی مساجد است/ مدارس یزد نیازمند ۱۳ هزارمتر فرش سجاده‌ای

یکی از کمبودهای استان یزد نبود اطلس فرهنگی مساجد است/ مدارس یزد نیازمند ۱۳ هزارمتر فرش سجاده‌ای
حجت‌الاسلام موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به نیاز مدارس یزد به ۱۳ هزارمتر فرش سجاده‌ای، گفت: یکی از کمبودهای استان یزد نبود اطلس فرهنگی مساجد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به وظایف ستاد نماز، گفت: ستاد اقامه نماز بحث نماز ادارات، مدارس، کارخانه جات، نمازخانه و مساجد بین‌راهی و توسعه فرهنگ نماز در بین جامعه را هدف اصلی خود قرار داده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با بیان اینکه تمام ادارات در استان یزد نمازخانه دارند و نماز جماعت هم برگزار می‌شود، اضافه کرد: ادارات شهرستان‌های استان یزد نیز نمازخانه دارند اما به خاطر کم بودن پرسنل کم، همه قادر به برگزاری نماز جماعت نیستند.

وی با اشاره به اینکه طبق ارزشیابی‌های صورت گرفته بیش از ۴۰ دستگاه دولتی در استان شایسته تقدیر و تقدیر ویژه شناخته شدند، گفت: چهارشنبه ۶ اسفندماه ساعت ۸ صبح در سالن کوثر استانداری اجلاس استانی نماز در یزد برگزار خواهد شد و از برخی از این دستگاه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

موسوی با بیان اینکه در همه مدارس استان یزد نمازخانه وجود دارند اما امام جماعت ندارند، اضافه کرد: در مدارسی که امام جماعت نیست یکی از فرهنگیان آن مدرسه اقامه نماز را بر عهده می‌گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد تمام جاده‌های مواصلاتی استان یزد را دارای نمازخانه بین‌راهی اعلام و اضافه کرد: به‌طور میانگین هر ۱۱ کیلومتر یک نمازخانه در جاده‌های مواصلاتی استان یزد وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
,
,
,
,
,
,
,
,

یکی از کمبودهای استان یزد، نبود اطلس فرهنگی مساجد

, یکی از کمبودهای استان یزد، نبود اطلس فرهنگی مساجد, یکی از کمبودهای استان یزد، نبود اطلس فرهنگی مساجد,

وی یکی از کمبودهای استان یزد را اطلس فرهنگی مساجد دانست و اضافه کرد: اگر ان‌شاءالله بتوانیم این اطلس را در استان یزد راه‌اندازی کنیم به‌خوبی می‌توان از تراکم مساجد در مناطق مختلف جلوگیری و سرانه مساجد به‌صورت عادلانه در مناطق مختلف یزد اجرایی شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد به فعالیت مجمع خیرین مسجد ساز در سطح کشور اشاره کرد و افزود: هدف این مجمع، ساخت مسجد ساده و کم‌هزینه در مناطق محروم است که در استان یزد نیز فعالیت‌های بسیار خوب و چشمگیری را طی سالیان اخیر انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان یزد روستای بدون مسجد نداریم، افزود: اما مدرسه بدون نمازخانه در برخی از روستاهای استان یزد داریم و با توجه به اینکه اعتقاد ما نیز ترویج نماز بین نسل جوان است به دنبال ایجاد نمازخانه در این مدارس هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰۰ مدرسه بدون نمازخانه در استان یزد داریم، گفت: هدف ما در استان یزد ساخت نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه، تعمیر و تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌کاره و فرش سجاده‌ای کردن مدارس است.

,
,
,
,
,
,
,

مدارس استان یزد نیازمند ۱۳ هزار متر فرش سجاده‌ای هستند

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با بیان اینکه برای کل مدارس ۱۳ هزار متر فرش سجاده‌ای نیاز داریم افزود: اگر این میزان تأمین شود می‌توان گفت استان یزد تنها استانی است که تمام نمازخانه‌های مدارس حتی در روستاها هم دارای فرش سجاده‌ای هستند.

وی به ساخت پنج پروژه توسط ستاد اقامه نماز استان یزد و مجمع خیرین مساجد اشاره کرد و افزود: دو خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، دو مدرسه و یک درمانگاه پنج پروژه‌ای هستند که ستاد اقامه نماز استان یزد به دنبال اجرایی کردن آن است.

موسوی با تأکید بر اینکه تنها مکانی که پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شده مساجد هستند، افزود: طبق اعلام مسئولان علوم پزشکی، مساجد به بهترین شکل ممکن در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کردن و کمترین مشکل در آن وجود داشت.

, مدارس استان یزد نیازمند ۱۳ هزار متر فرش سجاده‌ای هستند, مدارس استان یزد نیازمند ۱۳ هزار متر فرش سجاده‌ای هستند,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه