اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ثبت ۳۴۰ وقف جدید طی ۳ سال در سیستان و بلوچستان/ پیشتازی ایرانشهر در حوزه موقوفات

ثبت ۳۴۰ وقف جدید طی ۳ سال در سیستان و بلوچستان/ پیشتازی ایرانشهر در حوزه موقوفات
حجت‌الاسلام مومنی مقدم گفت: ۳۴۰ وقف جدید با ارزش ریالی ۳۱۰ میلیارد ریال از سال ۹۷در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود هفت بقعه متبرکه در استان، در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از این تعداد در پنج بقعه شخصیت دفن است که مورد توجه و ارادت مردم قرار دارد و به مناسبت های ملی و مذهبی به ویژه اعیاد و شهادت اهل بیت (ع) در این اماکن متبرک حضور پیدا می کنند و از برنامه های اجرایی بهره مند می شوند.
 
حجت‌الاسلام مومنی با بیان این که حفظ، ثبت و نگهداری موقوفات از جمله وظایف مهم این اداره کل است، ادامه داد: موقوفات جدید را بر اساس نیازهای روز جامعه مشاوره می دهیم، بعد ثبت، حفظ و نگهداری می کنیم که طی سه سال گذشته تاکنون اتفاق های خوبی در این راستا رقم خورده است.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: طی این مدت ۲۰۰ سند تک برگی با ۶۰۰ رقبه برای موقات استان اخذ و برای ۶۰ پرونده حقوقی به نفع موقوفه رای صادر شده است، بخشی از این پرونده ها به تصرفات و برخی هم به عدم اجاره مستاجران مربوط بود، هزار قرارداد اجاره برای مستاجران نیز منعقد شد.
 
وی افزود: طی این سه سال ۳۴۰ وقف جدید با ارزش ریالی ۳۱۰ میلیارد ریال و ۶۵ میلیارد ریال اجرای نیت، بر اساس نیات واقفین صورت گرفته است، از بین موقوفه های جدید ۶۲ وقف با نیت مسجد، خانه عالم قرآنی و سیدالشهدا مربوط به امسال است.
 
حجت‌الاسلام مومنی گفت: ایرانشهر با اختصاص ۳۳ وقف در این زمینه پیشتاز بوده و در زاهدان، زابل، زهک و چابهار به ترتیب ۱۲، ۹، هفت و یک وقف جدید صورت گرفته است.
 
وی، اعزام هزار و ۱۵۰ مبلغ از قم به مناطق محروم و رشد قابل توجه درآمد موقوفات را از دیگر اقدام هایی اعلام کرد که در سیستان و بلوچستان محقق شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: درآمد موقوفات از ۱۱ میلیارد ریال در سال ۹۶ با ۲۰ درصد رشد در سال ۹۷ به ۱۳میلیارد و هشتصد میلیون ریال رسید و در سال ۹۸به ۲۱میلیارد و سیصد میلیون ریال و در ۶ ماهه امسال با  ۲۹ درصد رشد به ۱۱ میلیون ریال رسیده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه