اخبار داغ

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور خبرداد؛

احداث ۲ هزار مسکن محرومان از محل زکات/ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها ۱۷ میلیارد تومان زکات دادند

احداث ۲ هزار مسکن محرومان از محل زکات/ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها ۱۷ میلیارد تومان زکات دادند
حجت الاسلام والمسلمین مهری گفت: سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان است که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس صبح امروز نشست خبری مدیر کل امور اجرایی کشور در کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

حجت الاسلام والمسلمین مهری گفت: ۱۱ شورا و وزارت خانه جز شورای عالی زکات هستند و کمیته امداد وظیفه جمع آوری و مصرف زکات را بر عهده دارد.

,

وی با بیان اینکه؛ از ابتدای امسال تا کنون  بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور توسط دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده که زکات واجب مستحب فطریه و کفارات است گفت: این مبلغ فقط در بحث دبیرخانه شورای زکات است و گاهی خود مردم خودشان زکات را به فرد نیازمند می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مهری افزود: سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان است که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند.

وی بیان کرد: در کشور بیش از ۷۰ درصد این مبالغ برای محرومین و نیازمندان صرف می شود تهییه جهیزیه، کمک درمان، کمک تحصیل، موضوعات معیشتی و ...است و حدود ۳۰ درصد برای پروژه های عام المنفعه حسینیه ها، کتابخانه ها، راه های روستا، پل و ...است.

مسول امور اجرایی زکات کشور افزود در خصوص سی سخت گفت از همون ساعات اولیه ریاست کمیته امداد کشور دستورات خاص و ویژه ای را صادر کرد در بحث امداد با توجه به اینکه جامعه هدف ما اقشار آسیب پذیر هستند چند موضوع تدبیر شد اول بحث اسکان موقت است

وی بیان کرد ۹۰۰ خانوار مددجو در سی سخت داریم که تعدادی واقعا منازلشان آسیب جدی دیده و  بخشی از لحاظ منزل دچار مشکل شدند که حتما باید تخریب و احداث شوند و بخشی به کمک های فوری نیاز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهری تصریح کرد: منازلی که به احداث مجدد نیاز دارند شناسایی و بسته معیشتی به آنها تحویل داده شد و به بخشی را به کمک های بلاعوض تخصیص داده ایم که حتما به آنها پرداخت می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این مسئول اذعان داشت: بخشی دیگراز آسیب دیدگان زلزله شهر سی سخت نیز تا زمانی که اسکان کامل پیدا کنند، اجاره اسکان موقت آنها را بر عهده می‌گیرم.
حدود ۹۰۰ خانواده مددجو هستند که بخشی نیاز به تخریب دارند واحدهای مربوطه امداد این موضوعات را به درستی بررسی می کنند .

وی گفت: اینکه بگوئیم هیچ مشکلی وجود ندارد این گونه نیست حتما مشکل وجود دارد و در بحث مددجویان سعی کردیم به خانواده های تحت پوشش ارائه خدمت داده شده باشد.

مهری با اشاره به اینکه :برخی به اسکان موقت نیاز دارند و اولویت بندی ها در حال انجام  و طبق اولویت به خانواده های تحت پوشش کمیته امداددر منطقه زلزله زده خدمات رسانی می شود در خصوص شرایط زکات در کشور گفت:  باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری انجام شود، رسانه ها باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند چرا که  احیا و ترویج زکات همواره مورد تاکید رهبر است وباید با تبیین، ترویج، اعتماد و شفاف سازی فرهنگ زکات را در کشور نهادینه کنیم.

,
,
,
,
,
,

وی در خصوص هزینه کرد از محل زکات گفت: در ۹ ماهه سال جاری در سطح کشور ۸ هزار و ۱۳۵ مورد جهیزیه پرداخت کردیم ۲۸۱ هزار و ۳۰۷ مورد بحث درمانی داشتیم، در بحث تحصیل ۳۸ هزار و ۳۸۹ مورد کمک رسانی تحصیلی داشتیم در بحث تبلت ، شهریه ها، پک های آموزشی  است.

,

حجت الا سلام و المسلمین ادامه داد: ۸۳ زندانی را در کشور از محل زکات مردم آزاد کردیم و  ۲ هزار و ۹۱۱ مسکن احداثی برای فقرا داشتیم ۵ هزار و ۲۹۴ مسکن مرمتی و بازسازی داشتیم، ۱ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۶۵ نفر کمک های معیشتی داشتیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه