اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مطرح کرد

خلاء روحیه انقلابی‌گری در بدنه دولت

خلاء روحیه انقلابی‌گری در بدنه دولت
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مبانی فطری و دینی از رموز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، شکل‌گیری و بقای انقلاب اسلامی ایران بر پایه مشارکت و همراهی توده مردم بوده و بر همین اساس به مسیر حرکت متعالی و درخشان خود ادامه می‌دهد، اتکاء به توان مردمی، پایبندی به شعارها و اهداف، شکل‌گیری بر پایه مبانی انسانی و اعتقادی و استقرار سه اصل اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی بوده و هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

اگر چه برخی کاستی‌ها و نارسایی‌های کشور ریشه در منفعت‌طلبی برخی افراد تجمل‌گرای اهل رانت و قدرت، مدیریت ناکارآمد و مدیران بی‌انگیزه و به دور از مردم است، اما انقلاب اسلامی همچون گذشته به سرعتی زایدالوصف در حال تحقق و گسترش اهداف و آرمان‌های والای خود است.

,

در رابطه با وجوه تمایز، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و مهمترین رویکردهای پیش رو در چهله دوم با حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

,

تهران نیوز: مهمترین وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کشورهای دیگر کدامند؟

, تهران نیوز: , تهران نیوز: , مهمترین وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کشورهای دیگر کدامند؟, مهمترین وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کشورهای دیگر کدامند؟,

محمودی: یکی از مهمترین عواملی که موجب شده نه تنها انقلاب اسلامی ایران به سمت اضمحلال و نابودی پیش نرفته بلکه همچنان پویا و ماندگار در مسیر اهداف خود حرکت کند، این است که انقلاب ما ریشه در دین و اعتقادات دینی دارد.

, محمودی:, محمودی:,

بر خلاف انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از مبانی دینی است، انقلاب‌های دیگر بر پایه افراد، سلایق، ایده‌ها و نظریات البته منهای اصول اعتقادی شکل گرفته و روی کار آمده‌اند، حال آنکه انقلاب کشور ما ریشه در قرآن، عاشورا و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام دارد.

,

از سویی در حالی در انقلاب‌های دیگر کشورهای دنیا ابتدا مردم با آن همراهی کرده اما پس از مدتی از انقلاب فاصله گرفتند که انقلاب اسلامی ایران بر پایه مشارکت مردمی شکل گرفته، به پیروزی رسیده و ادامه حیات داده است.

,

به عبارت بهتر یکی از اصول شکل‌گیری و پیروزی انقلاب ما همراهی آن با حضور حداکثری آحاد مردم بوده و متن و توده مردم نقش یک وزنه بسیار اصلی را در به ثمر نشستن آن ایفا کرده‌اند.

,

از دیگر تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران پایبند بودن به اهداف، شعارها و ایده‌های شکل‌گیری انقلاب بود، حال آنکه بسیاری از انقلاب‌های دیگر به مرور زمان از ایده‌ها و نظریات خود دور شدند.

,

از سویی انقلاب اسلامی کشورمان در ظرف زمان و مکان نگنجیده و مرز نمی‌شناسد، از این‌رو اهداف و آرمان‌های والا و متعالی آن همه مردم دنیا را مخاطب و تحت تاثیر خود قرار داده، همچنانی که صحنه‌های این جلوه‌گری مشهود و ملموس است.

,

تهران نیوز: نقش محوری ایران را در اتحاد بین ملت‌های منطقه چطور می‌بینید؟

, تهران نیوز: نقش محوری ایران را در اتحاد بین ملت‌های منطقه چطور می‌بینید؟, تهران نیوز:,

محمودی: هنر امام خمینی (ره) این بود که انقلاب اسلامی را بر پایه و اساس فطرت، اعتقادات و خواسته‌های انسانی مردم هدایت کرده و به پیروزی رساند.

, محمودی:, محمودی:,

انقلاب ما انقلابی پیامبرگونه است که به پشتوانه مردم قوام و قوت گرفته و پیروزی و استمرار آن مرهون اصل مهم حمایت آحاد و اقشار مردم است، بر همین اساس است که با توجه به نقش محوری مردم در شکل‌گیری مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم مردم را مخاطب قرار داده و با توده مردم سخن گفته‌اند.

,

به این ترتیب با وجود مغایرت و عدم سنخیت اهداف برخی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با مبانی و آرمان‌های انقلاب، اما ملت‌های منطقه و ملل آزادی‌خواه دنیا با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران اهداف خود را به پیش می‌برند.

,

اینگونه است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی دولتمردان و رهبران کشورها را مورد مخاطب قرار نداده و به جای آن با جوانان اروپایی صحبت کرده‌اند.

,

همه آنچه که درباره انقلاب اسلامی ایران گفته شد، نشات گرفته از  مکتب اولیا و انبیاء علیهم‌السلام و  مردمی بودن آن است که ملت‌های دنیا را مخاطبان خود قرار داده و اهداف آن در حال تسری و گسترش در همه کره خاکی است.

,

تهران نیوز: با نگاهی به دستاوردها و کاستی‌ها، مهمترین اولویت‌های پیش روی انقلاب در چلهه دوم کدامند؟

, تهران نیوز: با نگاهی به دستاوردها و کاستی‌ها، مهمترین اولویت‌های پیش روی انقلاب در چلهه دوم کدامند؟, تهران نیوز: ,

محمودی: حاکمیت سبک زندگی اسلامی، دوری از تجملات، رعایت عدالت اجتماعی و دفاع از مستضعفان مهمترین اولویت‌های چهله دوم است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم به آن‌ها پرداخته‌اند.

, محمودی: , محمودی:,

ترویج سبک زندگی اسلامی، توجه به مقوله جمعیت و فرزندآوری، پرهیز از روحیه اشرافی‌گری، حمایت و دست‌گیری از محرومان از جمله اولویت‌هایی است که در مسیر حرکت انقلاب در چهل ساله دوم باید مورد تاکید و توجه قرار گیرند.

,

متاسفانه باید گفت در حالی رعایت عدل و قسط و توجه محرومان از مهمترین شاخصه‌های انقلاب است که برخی مدیریت‌های غلط موجب غفلت از رسیدگی به محرومان شده است.

,

در شرایطی که مردم در رتق و فتق مسائل روزمره خود مانده‌اند، حل مشکلات جامعه در گرو برقراری عدالت اجتماعی به معنای حقیقی و سیاست‌گذاری‌های درست برای منتفع شدن محرومان از منابع و منافع جامعه است.

,

در کنار توجه به نیازها و تاثیرگذاری جوانان، مبارزه با استکبار و طاغوت یکی از مهمترین اهداف شکل‌گیری انقلاب است و اگر استکبارستیزی را از آن بگیریم چیزی باقی نمی‌ماند.

,

اینک که در مسیر حرکت آرمان‌های انقلاب قدم در چهله دوم گذاشته‌ایم، باید با مقایسه شرایط کشور پیش و پس از پیروزی انقلاب و ادامه حیات آن، محورهای بیانیه گام دوم را چراغ راه قرار داده و با پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها به حرکت خود ادامه دهیم.

,

تهران نیوز: عملکرد دولت و دیگر دستگاه‌ها در اجرای بیانیه گام دوم چگونه است؟

, تهران نیوز: عملکرد دولت و دیگر دستگاه‌ها در اجرای بیانیه گام دوم چگونه است؟, تهران نیوز:,

محمودی: متاسفانه باید گفت یکی از آسیب‌های موجود این است که اصولی همچون بیانیه گام دوم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان دو اصل مهم فراروی کشور در حد شعار مانده‌اند و در حوزه‌های اجرایی جایگاهی ندارند.

, محمودی: , محمودی: ,

امروز دیگر افراد جامعه از شعارزدگی خسته شده و تشنه عمل هستند، مردم می‌خواهند خروجی نظام اسلامی را در معیشت و همه ابعاد و شئون زندگی خود دیده و لمس کنند، اما دولت گام‌های عملی برای اجرای بسیاری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برنداشته است.

,

با این وجود در وهله اول برای جامه عمل پوشاندن به بیانیه گام دوم و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در حوزه اجرایی و عملیاتی باید رسانه‌ها نقش مطالبه‌گرانه خود را ایفا کرده و از دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی بخواهند درباره عملکرد خود در این باره به مردم اطلاع دهند.

,

مسوولان و مدیران باید ایده و برنامه داشته باشند، مدیری که در این نظام مسوولیت می‌گیرد باید پاسخگو بوده و با دوری از شعارزدگی در برابر وعده‌هایش پاسخگو باشد.

,

در این صورت دیگر کسی به خود اجازه نمی‌دهد هر طور که بخواهد به مردم وعده و شعار بدهد، بنا نیست با شعار و حرف ملت را فریب داده و بعد هم مظلوم‌نمایی کنیم.

,

آن‌هایی که شعار انتخاباتی داده‌اند باید در برابر شعارهایشان پاسخگو باشند، شعار و وعده‌های توخالی از نظر مبانی دینی قابل قبول نبوده و با ایجاد نارضایتی در بین مردم به اعتقادات دینی آن‌ها آسیب می‌زند.

,

بنابراین باید روحیه مطالبه‌گری بر فضای رسانه‌ای کشور حاکم شده و مسوولان خود را در قبال وعده‌هایشان پاسخگو بدانند، در این صورت دیگر افراد به پشتوانه شعار و وعده به دنبال جلب اعتماد و آراء مردمی نیستند.

,

از سویی انتظار می‌رود مجلس  شورای اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک محور جدی دنبال کند، همچنین امید است در انتخابات پیش‌رو دولت جوان و انقلابی روی کار آمده و دوشادوش مجلس ابعاد بیانیه را به صورت عملیاتی و نه نظری و تئوری اجرایی کند.

,

تهران نیوز: با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها، از نظر شما تحریم و ضعف مدیریتی هر یک چه سهمی در ایجاد مشکلات کشور دارند؟

, تهران نیوز: با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها، از نظر شما تحریم و ضعف مدیریتی هر یک چه سهمی در ایجاد مشکلات کشور دارند؟, تهران نیوز:,

محمودی: در حالی کشور ایران سرشار از ظرفیت‌های بالای اقتصادی و نیروی انسانی کارآمد و پویا است که همه کارشناسان معتقدند بخش عمده مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از ضعف مدیریتی و مدیریت ناصحیح است.

, محمودی:, محمودی:,

برآیند نظرات کارشناسان وابسته به طیف‌های مختلف سیاسی این است که مدیریت ناکارآمد نقش 65 تا 80 درصدی در بروز مشکلات اقتصادی در کشور ایفا کرده و به این ترتیب سهم تحریم‌ها تنها بین 20 تا 35 درصد است.

,

 با این تفاسیر اگرچه منکر تاثیرگذاری تحریم‌ها بر پیکره اقتصاد کشورمان نیستیم، اما کشوری با انبوه سرمایه و ابتکار نباید لنگ تحریم باشد.

,

در حالی ایران با ساخت موشک و پهپاد توان نظامی آمریکا را به زانو درآورده است که در درون کشور همچنان مبتلابه موضوعاتی مانند قیمت مرغ، تخم‌مرغ و نهاده‌های دامی هستیم و باندهای مافیایی حوزه اقتصاد همچون موریانه در حال پوساندن بنیان‌های فکری و اعتقادی مردم هستند.

,

در شرایطی که افراد اهل رانت و قدرت تنها به دنبال سودجویی و منافع شخصی خود هستند، بخش اعظم مشکلات و کمبودها متوجه مدیریت ناکارآمد و بی‌تفاوت و مدیران بعضا خسته، بی‌انگیزه، تجمل‌گرا و به دور از مردم است.

,

تهران نیوز: با توجه به آنچه که گفته شد، عملکرد دولت را در حوزه اقتصادی چطور می‌بینید؟

, تهران نیوز: با توجه به آنچه که گفته شد، عملکرد دولت را در حوزه اقتصادی چطور می‌بینید؟, تهران نیوز:,

محمودی: با وجود خدمات ارائه شده توسط دولت فعلی، اما عدم حاکمیت شایسته‌سالاری در بدنه آن مانع از روی کار آمدن افراد بر اساس لیاقت و کفایت کاری شده است.

, محمودی:, محمودی:,

متاسفانه در دولت کنونی به روحیه جوانی، انقلابی‌گری و عدم وابستگی به شرق و غرب توجه نشده و از این‌رو می‎بینیم که بسیاری از مدیران سیاسی و اقتصادی دلخوش به برجام بوده و هستند و این فاجعه است که افرادی سر سفره انقلاب بنشینند و نگاهشان به آمریکا و اروپا باشد.

,

از سویی برخی‌ مدیران خوشان اینجا هستند اما خانواده و فرزندانشان برای تحصیل و زندگی به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت کرده‌اند، آیا چنین مدیرانی به درد کشور خورده و می‌توانند کارآمد باشند؟

,

دولت دوازدهم به واسطه عدم حاکمیت شایسته‌سالاری از وجود مدیران خوش‌فکر و معتقد به اصول و مبانی انقلاب و تفکر امام راحل بی‌بهره مانده است، این خلا موجب شده که با وجود همه ظرفیت‌های موجود در کشور، موضوعات اقتصادی و مسائلی مانند بورس، ارزش پول، ارز و دلار همه ارزش‌های انقلاب را تحت شعاع خود قرار دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه