اخبار داغ

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه:

۳۰ درصد واحدهای مسکن مهر تربت حیدریه فاقد متقاضی است

۳۰ درصد واحدهای مسکن مهر تربت حیدریه فاقد متقاضی است
یوسفی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد واحدهای مسکن مهر تربت حیدریه فاقد متقاضی است گفت: از مجموع هزار و ۱۰۷ واحد فاقد متقاضی ۳۸۰ واحد روی فنداسیون و مابقی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مهدی یوسفی مقدم، مدیر راه و شهرسازی تربت حیدریه صبح امروز در پاسخ به سئوالات شهروندان تربتی و در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی با خبرنگار ما اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۵۰۷ واحد مسکن مهرکه در قالب ۹ شرکت تعاونی و ۱۱ شرکت انبوه ساز که در شهر تربت حیدریه احداث شده ۱۸۸۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده و تعداد د۱۶۲۷ واحد نیمه تمام مانده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد واحد های نیمه تمام ۳۸۰ واحد روی فنداسیون و مابقی در مرحله سفت کاری و نازک کاری قرار دارد که تعداد ۵۲۰ واحد آن دارای متقاضی و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ این واحد ها تحویل متقاضیان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,

بالا رفتن قیمت مسکن باعث روی آوردن مردم به سمت مسکن مهر شد

, بالا رفتن قیمت مسکن باعث روی آوردن مردم به سمت مسکن مهر شد,

یوسفی مقدم گفت:  تا پایان سال ۹۷ واحد های فاقد متقاضی خیلی بیشتر از این تعداد بود و عملا متقاضی وجود نداشت تا اینکه در سال ۹۸ با بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن، واحد های مسکن مهر تا حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و مردم به سمت خرید مسکن مهر روی آوردند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی متقاضی برای واحد های مسکن مهر وجود دارد، افزود: بخشی از این واحدها  به برخی نهادها واگذار شده که ۱۵۸ واحد به سپاه پاسداران، ۳۸۰ واحد به نیروی انتظامی، و ۱۶۸ واحد به پرسنل تیپ ۱۷۷ ارتش در قالب انعقاد قرارداد واگذار شده و مابقی واحد های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان واگذار می شود.

مدیر اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه در خصوص نحوه واگذاری در قالب اقدام ملی مسکن گفت: پس از ثبت نام اینترنتی مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضی است که بلافاصله پس از واریز به حسابی بنام شخص متقاضی در بانک مسکن، پروژه به وی معرفی می شود و در ادامه با پیشرذفت فیزیکی پروژه مبالغ بعدی از متقاضی دریافت می شود، بطوری که در مجموع ۱۵۰ میلیون را فرد نقدا در طول ساخت و تکمیل واریز و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز بصورت تسهیلات پرداخت می شود.

,
,
,
,
,

پروژه تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر در حال انجام است

, پروژه تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر در حال انجام است,

یوسفی مقدم در خصوص جذب اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی سفر نیکزاد، نایب رییس مجلس در شهریور امسال  و تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر، گفت: قرار داد این پروژه که تاکنون ۷ میلیارد تومان آن به حساب اداره کل استان واریز شده  در ۱۱ بهمن با پیمانکار بومی تربت حیدریه منعقد و از ۲۱ بهمن عملیات اجرایی آن آغاز و باید در مدت یک سال تمام پروژه شامل؛ پیاده روسازی محوطه ها، آسفالت معابر، جوی و جدول گذاری به اتمام برسد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه بر اساس اولویت بندی در حال انجام است که ابتدا زیر سازی و پیاده رو سازی بولوار شهید برونسی به متراژ ۷ هزار متر مربع در حال انجام است و مرحله بعدی نیز زیر سازی و آسفالت ۵ هزار متر مربع  سایت مسکن مهر تا پایان سالجاری نیز اجرا خواهد شد.

یوسفی مقدم در خصوص اجرای آسفالت معابر سایت مسکن مهر نیز گفت: اولویت آسفالت به معابری است که افراد در آنجا ساکن هستند، اما برخی معابر مانند پروژه صدرافن که هنوز انشعابات آن وصل نشده با هماهنگی که با مدیرعامل آبفا داشتیم قرار شد تا ۱۵ اسفند نسبت به کنده کاری برای انشعابات فاضلاب اقدام تا پس از آن اجرای آسفالت انجام شود.

,
,
,
,
,

در محدوده شهری زمین نداریم

, در محدوده شهری زمین نداریم,

وی به نحوه تخصیص این اعتبار هم اشاره کرد و افزود: این اعتبارات از محل فروش اراضی سازمان ملی زمین و شهرسازی جذب می شود، لذا هر میزان که ما بتوانیم این اراضی را به فروش برسانیم در واقع اعتبارات بیشتری جذب کرده ایم.

مدیر اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه در پاسخ به این سئوال که چرا سایت مسکن مهر در اراضی شهرک ولی عصر عجل الله قرار گرفته، بیان داشت: یکی از مشکلات ما در تربت حیدریه این است که در محدوده شهری زمین نداریم و اغلب اراضی اطراف شهر کشاورزی و خرده مالک است، لذا مسئولان در آن زمان با توجه به این موضوع اراضی ملی در شهرک را برای سایت مسکن مهر انتخاب کردند.

یوسفی مقدم در خصوص پروژه نیمه تمام شرکت بتن باج نیز گفت: این شرکت ۱۰۰ واحد در قالب ۵ بلوک ۲۰ واحدی قرار داد بسته که تا سال ۹۳ دو بلوک آن متقاضی داشته و تحویل متقاضیان شده، اما دو بلوک دیگر فاقد متقاضی و یک بلوک نیز با توجه به اینکه تنها ۱۳ نفر متقاضی دارد و هزینه هم پرداخت کردند اما بدلیل اینکه ۲۰ نفر آن تکمیل نشده، فعلا اقدامی برای تکمیل آن انجام نمی دهد.

وی بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن امسال برای شهرستان تربت حیدریه موافقت کرده که برای هر واحد نیمه تمام ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت کند تا علاوه بر جبران بالا رفتن مصالح، پیمانکار و افراد متقاضی ترغیب شوند تا پروژه ها را به اتمام برسانند.

,
,
,
,
,
,
,

ساخت امکانات روبنایی مسکن مهر بعهده دستگاههای متولی است

, ساخت امکانات روبنایی مسکن مهر بعهده دستگاههای متولی است,

مدیر اداره راه و شهرسازی در خصوص کمبود امکانات روبنایی سایت مسکن مهر گفت: سایت مسکن مهر در ۸۳ هکتار پیش بینی شده و برای همه کاربری های مورد نیاز مردم اعم از فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، بهداشت و درمان اراضی تعریف شده اما ساخت آن بعهده دستگاههای متولی است.

وی افزود: در سفر شهریورماه نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز مصوب شد که ۳۰ درصد هزینه ساخت امکانات روبنایی به عهده وزارت راه و شهرسازی است و ما این موضوع را مکتوب به همه ادارات متولی اطلاع دادیم.

,
,
,

اراضی شهرک امام حسین علیه السلام، رشیدی وحاج رستم شهریور ۹۹ داخل محدوده آمده است

یوسفی مقدم در پاسخ به سئوال دیگر شهروندان مبنی بر اینکه برخی اراضی داخل محدوده امده ولی از امکانات زیر بنایی بی بهره اند، گفت: اراضی محدوده شهرک امام حسین علیه السلام، حاج رستم و خورشیدی طبق طرح جامع سال 84 خارج از محدوده بوده که در طرح جامع جدید این اراضی در شهریور امسال داخل محدوده آمده است.

, اراضی شهرک امام حسین علیه السلام، رشیدی وحاج رستم شهریور ۹۹ داخل محدوده آمده است,
,
,

وی خاطر نشان کرد: این اراضی شخصی است و متعلق به سازمان ملی زمین و شهرسازی نیست و چون کاربری ها هنوز مشخص نشده نمی توان اقدامی کرد، امیدواریم کاربری ها تا پایان سال آینده مشخص تا بتوان برای این محدوده شهری نیز اقدام شود، هرچند امکانات روبنایی و زیر بنایی در این محدوده ها بعهده دستگاههای متولی است.

,

کمبود اعتبارات پروژه دوبانده کردن محور تربت حیدریه به زاوه را معطل نگه داشته است

, کمبود اعتبارات پروژه دوبانده کردن محور تربت حیدریه به زاوه را معطل نگه داشته است,

مدیر راه و شهرسازی تربت حیدریه در خصوص عقب ماندگی پروژه دوبانده کردن تربت حیدریه به زاوه گفت: این پروژه در سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی کلید خورد که سیکل اصلی آن در قالب ۵۰۰ کیلومتر تا خراسان جنوبی تعریف شده، یعنی تربت حیدریه به زاوه، باخرز، تایباد، خواف و قائن است.

وی افزود: این پروژه در فاز نخست ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان بسته شده کما اینکه هر کیلومتر زیر سازی و آسفالت بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان هزینه دارد، هر چند که در حال حاضر پیمانکار یک میلیارد تومان نیز  طلب دارد.

یوفسی مقدم در خصوص جاده کدکن به رباط سنگ نیز گفت: این پروژه از سر جمع اعتبارات استانی هزینه می شود و تا هفته آینده جاده جدید حد فاصل روستای رقیچه تا ترقی به طول ۹۰۰ متر آسفالت خواهد شد.

,
,
,
,
,

هنوز هیچ اقدامی در خصوص پارک مینو و پردیس سینمایی نشده است

, هنوز هیچ اقدامی در خصوص پارک مینو و پردیس سینمایی نشده است,

یوسفی مقدم در خصوص انتخاب پارک مینو شهرک ولی عصر(عجل الله) برای احداث پردیس سینمایی گفت: اراضی پارک مینو متعلق به اداره راه و شهرسازی است و اگر تصمیمی برای پردیس سینمایی گرفته می شود باید متولیان آن در جلسات حضور داشته باشند.

,

وی افزود: از زمانی که این موضوع را اعلام کردیم دو ماه می گذرد و متاسفانه هنوز هیچ اقدامی نشده، کما اینکه باید تغییر کاربری آن در کمیسیون ماده ۵ استانی که حدود چهار ماه طول می کشد انجام شود و قراردادی هم بین راه و شهرسازی با شهرداری یا فرهنگ و ارشاد منعقد شود، در غیر اینصورت ساخت پردیس سینمایی به مشکل خواهد خورد.

,

انتهای پیام/ 
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه