اخبار داغ

کمک سازمان‌های مردم‌نهاد به محیط زیست؛

کاشت ۱۰۰۰ اصله درخت در فاز ۴ شهر جدید سهند

کاشت ۱۰۰۰ اصله درخت در فاز ۴ شهر جدید سهند
سازمان مردم‌نهاد «تب بیلگی ایران» چند وقتی است که در شهر سهند اقدام به کاشت نهال و درخت مثمر کرده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تصور کنید ۳۰ یا ۵۰ سال بعد که به سن پیری رسیده‌ایم برای سه یا چهار نفر از ما تنها یک درخت وجود داشته باشد. شهر تبدیل به ساختمان و بتن شده و هیچ باغ و درختی در آن نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هرچند حال و روز این روزهای تبریز تشابه زیادی به توصیفات بالا دارد اما میشود که وضع از این بدتر هم باشد. حال این توصیف تبریز است. شهرک‌‌‌های جدید از هم اکنون هیچ گونه پوشش گیاهی ندارند و تنها به خوابگاهی برای شب خوابیدن و بیداری صبح تبدیل شده‌اند.

,

شهر جدید سهند که البته اکنون دیگر جدید نیست از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصا در فازهای سوم و چهارم این شهر، تقریبا میتوان با جرات اعلام کرد که هیچ نوع پوشش گیاهی در آن وجود ندارد.

,

مرتضی رضایی از فعالان محیط زیست و مسئول سازمان مردم نهاد «تب بیلگی ایران» چند وقتی است که در شهر سهند اقدام به کاشت نهال و درخت کرده‌اند. رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج به تشریح فعالیت‌های این سازمان مردم نهاد پرداخته و می‌گوید: ما شاهد این موضوع هستیم که در فازهای ۳ و ۴ شهر سهند یچ نوع پوشش گیاهی وجود ندارد به همین دلیل احساس کردیم که این اتفاق در سالهای آینده به یکی از مشکلات صلی شهر تبدیل خواهد شد.

,

وی ادامه داد: ما با راه‌ندازی طرح استانی «آغاج یاغیشی» در نظر داریم بیش از ۶ هزار درخت و نهال را در سطح استان کاشت کنیم و در همین راستا بیش از ۱۰۰۰ اصله نهال را در مناطق فاز ۴ و ۳ شهر سند کاشته‌ایم.

,

رضایی با بیان اینکه همه درختان کاشته شده مثمر هستند تاکید داشت: یکی دیگر از اولویت‌های طرح کاشت درخت توسط سازمان مردم نهاد «تب بیلگی ایران» شناسایی درختان سازگار با محیط و کاشت درختان مثمر بود که تاکنون این اقدام صورت گرفته است.

,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه