اخبار داغ

نماینده سابق مجلس:

غرب عملاً وارد برجام نمی‌شود

غرب عملاً وارد برجام نمی‌شود
جمالی نوبندگانی گفت: با روی کار آمدن بایدن، اروپایی‌ها طینت و ذات مخالف خودشان را با جمهوری اسلامی نشان می‌دهند و من مطمئن هستم عملاً وارد برجام نخواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به مواضع دوگانه غربی‌ها در قبال برجام و مصوبه اخیر مجلس اظهار کرد: برجام یک برنامه جامع اقدام مشترک بوده و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به تأیید خود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اقدامات کامل و جامعی را انجام داده و بر تعهداتش هم باقی مانده و حتی چندسال پس از گذشت نقض برجام توسط آمریکایی‌ها، بر تعهدات هسته‌ای خود هم باقی ماند، ولی بعد از اینکه ترامپ در اردیبهشت 1398 دستور خروج آمریکا از برجام را صادر کرد، اروپا قول داده بود که به تعهدات برجامی عمل کند، اما تا به امروز به هیچکدام از این تعهدات عمل نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدجواد جمالی‌نوبندگانی, شبکه خبری تهران نیوز،, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: بنابراین ما براساس مفاد برجام اقدام به کاهش برخی از تعهداتمان کردیم. در زمان ترامپ به خاطر خروج رسمی آمریکا از برجام، اروپایی‌ها از نظر حقوقی نمی‌توانستند با آمریکا همراهی کنند، اما به نظر می‌رسد با آمدن بایدن اروپایی‌ها طینت و ذات مخالف خودشان را با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند و اتفاقاً من مطمئن هستم که آنها درزمان بایدن عملاً وارد برجام نمی‌شوند و فقط شعار آن را سر می‌دهند.

,

نماینده سابق مردم در مجلس دهم با بیان این‌که کشوری که از برجام خارج شده بدون هیچ منطقی اعلام می‌کند ما باید ابتدا به برجام بازگردیم، یادآور شد: این کشور علاوه بر اینکه می‌خواهد ابتدا ما به برجام بازگردیم، برجام‌های دو و سه و موضوعات منطقه‌ای و امنیتی را هم مطرح می‌کند و اروپایی که پیشتر گفتاردرمانی می‌کرد، امروز بعد از روی کار آمدن بایدن به نفع آمریکا و علیه ایران بیانیه صادر و موضع‌گیری می‌کنند.

,

جمالی نوبندگان ادامه داد: اروپا و آمریکا در شرایطی نیستند که برای جمهوری اسلامی شرط و شروط تعیین کنند و حتی حق آن را هم ندارند. آنها ابتدا باید به تعهداتشان بازگردند.

,

وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی هیچ اعتمادی به اروپا و آمریکا ندارد، تأکید کرد: قطعاً می‌دانیم که آنها با موقعیت و ماهیت جمهوری اسلامی ایران مخالفت دارند و همه این اقدامات در راستای ایجاد زمینه‌ای برای اقدامات حقوقی و بین‌المللی بعدی علیه جمهوری اسلامی است. همچنین آن‌ها از همه جهت درصدد محدود کردن کشورمان به خصوص در حوزه‌های نظامی، امنیتی و بین‌المللی هستند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیشنهاد کرد که دولت جمهوری اسلامی باید براساس منافع ملی حرکت کند و از پرخاشگری اروپایی‌ها هراسی نداشته باشد.

,

جمالی نوبندگانی در پایان توصیه کرد: مسئولان باید در مدار امنیت ملی و منافع ملی حرکت کنند و مدنظر داشته باشند همانطورکه زمانی به سمت غنی‌سازی 20 درصد حرکت کردیم، اروپا پای میز مذاکره نشست، الان هم مدنظر داشته باشند غربی‌ها فقط زبان زور را متوجه می‌شوند؛ بنابراین باید به مؤلفه قدرت روی بیاوریم و البته پشتوانه داخلی و وحدت جناح‌های سیاسی برای اجرای این مؤلفه مورد نیاز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه