اخبار داغ

رئیس دانشگاه لرستان:

فعالیت ۱۱ هسته پژوهشی در دانشگاه لرستان/ ایجاد پژوهشکده سنگ بی‌نتیجه ماند

فعالیت ۱۱ هسته پژوهشی در دانشگاه لرستان/ ایجاد پژوهشکده سنگ بی‌نتیجه ماند
عزیزی گفت: ۱۱ هسته پژوهشی در دانشگاه لرستان فعال است که جهت‌دهی به پژوهش ها و توسعه فناوری از مهمترین فعالیت این هسته‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، خسرو عزیزی شامگاه سه شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: در دانشگاه لرستان یک مرکز شتاب دهنده کارآفرینی با همکاری پارک علم و فناوری و ارتباطات و فناوری استان ایجاد شد و ۱۱ هسته پژوهشی در آن مستقر است که این هسته‌ها با هدف جهت دهی به پژوهش ها و توسعه فناوری ها فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی با اشاره به اجرای برخی برنامه های فرهنگی در فضای مجازی افزود: برخی از کارهای فرهنگی با شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار شد و پرسش و پاسخ ها هم در این بستر اجرا گردید که در مجموع سه تشکل بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی در دانشگاه وجود دارد و برنامه هایی را متناسب با مناسبت ها و برنامه ها اجرا می کنند.
,
 
,
رئیس دانشگاه لرستان با بیان مهارت آموزی به دانشجویان در کنار ارائه دروس تئوری تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا سیاست هایی ابلاغ شد و برنامه هایی برای افزایش مهارت آموزی در نظر گرفته شد که در مهارت آموزی، مرکز نوآوری راه اندازی شد و دانشجویان ایده خود را در معرض آزمایش قرار می دهند و می تواند در قالب هسته های پژوهشی اقدام نمایند که در این زمینه همکاری لازم با فنی و حرفه ای صورت گرفت.
,
 
,
۱۲ میلیارد تومان تجهیزات برای آزمایشگاه های دانشگاه خریداری شد
, ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات برای آزمایشگاه های دانشگاه خریداری شد, ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات برای آزمایشگاه های دانشگاه خریداری شد,
 
,
عزیزی از تجهیز دو آزمایشگاه دانشگاه خبر داد و گفت: طی پنج سال اخیر بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات برای دو آزمایشگاه خریداری شده و پیشرفته ترین دستگاه های آزمایشگاهی در این آزمایشگاه وجود دارد به طوری که از بین ۲۲۵ آزمایشگاه در دانشگاه های کشور، رتبه ۲۵ را کسب کرده و بر مبنای تقاضا دستگاه ها خریداری شدند.
,
 
,
وی با تاکید بر همکاری دانشگاه و بخش های مختلف صنعت و کشاورزی بیان کرد: آمادگی لازم در دانشگاه وجود دارد که از پتانسیل علمی دانشگاه در جهت عملی در بخش صنایع و کشاورزی استفاده شود و لازم است که این خلاء برطرف گردد.
,
 
,
رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به پایان نامه های دانشجویان گفت: برخی از پایان نامه ها تقاضا محور هستند که در یک کمیته بررسی می شود ولی یکی از چالش ها، تجاری سازی است چرا که برای تجاری سازی ابتدا باید قدرت رقابت وجود داشته باشد و تامین اعتبار هم در نظر گرفته شود.
,
 
,
عزیزی خاطرنشان کرد: طرح هایی وجود دارد که به عنوان شاخص پذیرفته شدند و با توجه به اینکه دانشگاه لرستان بر مبنای ماموریت رفع چالش های جامعه اقدام می کند، پایان نامه ها با حمایت دانشگاه و از محل یک درصد بودجه پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرند.
,
 
,
پژوهشکده سنگ در استان به نتیجه نرسید
, پژوهشکده سنگ در استان به نتیجه نرسید, پژوهشکده سنگ در استان به نتیجه نرسید,
 
,
وی با بیان این که پژوهشکده سنگ هنوز به نتیجه نرسیده است تصریح کرد: در راستای توسعه پژوهشکده و مراکز آموزش عالی براساس شاخص ها، پیگیری های لازم برای پژوهشکده سنگ در دستور کار قرار گرفت و علیرغم این که در زمینه سنگ این استان دارای منابع خدادادی است اما این پژوهشکده به دلیل شاخص هایی که باید فراهم می شد هنوز به نتیجه نرسیده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به پژوهشکده عسل گفت: این پژوهشکده نیز از نوع تقاضا محور است که تاکنون با اتحادیه زنبورداران نشست های علمی و تخصصی برگزار شده و در این راستا وبیناری با حضور ۵۰ نفر از زنبورداران امسال برگزار شد.
,
 
,
وی بیان کرد: شرایط لازم فراهم شده تا بهره برداران در این حوزه بتوانند استفاده نمایند و با توجه به اینکه پژوهشکده عسل در کشور وجود ندارد، ایجاد این پژوهشکده در استان می تواند یک ظرفیت و پتانسیل باشد.
,
 
,
رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به طرح های تحقیقاتی اظهار داشت: هر ساله بین ۲۰ تا ۲۵ طرح تحقیقاتی صورت می گیرد که بخشی از طرح ها استانی و بخشی ملی است که این میزان طرح تحقیقاتی ۵۰ درصد رشد داشته البته برخی از این طرح ها عملیاتی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه