اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی:

سرانه فضای آموزشی آذربایجان‌غربی ۵۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است

سرانه فضای آموزشی آذربایجان‌غربی ۵۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است
رحمانی گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۸.۵ متر مربع بوده که این سرانه در آذربایجان‌غربی چهار متر مربع و ۵۰ درصد پایین تر از است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آیدین رحمانی رضائیه در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار داشت: این استان در تامین سرانه آموزشی با مشکلاتی روبرو است که نیازمند کمک و توجه دستگاه‌های مربوطه و خیران استانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان غربی اظهار داشت: ۳۴ درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند در حالی‌که این رقم در سطح کشور ۲۷ درصد است.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: با توجه به این پراکندگی جمعیت لازم است توزیع و ارائه خدمات در بحث آموزش در استان به نحوی باشد که هیچ کم و کاستی متوجه سایر مناطق نشود.

,

رحمانی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش و نگاه ویژه استاندار به اعتبارات فصل آموزش‌وپرورش در استان، گفت: در سال جاری ۱۷ درصد از اعتبارات استانی به این حوزه اختصاص یافته است.

,

وی جذب اعتبار ویژه برای بهبود وضعیت سرانه آموزشی استان توسط مجلس شورای اسلامی را موضوعی مهم بیان کرد و افزود: توجه به آموزش و فراهم آوردن زیرساخت‌های آموزشی نقش مهمی در ساختن آینده‌ای درخشان برای جامعه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه