اخبار داغ

امام جمعه نهبندان مطرح کرد؛

تقوا؛ مهم‌ترین شاخصه امام علی(ع) در زندگی و حکومت

تقوا؛ مهم‌ترین شاخصه امام علی(ع) در زندگی و حکومت
حجت‌الاسلام خزاعی گفت: تقوا و پرهیزگاری در سیره و روش زندگی و حکومت‌داری امام علی(ع) موج می‌زند و ما نیز برای بهره‌مندی از وجود با برکت امام علی(ع) پیشوای اول مومنان باید تقوا داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب به ویژه میلاد با سعادت مولی الموحدین علی‌ابن‌ابی طالب(ع)، اظهار کرد: تمام زندگی امام علی (ع) پر از خیر و برکت است؛ از تولد ایشان در خانه کعبه گرفته تا شهادت در مسجد کوفه که یکی از مهمترین مساجد معتبر دنیای اسلام است، نشان از برکت زندگی امام علی (ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: سراسر زندگی امام علی (ع) مملو از نور، خیر و برکت بوده و این امام همام جامع تمام صفات برگزیده هستند.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: امام علی(ع) عالم‌ترین فرد زمان خود بودند به گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام(ص)  در این خصوص فرمودند: "أنا مدینة العلم و علی بابها فمن أراد العلم فلیأته من بابه؛ من شهر دانش‌ام و علی دروازه آن است. هر کس دانش می‌جوید، باید از آن دروازه وارد شود".

,

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: علاوه بر عالم بودن امام علی(ع) ایشان مجاهد به تمام معنا بود به گونه‌ای‌که کسی در راه جهاد، به ایشان نمی‌رسد. مجاهدت امام علی(ع) در میدان رزم و جنگ‌ها کاملا مشهود بود.

,

وی گفت: امام علی (ع) عابد واقعی بود و در این خصوص برتر از دیگران است چراکه شهادت ایشان در مسجد و به هنگام سجده گواه عابد بودن است.

,

امام جمعه نهبندان اظهار کرد: این امام همام که عابد، مجاهد، شجاع، مهربان و عالم بود در یتیم نوازی و توجه به محرومان نیز از همه پیشی می‌گرفت و نگاه مهربانانه‌ای به ایتام و نیازمندان داشت. توجه و لطف ایشان به ایتام به حدی بود که گاهی اوقات برای ایتام اشک می‌ریخت.

,

حجت‌الاسلام خزاعی بیان کرد: مقام معظم رهبری از امام علی(ع) به عنوان یک اقیانوس تعبیر می‌کنند. اقیانوسی که سراسر خیر است و برای بهره‌مندی از این اقیانوس باید این امام را شناخت.

,

تقوا داشتن در زندگی و حکومت

, تقوا داشتن در زندگی و حکومت, تقوا داشتن در زندگی و حکومت,

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) با توجه به تمام صفات برگزیده‌ای که دارند مانند قلّه‌ای رفیع هستند. هرچند مردم به این قلّه رفیع نخواهند رسید اما باید به سمت این قلّه رفیع گام برداشت و لازمه رسیدن به صفات این امام همام پیشه کردن تقوا و پرهیزگاری در زندگی است.

,

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری در سیره و روش زندگی و حکومت‌داری امام علی (ع) موج می‌زند و ما نیز برای بهره‌مندی از وجود با برکت امام علی (ع) پیشوای اول مومنان باید تقوا داشته باشیم.

,

امام علی (ع) پدر معنوی همگان است

, امام علی (ع) پدر معنوی همگان است, امام علی (ع) پدر معنوی همگان است,

حجت‌الاسلام خزاعی با اشاره به این‌که روز میلاد امام علی(ع) را به عنوان روز پدر نامگذاری کردند، بیان کرد: امیرالمومنین(ع) پدر معنوی تمام جامعه اسلامی است و از این جهت است که روز میلادشان را به نام روز پدر نامگذاری کردند تا بدین وسیله فرزندان قدردان زحمات پدران باشند.

,

وی اظهار کرد: احترام گذاشتن به پدر از اوجب واجبات و ارزش‌ها است چراکه پدران برای تربیت و به ثمر رساندن فرزندان در کنار مادران زحمات زیادی را متحمل می‌شوند.

,

امام جمعه نهبندان یاد تمام پدران آسمانی به ویژه پدران شهدا را گرامی داشت و گفت: تمام مردم مدیون خانواده، پدر و مادران شهدا هستند و لازم است به پدران و مادران در قید حیات شهدا احترام گذاشته و یاد پدر و مادران آسمانی شهدا را گرامی بداریم چراکه اگر پدر و مادر شهدا مانع حضور فرزندانشان برای دفاع از کشور می‌شدند مشخص نبود وضعیت کشور ما چگونه خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه