اخبار داغ

نماینده مقام معظم رهبری در عراق:

گفتار سیاست علوی برائت از دشمنان و میانه‌روی است/ ضرورت ترویج سیره حضرت علی(ع) در بین جوانان

گفتار سیاست علوی برائت از دشمنان و میانه‌روی است/ ضرورت ترویج سیره حضرت علی(ع) در بین جوانان
آیت‌الله حسینی گفت: یکی از ابعاد سیاست علوی حضرت علی(ع) میانه‌روی و برائت از دشمنان زمانه بود و مسئولان امروز کشور بایستی این ابعاد را در افکار خود جایگذاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق در گفت‌وگو با صبح توس، با بیان اینکه  امروز لازم است سیاستمداران، کارگزاران و حاکمان به ابعاد سیاست‌مداری حکومت حضرت علی (ع) در عمل و رفتار توجه کنند، گفت: امیرالمومنین علی(ع) به کارگزاران خویش این نکته را گوشزد می‌کرد که متوجه باشند نه تنها خود حضرت آنها را رصد می کنند بلکه خداوند نیز مراقب آنان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: حضرت علی(ع) در نامه ای به والی آذربایجان فرمودند: «تو از بالا دست مورد رصد هستی» در واقع امیرالمومنین علی(ع) به کارگزاران خویش اذکر می‌داد که این مقام یک منصب و درجه  نیست بلکه پست خدمت است و وظیفه ای است که به گردن تو افتاده است که باید این وظیفه را انجام دهید. حضرت علی(ع) تذکر می دادند که همه کارگزاران به عنوان یک وظیفه و مسئولیت به پست خود نگاه کنند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نجف و کربلا تصریح کرد: مردمی بودن امام علی(ع) در سیره حضرت بسیار مورد توجه است و اگر انسانی با الفبای سیره حضرت آشنا باشد، این ویژگی را درک می کند.

,

وی افزود: یکی از ابعاد گفتار سیاسی حضرت علی (ع) میانه‌روی و برائت از دشمنان زمانه بود و مسئولان امروز کشور بایستی این ابعاد را در افکار خود جایگذاری کنند.

,

حسینی تصریح کرد: همه ویژگی های امام علی(ع) انسان را مجذوب می کند، چون امیرالمومنین علی(ع) یک شخصیت بی نهایت است، اما در میان این فوق العاده حضرت علی(ع) به نظرم عدالت داشتن و امر به عدالت کردن و به عدالت عمل کردن آن حضرت بسیار ویژه و خاص بود و همگان را به سوی خود جذب می کرد.

,

وی افزود: ویژه خواری در حکومت علوی ممنوع است و ضوابط همواره بر روابط حاکم و مقدم است و هیچ کسی به صرف داشتن رابطه سببی یا نسبی نمی تواند به آنچه که شایسته آن نیست برسد.

,

نماینده مقام معظم رهبری در عراق اذعان داشت: امیرالمومنین علی(ع) مهم ترین دستاوردی که برای ما دارد، به اتکا قرآن و سیره پیامبر(ص) ارایه یک توحید صحیح و درستی است که از درون این توحید یک نقشه راه برای زندگی می توان استخراج کرد. خدای امیرالمومنین به شدت امروز نیاز جوامع بشری به خصوص جوامع دینی و خصوصاً جامعه ما است و فهم درستی از توحید که امیرالمومنین آن را به ما ارایه می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه