اخبار داغ

انصارالله: نبرد مأزب پاسخی به ظلم است

انصارالله: نبرد مأزب پاسخی به ظلم است
سخنگوی انصارالله با تاکید بر این‌که موضع‌گیری آمریکا هیچ پیشرفتی در میدان به همراه نداشته، خواستار برداشتن گام‌هایی عملی برای توقف جنگ در یمن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده یمن اظهار کرد: موضع‌گیری‌های جدید آمریکا در حد حرف بوده و تا الان هیچ پیشرفت و گام عملی را شاهد نبوده‌ایم، موضع‌گیری آمریکا تا به این لحظه متغیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او اضافه کرد: محاصره تحمیلی با امکانات آمریکایی است و نمی‌توان فریب صحبت‌های جذاب که واقعیت ندارند را خورد.

,

عبدالسلام ادامه داد: جنگ علیه کشور ما با اقدامات عملی در میدان و نه تنها حرف زدن متوقف می‌شود. از نظر ما گروه‌های متخاصم (ائتلاف سعودی) به لحاظ سیاسی، نظامی و انسانی شکست خورده‌اند.

,

او افزود: هیچ اقدام واقعی برای برداشتن تحریم و توقف جنگ ندیده‌ایم و راهکار نظامی بر ما تحمیل شده است و هر زمانی که ما خواستار راهکارهای مسالمت‌آمیز بودیم با اعلام این جنگ از سوی واشنگتن غافلگیر شدیم.

,

سخنگوی انصارالله، راهکارهای مسالمت آمیز واقعی یعنی توقف جنگ نه طولانی کردن آن. دولت مستعفی خواهان ابقای جنگ بی‌پایان است. ائتلاف سعودی راهکارهای مسالمت‌آمیز را نمی‌پذیرد.

,

به گفته او، نبرد مأرب که با درخواست‌های بین‌المللی برای توقف آن روبه‌رو شده یک شبه روی نداده، مأرب از ابتدای جنگ جبهه‌ای شعله‌ور و منطقه نظامی اصلی نیروهای متخاصم بود و آنچه امروز اتفاق می‌افتد موضع‌گیری صحیح علیه گروه‌ها و قدرت‌های بیگانه است.

,

او خاطرنشان کرد: دشمن به ائتلافی خارجی دست یافت و دست از بمباران و محاصره برنداشت بلکه مناطق را اشغال کرد و آن‌ها را پایگاه‌هایی برای عملیات نظامی قرار داد مثل وضعیت استان مأرب که شاهدیم.

,

عبدالسلام متذکر شد، ائتلاف سعودی از مأرب برای تجاوز به صنعا، الجوف و البیضاء استفاده کرد و آن را پایگاهی برای عملیات نظامی قرار داد و مقابله با دشمن مساله‌ای اساسی است که ادامه خواهد یافت.

,

این عضو انصارالله افزود: نبرد مأرب پاسخی به ظلم و تشدید تنش است و صحبت‌های بین‌المللی که نبرد مأرب را تجاوز نشان می‌دهند در واقع بدان معنی است که از ما می‌خواهند از خود دفاع نکنیم و مراکز سربازگیری تکفیری‌ها را که آزادانه عمل می‌کنند، به حال خود رها کنیم.

,

سخنگوی انصارالله به هشدارهای آمریکایی، بین‌المللی و سازمان ملل درباره پیامدهای انسانی نبرد مأرب این گونه پاسخ داد: کسی که کمپ‌های آوارگان، بازاها، عروسی‌ها مساجد،‌ کودکان، بنادر، بیمارستان‌های را هدف گرفته و ۳۰ میلیون انسان را محاصره می‌کند و از تجاوز یمن به لحاظ سیاسی و نظامی حمایت می‌کند، حق صحبت از انسانیت ندارد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه