اخبار داغ

یک کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت علی(ع) آیینه تمام نمای عدالت و اخلاق بود/ دلیل نام‌گذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر

حضرت علی(ع) آیینه تمام نمای عدالت و اخلاق بود/ دلیل نام‌گذاری ولادت امام علی(ع) به عنوان روز پدر
حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) آیینه تمام نمای عدالت و اخلاق بود گفت: حضرت علی (ع) در راه عدالت زندگی کرد و به شهادت رسید و صدای عدالت انسان معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام تاج‌آبادی کارشناس مذهبی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: حضرت علی(ع) تمثال نورانی عدالت است. عدالتی که با معنویت و عقلانیت جامعه را به سمت صلاح و نفع مردم پیش می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

تاج‌آبادی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در راه عدالت زندگی کرد و به شهادت رسید و صدای عدالت انسان معرفی شد.

,

وی در ادامه گفت: امیرالمؤمنین (ع) را جمع اضداد معرفی می‌کنند کسی که در میدان نبرد شجاع‌ترین انسان هاست و قاتل بزرگ‌ترین شخصیت قهرمانان مشرک است در عین حال همین  شخصیت در مواجه با یتیمان در نهایت تواضع و خضوع و خشوع قرار می گیرد.این  صفت هایی است که باهم در یک شخصیت جمع نمی شود اما در وجود حضرت دیده می شود.

,

تاج‌آبادی افزود: نمونه دیگر آن، علم حضرت در مقابل حلم  قرار دارد حتماً کسانی که عالم هستند حلیم نیستند یا فرد بردبار حتماً عالم نیست اما در جریانی  که بعد از پیامبر اکرم (ص) برای امیرالمؤمنین افتاد با اینکه حضرت می‌دانست چه اتفاقاتی می‌افتد و می دانست در مدینه خانه ،همسر و فرزندان او در مقابل ظلم قرار گرفتند در عین حال بردبار بودند این چنین شخصیت و ویژگی ها مختص امیرالمؤمنین است که جمع اضداد است و صفت‌هایی که با هم ضد هستند در وجود حضرت دیده می شود.

,

 کارشناس مذهبی به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و گفت: پیامبراکرم (ص) فرمودند: "من و علی(ع) دو پدر این امت هستیم"  در زمان حضرت محمد(ص) مردم مثل ایتام دور پیامبر(ص) جمع بودند و به حضرت عشق می ورزیدند و حتی اجازه نمی دادند آب وضوی حضرت به زمین برسد  تبرک می برند و خاک پای پیغمبر سرمه چشمان خویش قرار می دادند و در زمان حیات پیامبر حق پدری را به جا آوردند اما در زمان حضرت علی (ع) اینگونه نبود همان پدر دلسوز چه در زمان حیات و چه در زمان شهادت  از شر مردم روزگار در امان نبود، بزرگترین توهین ها و ظلم ها در حق این انسان  بزرگ که حق پدری به گردن امت داشت را داشتند. این پدر بزرگ هستی را بسیار آزردند حق و انصاف این است که ولادت حضرت را روز پدر بنامیم همان طور که ولادت حضرت زهرا(س) را روز مادر می نامیم و انتخاب بسیار شایسته‌ای است .

,

تاج‌آبادی در پایان بیان کرد: ما غیرازاینکه از پدر و مادر محبت حضرت علی (ع) را به ارث بردیم  و تعصب شیعه باعث شده نام آقا را به سینه بزنیم آیا در خصوص شخصیت آن بزرگوار تفکر داشتیم؟ چقدر حضرت را می‌شناسیم؟ حضرت علی به عدالت معروف است وقتی نامه او به خطاب به مالک اشتر  منشور سازمان ملل می‌شود باید بیشتر به داشته‌های خود ببالیم و فکر کنیم و قدر این نعمت را بدانیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه