اخبار داغ

یادداشت؛

تورم ۴۸ درصدی حاجی فیروز را به خیابان کشاند

تورم ۴۸ درصدی حاجی فیروز را به خیابان کشاند
با گذری بر خیابان طالقانی و میدان شهدای کرج، نشانه‌های بهار که این روزها حاجی فیروزها با اشعاری چون "ارباب خودم سرتوبالاکن" با خود آورده‌اند را می‌توان مشاهده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، در حالیکه کمتر از یک ماه تا آمدن نوروز باقی مانده، حاجی فیروزهای شهر کرج برای بهار کیسه دوخته اند.گویی اوضاع زندگی شان به واسطه شکاف طبقاتی ناشی از اقدامات دولت حال و روز خوشی نداشته است که این روزها شاهد نوبرانه هایی از جنس حاجی فیروز در خیابان ها و چهار راه های شهر کرج هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
با گذری بر خیابان طالقانی و میدان شهدای کرج می توان نشانه هایی از بهار را که این روزها حاجی فیروزها با اشعاری چون ارباب خودم سرتوبالا کن با خود آورده اند مشاهده کرد، در سال های دور چند روز پیش از عید آن را در خیابان ها می دیدیدم اما حضور زودهنگام آنها نشان می دهد تورم بی تاثیر نیست.
,
 
,
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ ای در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن سال گذشته به عدد ۴۸.۲ درصد رسیده است. یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۴۸.۲ درصد بیشتر از بهمن ۱۳۹۸ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده ‌اند.
,
 
,
نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۶.۹ واحد درصدی به ۶۶.۸ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ۰.۲ واحد درصدی به ۳۹.۷ درصد رسیده است. همچنین نرخ تورم نقطه ‌ای بهمن ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه قبل ۲،۰ واحد درصد افزایش یافته است.

البته بر اساس استانداردهای داخلی و با اخذ قیمت از بنکدارها و بانک مرکزی، سبد هزینه یک خانواده کارگری و ۳ و نیم نفره ۹ میلیون تومان تعیین شده است که صرفا به ۳۳ قلم کالای ضروری باز می گردد، این در حالی است شکاف طبقاتی را در زندگی این قشر می توان به وضوح مشاهده کرد زیرا یک کارگر در ماه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کند.
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه