اخبار داغ

امام جمعه اصفهان:

غنی‌سازی ۲۰ درصد، آمریکایی‌ها و غربی‌ها را پای میز مذاکره کشاند

غنی‌سازی ۲۰ درصد، آمریکایی‌ها و غربی‌ها را پای میز مذاکره کشاند
امام جمعه اصفهان گفت: در دولت اصلاحات فعالیت‌های اتمی ما تعطیل شد اما رهبر معظم انقلاب دستور به شروع فعالیت دادند و جوانان ما به غنی‌سازی ۲۰ درصدی رسیدند، در این زمان بود که غربی‌ها به ما گفتند آماده مذاکره هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: در ایام نزدیک عید نوروز هرکسی می‌تواند، به نیازمندان اطراف و فامیلش به صورت آبرومند کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با تسلیت ارتحال حضرت زینب (س) گفت: پیامبر اسلام (س) فرمودند که هرکس در مصائب این دختر گریه کند، مانند آن است که برای برادرانش گریه می‌کند و این گفته عظمت آن حضرت را نشان می‌دهد.

,

وی ضمن تقدیر از کادر درمان و وزیر بهداشت که مانند یک پدر برای مردم تلاش می‌کند، افزود: شهدای سلامت بر سر ما منت دارند و باید برای آن‌ها دعا کرد، جای تعجب دارد که برخی حاضر به زدن یک ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی نمی‌شوند.

,

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: به دلیل تلاش‌های همین کادر درمان است که کشور ما وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد، آمار انگلیس و آمریکا نشان می‌دهد که وضعیت کدام کشور بهتر است اما برخی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی فریاد می‌زنند و کشور ما را متروکه می‌دانند چون واکسن آمریکایی نخریدیم.

,

طباطبائی‌نژاد ابراز داشت: تمام این فریادها به دلیل قاطعیت مقام معظم رهبری در عدم خرید واکسن انگلیسی و آمریکایی است چون ما اطمینانی به این کشورها نداریم.

,

امام جمعه اصفهان گفت: کشورهایی که اجازه نمی‌دادند به بیماران ما دارو برسد، حالا دلسوز ما برای فروش واکسن‌های خود شدند؛ کرونا به افراد شیفته آمریکا نشان داد که واقعیت آمریکا چیست.

,

وی افزود: هفته گذشته جلسه خبرگان برگزار شد که به دلیل کرونا کوتاه‌تر از همیشه بود، در این جلسه هیأت رئیسه انتخاب شد، برخی مسائل آیین‌نامه‌ها تکمیل شد، مثلاً حداقل سن افراد و تحصیلات متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون و انتخابات خبرگان رهبری مشخص شد.

,

طباطبائی‌نژاد ادامه داد: پس از جلسه به محضر مقام معظم رهبری رفتیم و در رابطه با مسائل مختلفی مانند رأی مجلس شورای اسلامی درباره آژانس انرژی اتمی و پروتکل الحاقی صحبت شد مثلاً در یک مورد این بود که نمایندگان آژانس انرژی اتمی از دور می‌توانند ناظر کشور ما باشند.

,

امام جمعه اصفهان گفت: با اینکه کشور ما از قبل از انقلاب اسلامی عضو ان پی تی بود اما برخلاف قانون آن، از فعالیت هسته‌ای و اتمی ما به این بهانه که ما قصد داریم بمب اتمی بسازیم جلوگیری کردند و در دولت اصلاحات فعالیت‌های اتمی ما تعطیل شد.

,

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: همان زمان رهبر معظم انقلاب دستور به شروع فعالیت دادند و جوانان ما به غنی‌سازی ۲۰ درصدی رسیدند، در این زمان بود که غربی‌ها به ما گفتند آماده مذاکره هستند.

,

وی ابراز داشت: در حال حاضر هم مقام معظم رهبری گفتند تا زمانی که تمام تحریم‌ها لغو نشود و پول‌های ما برنگردد حاضر به پیمان بستن مجدد نخواهیم بود، خدا را شاکریم که چنین رهبر هوشیار و ملت بصیر و خوبی داریم که همچنان پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند و دشمنان را به خاک خواهند زد.

,

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: یکی از سنت‌های قطعی خداوند امتحان الهی است، در تمامی ادوار انسان‌ها امتحان می‌شوند و این امتحان برای رشد آن‌ها در سختی‌هایی است که خداوند برای انسان قرار می‌دهد.

,

امام جمعه اصفهان گفت: انسان موجودی است که در سختی رشد می‌کند، نه اینکه همیشه در سختی باشد اما در سختی رشد می‌کند.

,

وی افزود: همانطور که جسم ما در سختی رشد می‌کند، روح ما هم در ترک گناه و انجام واجبات رشد خواهد کرد، بنابراین اگر گناه را که ترک آن سخت است انجام ندهد و انجام واجبات که بعضاً کار سختی است را رعایت کند، انسان به دلیل سختی مبارزه با شیطان رشد می‌کند.

,

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن بیان داشت: خداوند حتماً انسان را با یک چیزی مانند نقص اموال، گرسنگی و... آزمایش می‌کند و به صابران بشارت می‌دهد.

,

وی با اشاره به اینکه شکرخدا سه نوع لفظی، قلبی و عملی دارد، افزود: کمترین عاملی که باید از آن مراقبت کنیم این است که از نعمت خداوند برای انجام گناه کمک نگیریم.

,

طباطبائی‌نژاد اظهار کرد: نمازگزاران در سختی‌ها تحمل می‌کنند و هنگامی که نعمت دارند به مردم کمک می‌کنند، معنای شکر عملی، نعمت خدا را در راه خودش مصرف کردن است.

,

انتهای پیام/

,

تحقق پیوند اجتماعی میان مردم با حضور در نماز جمعه

, تحقق پیوند اجتماعی میان مردم با حضور در نماز جمعه,

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: گمشده امروز بشریت آرامش است، آرامش در پرتو اتصال به منبع هستی وجود دارد؛ خداوند نوید آرامش در زندگی الهی داد و برنامه برای این زندگی را ارائه کرد.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: آرامش دو نوع موقت و دائمی دارد، آرامش موقت بر پایه مادیات به وجود می‌آید، امروز دنیای مادی‌گرایی آرامش را در مادیات می‌بیند که به همین دلیل، آرامش موقتی است زیرا با رفتن مادیات از بین می‌رود.

, دنیای ما,

وی با بیان اینکه آرامش حقیقی در پرتو رفع نیازهای معنوی است، گفت: هرچه ایمان بیشتر شود، آرامش او هم بیشتر می‌شود.

,

فرهنگ با بیان اینکه نماز جمعه دو رکن امام و امت دارد، افزود: این الگو، الگوی بسیار خوبی است که خداوند ارائه داد که جامعه باید بر اساس امامت و پیروی امت از امامت اداره شود، در مقابل هم جامعه طاغوتی وجود دارد که مردم باید زیر سلطه طاغوت زندگی کنند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان عنوان کرد: خداوند گفت که حاکمان باید در خدمت امت باشند، نماز جمعه یکی از الگوهایی است که برگرفته از اسلام است؛ نقش امام‌جمعه به عنوان مسؤول قرارگاه فرهنگی که قرارگاه ایمان و بصیرت است باعث می‌شود مردم حول محور امام در آرامش به سر ببرند.

,

وی با بیان اینکه امت الهی بر اساس این الگو با حضور خودشان به این آرامش کمک می‌کنند، افزود: نماز جمعه از تفرقه میان مؤمنان جلوگیری می‌کند زیرا از همه اقشار و گروه‌ها در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند.

,

فرهنگ با اشاره به اینکه نمازجمعه در راستای تقویت ولایت و امامت و تقویت حکومت الهی ولایت‌فقیه است، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همان الگوی امام و امت شکل گرفت و یکی از برکات این نظام الهی همان نمازجمعه بود.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه امت الهی در کانون‌هایی مانند نمازجمعه تجمع می‌کنند و این باعث آرامش جامعه می‌شود، اضافه کرد: اگر مؤمنین یک‌دل باشند، دشمن نمی‌تواند میان آن‌ها نفوذ کند.

,

وی ادامه داد: باید بدانیم هر جا دشمن نفوذ کرد، منشأ آن اختلاف میان مسؤولان یا مردم است، مردم با حضور در نمازجمعه به دشمن نشان می‌دهند که متحد هستند.

,

فرهنگ در توضیح عامل دیگر آرامش‌بخش بودن نمازجمعه گفت: نمازجمعه به عنوان یک خیر در آیات الهی ذکر شده که می‌دانیم هر جا خیر بود به دنبال آن آرامش به وجود می‌آید، نمازجمعه یک ذکر هم محسوب می‌شود که آن نیز نوعی آرامش است.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل آرامش از طریق نمازجمعه، همین ذکر بودن نماز جمعه است که خود نمازگزاران آن را بیشتر احساس می‌کنند.

, آن را,

وی تصریح کرد: نمازجمعه پیوندهای اجتماعی را به معنای واقعی خود در جامعه نشان می‌دهد، به دنبال نمازجمعه گره‌های مختلفی از زندگی مردم رفع می‌شود و پیوندهای اجتماعی مهمی از طریق آن شکل می‌گیرد.

,

فرهنگ ادامه داد: اهمیت به قدری است که امام علی (ع) در وصیت خود می‌گوید که مردم را به تواصل و پیوند معنوی و دینی سفارش کنید؛ نمازجمعه می‌تواند منشأ این پیوندهای اجتماعی شود.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نمازجمعه به عنوان کانون الهی و منشأ تأثیرگذاری در جامعه است که بصیرتی که در نمازجمعه به مؤمنان القا می‌شود باعث جلوگیری از نفوذ نفاق در جامعه می‌شود هرجا که تکبر و نفاق در جامعه‌ای وارد شد، آرامش جامعه از بین می‌رود.

,

وی با بیان اینکه اگر استکبار در وجود شخصی به وجود آمد در مدیریت خانواده‌اش تأثیر می‌گذارد، افزود: اگر این خانواده به یک جامعه اسلامی تبدیل شود و در میان مسؤولان فردی بود که استکبار و نفاق در وجودش باشد، جامعه از بسیاری از برکات محروم می‌شود به همین دلیل است که حاکم باید تقوای الهی پیشه کند.

,

فرهنگ خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم نمازجمعه این است که همه با تواضع و فروتنی در کنار یکدیگر با نهایت آرامش در راستای آرمان الهی خود حرکت کنیم؛ نمازجمعه می‌تواند از نفوذ نفاق جلوگیری کند.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: امام‌جمعه منشأ آرامش است و این مسأله از استکبار و تفرقه جلوگیری می‌کند، چر که دشمن به دنبال نفوذ و تفرقه میان مسلمانان و شبهه‌افکنی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه