اخبار داغ

امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه؛

دولت دست از اجرای گزینشی قانون در برجام بردارد/ مجلس توقف اجرای پروتکل الحاقی را با قدرت ادامه دهد

دولت دست از اجرای گزینشی قانون در برجام بردارد/ مجلس توقف اجرای پروتکل الحاقی را با قدرت ادامه دهد
آیت الله حسینی همدانی گفت: مجلس در رأس همه امور است و حق دارد بر همه نهادهای اجرائی نظارت کند، بنابراین توقف اجرای پروتکل الحاقی را باید باقدرت ادامه داد مگر این‌که تحریم‌ ها برداشته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به نهم اسفند سالروز ارتحال حضرت زینب (س)، این بانوی مکرمه را مظهر حیاف عفت، بردباری و اسوه شجاعت دانست و گفت: این بانوی بزرگوار در خانه عصمت تحت تربیت الهی قرار گرفت و به عنوان یک الگوی موفق مایه آرامش عالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه تأسی به سیره‌ حضرت زینب (س) برای سلامت جان در تکانه‌ های شدید و تألمات روحی و مدیریت بحران بسیار کارساز است، افزود: اگر کسی در مکتب زینب (س) بزرگ شود هرگز دچار افسردگی و اضطراب روحی نخواهد شد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه زینب (س) الگوی موفقی برای اهل ایمان در مشکلات و شرایط سخت است، اظهار داشت: ایشان با آرامش و تسلطی که به جریانات سیاسی و فرهنگی آن زمان داشت توانست چهره اسلام ناب را به جهان معرفی و اسلام دروغین و اموی را برای همیشه تاریخ رسوا کند.
,
 
,
امام جمعه کرج تربیت اسلامی را به فعلیت رسانن استعدادها و ایجاد تعادل بین آنها برای رسیدن به مقصد یعنی همان قرب الهی دانست و تصریح کرد: این موضوع در فرهنگ اسلامی تزکیه و تهذیب مقدم بر آموزش و تعلیم است و همین امر فصل ممیز نظام آموزشی اسلامی با نظام آموزشی سکولاری است.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی سوق دادن دانش آموزان به تربیت توحیدی را راه نجات و رهایی جامعه از آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: مهم ‌ترین مرکزی که می‌ تواند ضمن انتقال فرهنگ کشور، شخصیت نوجوان و جوان کشور را رشد داده و به طراز لازم برساند آموزش‌ و پرورشی است که علاوه بر آموزش به تربیت هم اهمیت دهد.
,
 
,
رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با اشاره به اینکه دانش آموزان در ابتدای انقلاب به واسطه دفاع مقدس، مفاهیم ایثار، شهادت، حق طلبی و مبارزه با تجمل گرایی و اشرافی گری را با آشنایی میدانی فرا می گرفتند، افزود: امروز در دهه پنجم انقلاب، با میدان جنگ نرم و شبیخونِ فرهنگیِ به وجود آمده توسط دشمنان مواجه هستیم.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: به واسطه حملات پی‌درپی رسانه ‌های دشمن و ایجاد شبهه به آرمان‌ های نظام اسلامی، لازم است نظام تعلیم و تربیت اهتمام بیشتری در راستای سند تحول بنیادین داشته باشد و با مدیریتی جهادی نسبت به اجرائی شدن آن اقدام کند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، مستکبران غربی و اروپائی بدانند از آنجاکه به تعهداتشان عمل ‌نکرده ‌اند به شدّت مورد نفرت ملت ایران هستند، تصریح کرد: دولت درباره برجام باید اجرای کامل قانون را در نظر داشته باشد و گزینشی اقدام نکند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه دولت نباید به وعده های آمریکا و اروپا دل خوش کرده و به دنبال مذاکره باشد، گفت: مجلس در رأس همه امور و در رأس همه نهادهاست و حق دارد بر همه نهادهای اجرائی نظارت کند و در این راه هیچ‌کس نمی ‌تواند از حقوق قانونی نمایندگان جلوگیری کند؛ بنابراین توقف اجرای پروتکل الحاقی را باید باقدرت ادامه داد مگر این‌که تحریم‌ ها برداشته شود.
,
,
,
 
,
امام جمعه کرج افزود:  متأسفانه در بحث خصوصی ‌سازی و اجرای ابلاغ سیاست ‌های اصل ۴۴ که نزدیک ۱۵ سال از آن می‌گذرد درست عمل نشده و به اقتصاد و امنیت کشور خدشه وارد کرده است اما رئیس جمهور به‌ جای اینکه روند واگذاری را اصلاح کند سخنانی می گوید که محل تأمل و تضعیف است.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه عده ای دستگاه قضا و برخورد آنها با رانت خواران و غارت گران را تازه به مسئولیت رسیده خطاب می کنند، اظهار داشت: مسئول مسئول چه تازه چه کهنه، باید جلوی خلاف و فساد را هر جا که بود بگیرد و الا خودش در فساد شریک است.
,
 
,
وی با اشاره به روز چهاردهم اسفند و احسان نیکوکاری، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف انقلاب رفع محرومیت از اقشار محروم جامعه بود در نتیجه کمیته امداد شکل گرفت را به اقشار محروم رسیدگی کرده و تا امروز هم فعالیت هایی را با قدرت انجام داده است که ماندگار خواهد بود.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی به ضرورت تنظیم بازار همزمان با روزهای پایانی سال تاکید کرد و تصریح کرد: باید جلوی قاچاق، بازار سیاه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، اجحاف و ... گرفته شود تا مردم به لحاظ معیشتی آسیب نبینند و از طرفی مغازه‌ داران هم به سود کم قانع باشند.
,
 
,
امام جمعه کرج در خاتمه بصیرت را لازمه رای دهی در انتخابات سال آینده دانست و خاظر نشان داشت: انتخاب کورکورانه و بدون تحقیق جایز نیست، متاسفانه سال هاست انتخاب ها بر اساس قبیله ای، قومیتی و لیستی است در نتیجه باید به دنبال انتخاب افرادی بو که صلاحیت لازم را دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه