اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مقاومت و صلابت در برابر دشمن، مهمترین درس حضرت زینب(س) به شیعیان بود

مقاومت و صلابت در برابر دشمن، مهمترین درس حضرت زینب(س) به شیعیان بود
جعفری گفت: فرهنگ مقاومت، صلابت در برابر دشمن و دفاع از جایگاه ولایت درسی است که حضرت زینب کبری(س) به شیعیان و آزادی‌خواهان آموخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکرم جعفری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: شخصیت و فعالیت‌های حضرت زینب(س) در تاریخ پیش از عاشورا و پس از آن از ابعاد گوناگونی قابل الگوگیری است به طوری که خداباوری، ولایت پذیری، صبوری، شجاعت، افشاگری جریان ظلم و مقاومت در برابر آن و مدیریت کاروان اسراء در واقعه عاشورا از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در روز عاشورا و سخنرانی در شهرهای کوفه و شام افزود: سخنرانی این بانوی بزرگ نقش متمّم نهضت عاشورا و قیام حسینی بود.

,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در شرایطی که یزید قدرت بلامنازع جهان به حساب می‌آمد، عقیله بنی هاشم در شرایط بسیار حساسی با موقعیت شناسی دقیق خود رسانه محدودی را که در طول سفر پس از عاشورا به وجود آمد، با سخنرانی‌های خود به فرصت تبدیل کرد و بستری را فراهم نمود تا آئین نبوی و قیام علوی و حسینی دچار تحریف نگردد.

, , ,

جعفری با بیان اینکه صبر حضرت زینب(س) بی‌نظیر بود عنوان کرد: تنش‌های روحی و جسمی ناشی از شهادت 72 نفر از اعضای خانواده و یاران با وفای امام حسین(ع) در روز عاشورا می توانست سبب شود که این بانو پس از حوادث تلخ عاشورا سکوت کنند اما بنت علی(ع) نه تنها در برابر دشمن تسلیم نشد بلکه بدون هیچ ترس و هراسی در خطبه ای تاریخی به افشاگری چهره واقعی جریان اموی پرداخت.

,

وی بیان کرد: سخنرانی حضرت زینب(س) سبب شد تا تاریخ و آیندگان بتوانند قضاوتی صحیح درباره رویارویی مکتب حسینی و سپاه یزید داشته باشد و حضرت زینب(س) در جمع مردم کوفه، در دربار عبیدالله بن زیاد و در شام سخنانی را ایراد کردند.

,

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کوفه پنج سال میزبان حکومت علی(ع) و خانواده امامت بود و مردم کوفه نسبت به خاندان علوی شناخت داشتند اما تحت تاثیر تبلیغات منفی اموی در گذر زمان تغییر گرایش داده بودند.

,

وی گفت: حضرت زینب(س) با علم به این موضوع، سخنانی را ایراد کرد که روان مردم کوفه را نشانه گرفت و ماهیت قیام را برایشان تشریح کرد، به گونه‌ای که کوفیان در پایان سخنان ایشان، از عملکرد خود در عدم همراهی امام حسین(ع) پشیمان شدند و پس از آن در قالب گروه‌های توابین و سپاه مختار، انتقام جویی کردند.

,

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در شام نیز با وجود اقدامات حکومتی علیه کاروان اسراء، حضرت زینب(س) تحت تاثیر جو سازی‌های دشمن منفعل نشد و اساس حکومت اموی را نشانه گرفت.

,

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با استناد به ضعف اعتقادی، اخلاقی و نسبی یزید و خاندانش، داوری جنایات او و پدرش را به خداوند سپرد، افزود: رمز ماندگاری شهیدان کربلا و نابودی و امحاء معاویه و اطرافیانش را در یاوری و امداد الهی می دانست.

, , ,

جعفری عنوان کرد: حضرت زینب کبری(س) با تحقیر ابر قدرت جهانی وقت، در شرایط تکرار پذیری تاریخ، توصیه‌ای نانوشته‌ به مسئولان حکومت های اسلامی در همه ادوار داشتند که هیمنه ظاهری و پوشالی سلطه جهانی را باور نکنند و برای اضمحلال آن، حتی به بهای از دست دادن جان تلاش نمایند.

,

وی تصریح کرد: فرهنگ مقاومت و صلابت در برابر دشمن و دفاع از جایگاه ولایت حتی در سخت‌ترین شرایط درسی است که زینب(س) به شیعیان و آزادی‌خواهان آموخت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه