اخبار داغ

استاد سطوح عالی حوزه علمیه کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد؛

سبک زندگی حضرت زینب(س) الگوی بشریت است

سبک زندگی حضرت زینب(س) الگوی بشریت است
حجت الاسلام کرمی گفت: ویژگی بارز حضرت زینب سلام الله علیها اطاعت‌پذیری مطلق از امام زمان خودشان است، زندگانی حضرت زینب(س) می‌تواند برای کل بشریت الگو باشد چرا که حضرت زینب کبری(س) از نور معرفت و ایمان بیت نبوت و رسالت بهره گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید کرمی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس، در خصوص سیره حضرت زینب سلام الله علیها گفت:زینب کبری(س)، اسوه صبر و شجاعت، در دامان پر مهر حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) پرورش یافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: هرچند حضرت زینب سلام الله علیها جزء معصومین به شمار نمی روند اما از آنجایی که در مسیر تعلیم امام حسین(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و والدین با کرامتشان قرار گرفتند از ایشان انسانی شگرف و با بصیرت ساخت تا جایی که امام زین العابدین(ع) از حضرت زینب سلام الله علیها تعبیر "عالمه غیرمعلمه" نمودند.

,

حجت الاسلام کرمی در ادامه تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین علیه السلام  آن گاه که متوجه شد که تفسیر قرآن درس می دهند به بزرگی و عظمت شان نیز یاد نمودند که این بزرگی نیز روز افزون گردید تا جایی که در کربلا قافله سالاری او بر دوست و دشمن عیان شد و پناهگاه آل الله گردید.

,

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: بعد از واقعه عاشورا و شهادت ابا عبدالله(ع) و یاران با وفایشان؛ حضرت ام المصائب، این تربیت شده دست امیرالمومنین(ع) طلوع کرد و با طلوعش کربلا را احیا و یزیدیان را رسوا و قیام حسینی را هم احیاء کرد.

,

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، حضرت زینب سلام الله علیها یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهمترین مسائل تاریخ نشان می دهد و اینکه گفته می شود در در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد که واقعا پیروز شد عامل این پیروزى، حضرت زینب(س) بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد و نتیجه اینکه ادامه رسالت حسینی بر عهده زینب کبری بود و به درستی و فوق اندیشه بشر آن را اداء نمود.

,

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: بنابراین ویژگی بارز حضرت زینب سلام الله علیها اطاعت پذیری مطلق از امام زمان خودشان است، زندگانی حضرت زینب(س) می تواند برای کل بشریت الگو باشد چرا که حضرت زینب کبری(س) از نور معرفت و ایمان بیت نبوت و رسالت بهره گرفته است که بشریت می تواند از نور ایشان برای پیمودن راه سعادت و کمال هم روشنایی گیرد.

,

وی در ادامه تصریح کرد:خداوند تبارک و تعالی بنا بر مصالحی زمینه بروز فضائل انبیاء و اولیاء را ایجاد می کند تا جامعه بشری از آن الگو گیری کند و  وجود با برکت حضرت سیدالشهداء و خاندانشان هم مستثنای از این‌ قاعده نیست و در اسارت آل الله در واقعه عاشورا علاوه بر اینکه درس ها و نکته های قابل تاملی وجود دارد درحالی که جامعه ما مخصوصا بانوان می توانند از ایثار و صبوری زینب کبری درس بگیرند و در برابر سختی ها و ناملایمات روزگار مستحکم و در تربیت فرزندان و خانواده هایشان هم کوشا باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه