اخبار داغ

گردشگرانی که برای تفریح با جان خود بازی می‌کنند؛

بازار داغ قایق‌های غیرمجاز برای جابه‌جایی مسافر در آب‌های جنوب کشور

بازار داغ قایق‌های غیرمجاز برای جابه‌جایی مسافر در آب‌های جنوب کشور
با اجباری‌شدن قانون انجام تست کرونا در بندر شهید حقانی بندرعباس برای رفتن به جزایر قشم و هرمز هر مسافر باید مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای انجام تست پرداخت کند که در این میان برخی از مسافران برای دور زدن قانون دست به دامان قایق‌های شوتی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرساله با آغاز فصل سرما در سراسر کشور، بهار گردشگری در هرمزگان رونق می یابد به طوری که هوای دل پذیر فصل پاییر و زمستان سبب جذب گردشکران فراوانی از سراسر کشور به این نقطه از جنوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آثار طبیعی وگردشگری، سواحل بکر، جنگل‌های حرا، پاساژهای بزرگ و لوکس، مناطق آزاد و…. همگی سبب جذب هرچه بیشتر مسافران به هرمزگان می شود؛ عده ای از هموطنان برای گردش و گروهی دیگر برای خرید عید این استان ساحلی را انتخاب می کنند.

,

مردمان خونگرم جنوبی ترین نقطه کشور همواره میزبانان خوبی برای گردشگران هستند؛ اما در یک سال اخیر با ورود ویروس منحوس کرونا مردم و مسئولان هم‌وطنان را به ماندن در شهر و دیار خود توصیه می کنند تا ان شاالله بعد از پایان و مهار این ویروس همگی در کنار دریای نیلکون خلیج فارس و عمان جشن پایان کووید ۱۹ را بگیریم.

,

ممنوعیت تردد به شهرها از موثرترین راه های پیشگیری و جلوگیری از افزایش مبتلایان به کووید به شمار می رود و مسئولان استانی و کشوری ورود مسافر به چندین شهر را ممنوع کرده اند که در این میان جزایر قشم، کیش و شهر بندرعباس به چشم می خورد.

,

با گذری به جزایر و شهرهای هرمزگان که ورود مسافر به آن ممنوع بوده چیزی خلاف این موضوع را به راحتی می توان مشاهده کرد به طوری که خط ساحلی بندرعباس مملو از ماشین هایی با پلاک های غیر بومی بوده که در کنار ساحل بساط پهن کرده اند؛ هر چند که فرمانداری بندرعباس جلوی زدن چادر در هر نقطه ای از شهر را می گیرد اما این سخت گیری ها هم نتوانسته جلوی ورود گردشگران و اتراق آنها در مناطق مختلف را بگیرد.

,

مسافران برای دور زدن قانون دست به دامان قایق‌های شوتی می‌شوند

, مسافران برای دور زدن قانون دست به دامان قایق‌های شوتی می‌شوند,

با اجباری شدن قانون انجام تست کرونا در بندر شهید حقانی بندرعباس برای رفتن به جزایر قشم و هرمز هر مسافر باید مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای انجام تست پرداخت کند که در صورت منفی بودن آن اجازه سوار شدن بر شناورهای مسافر بری را دارد.

,

قریب به ۲۲ روز از این طرح می گذرد و افراد زیادی با داشتن تست منفی به این جزایر سفر کرده اند اما گروهی از افراد برای فرار از تست های ۱۵۰ هزار تومانی دست به دامان قایق های شوتی شده اند که در گوشه و کنار سواحل قرار داشته و به صورت غیر قانونی مسافران را با گرفتن مبلغی بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان جا به جا می کنند.

,

قایق های متخلف که در گوشه و کنار نقطه هایی از ساحل بندرعباس حضور دارند نه تنها کاری خلاف قانون و بدون داشتن امکانات انجام میدهند بلکه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال جان مسافران ندارند و سفر با قایق های شوتی نوعی بازی با جان برای گردشگران به شمار می رود.

,

با توجه به آغاز کرونای انگلیسی در هرمزگان و افزایش روزانه آمار مبتلایان به این کووید در استان هر چند که مسئولان تلاش بی وقفه ای برای جلوگیری از مسافر به استان می کنند؛ اما همتی بس والاتر را می طلبد تا از ورود گردشگران به استان جلوگیری شود و جلوی قایق های شوتی که روز به روز به تعدادشان نیز افزوده می شود گرفته شود.

,

باید برخورد قاطع با قایق های غیرمجاز صورت گیرد

, باید برخورد قاطع با قایق های غیرمجاز صورت گیرد,

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: شناورهایی که بدون گرفتن تست مسافران را جابجا می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند و باید با آنان برخورد شود، دستگاه‌های اجرایی باید با این شناورها برخورد کنند تا شاهد رشد روزافزون ویروس کرونا در استان نباشیم.

,

نوروزیان عنوان کرد: با این وضعیت، کنترل مبادی ورودی استان بخصوص در شمال حاجی‌آباد، شمال بستک و غرب پارسیان به منظور جلوگیری از ورود مسافر تفریحی به استان ضروری است تا مبادا این مسافران با خود کرونا به استان آورده و یا با خود کرونای جهش‌یافته به شهرها‌یشان ببرند.

,

سخنگوی علوم ‌پزشکی هرمزگان گفت: طی یک روز اخیر ابتلای ۲نفر دیگر به کرونای جهش ‌یافته در هرمزگان مثبت اعلام شد و بر این اساس شمار کلی این مبتلایان به ۱۲نفر رسید.

,

نوروزیان تصریح کرد: طی هفتهٔ اخیر شمار مبتلایان بستری و نیز فوت براثر کرونا کاهش نسبی داشته است اما در همین مدت در برخی از شهرها و روستاهای استان طغیان کرونا وجود داشته که به قرنطینه شدن این مناطق منجر شده است. از جمله بستک، بندرخمیر و پارسیان بیشترین میزان ابتلا به کرونا در هفتهٔ اخیر را داشته‌اند. پس از آن بندرلنگه، بندرعباس، کیش، جاسک و سیریک هم تا حدودی افزایش موارد مثبت کرونا داشته‌اند.

,

اجباری‌شدن تست کرونا تاثیر چندانی در کاهش سفرهای دریایی ندارد

, اجباری‌شدن تست کرونا تاثیر چندانی در کاهش سفرهای دریایی ندارد,

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس با یادآوری اجباری‌شدن تست کرونا برای سفرهای دریایی، گفت: هزینه تست فوری کرونا از مسافران جزایر هرمزگان ۱۵۰ هزار تومان است که متاسفانه  برخی مسافران به دلیل عدم توان پرداخت با قایق های غیرمجاز تردد می کنند که می تواند خطرساز باشد.

,

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اجباری شدن تست کرونا تاثیر چندانی در کاهش سفرهای دریایی ندارد، افزود: از آنجایی که این تست‌ها در مدت نیم ساعت انجام می‌شود بنابراین ممکن است  با خطاهایی همراه باشد از سویی ازدحام جمعیت زمینه را برای شیوع بیشتر کرونا فراهم می‌کند زیرا تعداد گروه‌هایی که تست می‌گیرند اندک و جمعیت زیاد است بنابراین باعث شیوع بیشتر کرونا خواهد شد.

,

وی ادامه داد: بخشی از مسافران بومی استان بوده و به لحاظ شرایط کاری و دیدار با بستگان و خانواده و برخی هم برای گردش و تفریح و خرید وارد استان می شوند بنابراین برای کاهش تعداد مسافران به صورت جدی می‌طلبد در مسیرهای ورودی و خروجی استان‌ها نظارت‌های سختگیرانه اعمال شود و ورود و خروج ‌ها به درستی نظارت شود تا مسافران نتوانند وارد استان‌های توریستی و ساحلی شوند.

,

مرادی افزود: همچنین نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد مبنی بر اینکه شناورهایی که در آنجا فعال هستند با سرمایه‌گذاری هنگفت حداقل برای حدود ۱۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کردند اما سختگیری‌هایی زیادی در مورد آنها اعمال می‌شود که قادر به ادامه فعالیت نیستند و دولت باید حمایت اقتصادی مناسب را از آنها داشته باشد؛ دریا در فصول پاییز و زمستان مواج  و تردد شناورها محدود است و این شرایط از لحاظ اقتصادی آنها را با مشکل مواجه کرده و متاسفانه تاکنون هیچ خسارتی به آنها پرداخت نشده بنابراین در این رابطه می طلبد برای حمایت از آنها تدابیری اتخاذ شود.

,

علی ای حال قانونی قاطع برای برخورد با قایق‌های شوتی که به‌صورت غیر قانونی به جابه جایی مسافران می پردازند را می طلبد همپنین در مبادی ورودی استان نیز راه های مختلف را برای ورود مسافران ببندد تا سال جدید را همراه با از دست دادن عزیزانمان نداشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه