اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

سالانه ۱۰ سانتی متر از حجم مخازن آب زیرزمینی لرستان کاهش می‌یابد

سالانه ۱۰ سانتی متر از حجم مخازن آب زیرزمینی لرستان کاهش می‌یابد
حسن نژاد گفت: سالانه ۱۰ سانتیمتر از سطح سفره‌های آب زیرزمینی استان کاهش می یابد که بیشترین کاهش حجم منابع آب زیر زمینی در کوهدشت و رومشکان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: از ۲۰ سال گذشته، منتهی به سال آبی۹۹-۹۸ به‌طور متوسط حدود دو متر سطح آب زیرزمینی با حجمی معادل ۹۰ میلیون مترمکعب و سالانه ۱۰ سانتی متر با حجمی حدود چهار میلیون مترمکعب در آبخوان های آبرفتی افت صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,
وی افزود: بیشترین کاهش سطح و حجم منابع آب زیر زمینی مربوط به محدوده مطالعاتی کوهدشت با افت حدود ۱۶ متر و حجمی معادل ۸۸ میلیون مترمکعب و رومشکان با کاهش حدود ۸ متر و حجم ۲۸ میلیون مترمکعب می باشد.
,
 
,
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: میزان مصارف آب سطحی در بخش‌های شرب، صنعت، فضای سبز و کشاورزی ۵۵۰.۶ میلیون متر مکعب است در حالی که این میزان از منابع آب زیر زمینی ۶۶۴ میلیون مترمکعب می باشد.
,
 
,
حسن نژاد عنوان کرد: براساس آمار برداری دوره دوم مجموع مصارف آب زیر زمینی و سطحی در دو حوضه کرخه و کارون ۱.۲۱۴ میلیارد متر مکعب است که حدود ۱.۰۳۴ میلیارد متر مکعب آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه