اخبار داغ

معاون نماینده ولی فقیه در سپاه البرز:

قیام زینب(س) منشا شکل‌گیری جنبش‌های اسلامی در تاریخ شد/ شجاعت اسوه کربلا پایه‌های کاخ ظلم امویان را سست کرد

قیام زینب(س) منشا شکل‌گیری جنبش‌های اسلامی در تاریخ شد/ شجاعت اسوه کربلا پایه‌های کاخ ظلم امویان را سست کرد
حجت الاسلام رسولی گفت: اگر حرکت زینب(س) نبود، امویان قیام سرور و سالار شهیدان را در کربلا محصور می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون نماینده ولی فقیه در سپاه البرز همزمان با سالروز رحلت حضرت زینب(س) در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: عقیله بنی هاشم اسوه صبر و استقامت و شاخص زن اسلامی است، ایشان در اوج کمالات انسانی به وظایف شهروندی خود در واقعه کربلا عمل کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام احمد رسولی با اشاره به اینکه زینب(س) نهضت امام حسین(ع) را تکمیل کرد، افزود: اگر حرکت این بانوی بزرگوار نبود، امویان حرکت سرور و سالار شهیدان را در کربلا محصور می کردند اما اقدام بزرگ عقیله بنی هاشم بازتاب انقلاب بزرگ امام حسین(ع) در سراسر عالم بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: فضای عمومی و تبلیغات منفی علیه خاندان پیامبر اکرم (ص) انجام شده بود، ۲۰ سال از صلح امام حسن(ع) می گذشت، امویان نگاه مردم را تغییر داده بودند و شناخت درستی از اهل بیت(ع) نبود اما حرکت زینب(س) انقلابی در دل های عاشقان اهل بیت(ع) و آزادمردان یجاد کرد.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: حضرت زینب(س) بصیرت عمومی را بالا برد تا شناخت دقیق نسبت به اهل بیت(ع) شکل گیرد، در نتیجه این اقدام منشا شکل گیری جنبش‌های اسلامی است، زینب(س) محدثه بزرگ و عالم مکتب نرفته است و از محضر امامان کسب فیض کرده بود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شجاعت حیدری در وجود عقیله بنی‌هاشم(ع) وجود داشت، گفت: فصاحت و بلاغت را می توان در خطبه های کوفه و شام زینب(س) می توان دید، این بانوی بزرگوار معیار زن عابده و اسلامی است، این زن همه چیز را در یک روز از دست داد اما دم نزد و شکایتی نکرد.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی در خاتمه این بانوی بزرگوار را نمونه کامل زن تراز اسلام دانست و در بخش دیگری گفت: امروز شهدای مدافع حرم به رهبری حاج قاسم سلیمانی بازتاب ندای زینب(س) در عاشورا هستند، این راه ادامه دارد تا پرچمی که شهدا افراشته‌اند به دست صاحب اصی آن برسد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه