اخبار داغ

وعده‌های تکرای در جاده خلیل‌آباد به بردسکن؛

«جاده مرگ» در ورودی خراسان رضوی همچنان قربانی می‌گیرد/ ادامه پاسکاری اداری راه و شهرسازی و استانداری

«جاده مرگ» در ورودی خراسان رضوی همچنان قربانی می‌گیرد/ ادامه پاسکاری اداری راه و شهرسازی و استانداری
در پی عدم رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل نشدن جاده خلیل‌آباد به بردسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی خراسان رضوی همچنان «جاده مرگ»، قربانی می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مسئله راه بر اساس نظر کارشناسان همواره یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است و جاده خلیل‌آباد به بردسکن یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود که به‌نوعی ورودی استان خراسان رضوی است و استان‌های مرکزی و جنوبی کشور را به مرکز استان متصل می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

تبدیل این مسیر به بزرگراه سال‌ها است که آغاز شده اما تا به امروز هنوز تکمیل نشده است، هرچند تعدادی از قطعات این مسیر تکمیل شده ولی وعده‌های تکمیل این بزرگراه هنوز به‌صورت کامل عملی نشده و این مسیر هم‌اکنون ایمنی لازم را برای مردم، رانندگان و اهالی مناطق اطراف و حاشیه مسیر ندارد.

, .,

این جاده که مشکلات زیادی دارد و تردد در آن هم کم نیست، کم‌کم به «جاده مرگ» تغییر نام پیدا می‌کند؛ در آخرین مورد چند روز قبل برخورد سه خودرو با یکدیگر منجر به کشته و مجروح شدن دو نفر شد.

,

 

,

, ,

برخورد سه خودرو در محور بردسکن به خلیل‌آباد یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت

, برخورد سه خودرو در محور بردسکن به خلیل‌آباد یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت, برخورد سه خودرو در محور بردسکن به خلیل‌آباد یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت,

احمد رضاپور، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر دراین‌خصوص اظهار داشت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی‌بر برخورد خودرو سواری سمند با وانت و کامیون در کیلومتر ١۴ محور بردسکن به خلیل‌آباد، بلافاصله تیم امداد و نجات عوامل مستقر در پایگاه امداد و نجات بین‌شهری یادمان شهدای کندر به استعداد دو خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شد.

,

رضاپور ادامه داد: پس از رسیدن تیم‌ها و ارزیابی صحنه، عوامل جمعیت هلال‌احمر اقدامات لازم جهت رهاسازی محبوس شدگان را انجام دادند.

,

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر در پایان افزود: پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی یک مصدوم این حادثه توسط آمبولانس هلال‌احمر به بیمارستان خاتم‌الانبیاء خلیل‌آباد انتقال یافت.

,

 

,

, ,

سبقت و سرعت علت برخورد سه خودرو در محور خلیل‌آباد به بردسکن

, سبقت و سرعت علت برخورد سه خودرو در محور خلیل‌آباد به بردسکن, سبقت و سرعت علت برخورد سه خودرو در محور خلیل‌آباد به بردسکن,

سرهنگ چرمگی، فرمانده پلیس‌راه بردسکن در خصوص علت وقوع این حادثه اظهار کرد: حسب گزارش اعلام شده به پلیس را و حضور به‌موقع نیروهای پلیس در کنار اورژانس شهرهای کندر و خلیل‌آباد و نیز هلال‌احمر، متأسفانه این تصادف یک کشته برجای گذاشت.

,

فرمانده پلیس‌راه بردسکن علت این تصادف را بازهم سبقت و سرعت عنوان کرد و افزود: رعایت مقررات راهنمایی‌ورانندگی در جاده‌ها در این روزها که تعطیلاتی را پیش رو داریم، امری ضروری است.

,

 

,

, ,

۸ کیلومتر ابتدایی خلیل‌آباد تا کندر مشکل جابه‌جایی تیر برق دارد

, ۸ کیلومتر ابتدایی خلیل‌آباد تا کندر مشکل جابه‌جایی تیر برق دارد, ۸ کیلومتر ابتدایی خلیل‌آباد تا کندر مشکل جابه‌جایی تیر برق دارد,

۸ قدرت الله ابک، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی دراین‌خصوص اظهار داشت: از خلیل‌آباد به بردسکن ۲۵ کیلومتر است و ۲ کیلومتر ابتدایی از سمت خلیل‌آباد در حوزه شهری است و ۲ کیلومتر از سمت بردسکن کار شده است.

وی با بیان اینکه ۳ کیلومتر از این محور را تجدید مناقصه گذاشته‌ایم تا پیمانکار آن مشخص شود، خاطرنشان کرد: ۸ کیلومتری که در حال حاضر از بعد از محدوده شهری به سمت بردسکن داریم مشکل بحث جابه‌جایی تیر برق را داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ۲ بار بحث جابه‌جایی تیر برق را به مناقصه گذاشته‌ایم که بار اول متقاضی نداشت و بار دوم مبلغ ۳ برابر برآورد کارشناسان ارائه داده شد که مورد پذیرش نبود، تصریح کرد: این پروژه با دستور استاندار ترک تشریفات شده که به‌زودی پیمانکار آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های اولویت‌دار به‌خصوص تکمیل پروژه سه‌راهی شادمهر تا انابد از وزارت‌خانه به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شده است، اذعان کرد: پل کندر یکی از پروژه‌های مهم محور خلیل‌آباد به بردسکن است که نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم ابتدای محور نیاز دارد.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

منفعل نشستن و منتظر بودجه ماندن کاری را پیش نمی‌برد

, منفعل نشستن و منتظر بودجه ماندن کاری را پیش نمی‌برد, منفعل نشستن و منتظر بودجه ماندن کاری را پیش نمی‌برد,

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی دراین‌خصوص عنوان کرد: مسیر بردسکن به خلیل‌آباد به لحاظ اینکه بردسکن دروازه ورودی استان از نظر ارتباطی محسوب می‌شود مسیر مهمی است و نباید نگاه شهرستانی به آن داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، یزد و... برای دسترسی به خراسان رضوی و مشهد باید از این مسیر استفاده کنند، تشریح کرد: اگر این مسیر زودتر دو بانده شود رونق خوبی می‌گیرد و منطقه را متحول می‌کند یکی از مزیت‌های این منطقه می‌تواند همین جاده باشد.

,

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با اعتبارات قطره چکانی ملی مطمئناً سال‌ها طول می‌کشد تا این جاده تکمیل شود باید از ظرفیت‌های دیگر برای پیشبرد توسعه جاده استفاده کرد، افزود: در استان تلاش کرده‌ایم که استانی و ملی بتوانیم منابع تأمین مالی را از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه منفعل نشستن و منتظر بودجه ماندن کاری را پیش نمی‌برد برای حل مشکلات باید دنبال ظرفیت‌های دیگر باشد، بیان کرد: پول نقد سرعت پروژه را بالا می‌برد و کار ده‌ساله را در چند ماه انجام می‌دهد و باید مدیران استان ورود پیدا کنند تا از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

,

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت مردم منطقه ترشیز همین بحث جاده‌ها است و راه‌حل آن همین استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون است، تأکید کرد: به هر میزان که از محور خلیل‌آباد به بردسکن آماده می‌شود باید زیر بار ترافیک برود تا از حوادث این جاده کاسته شود.

,

 

,

, ,

تکمیل باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن از مطالبات اصلی مردم است

, تکمیل باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن از مطالبات اصلی مردم است ,

ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان است که باید این بحث سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان خلیل‌آباد روند اداری جابه‌جایی تیرهای برق این مسیر در حال طی‌کردن است، خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات اداره کل راه و شهرسازی موظف شد تا پایان سال مالی (۲۱ تیرماه ۱۴۰۰) هشت کیلومتر ابتدایی این محور را از سمت خلیل‌آباد به بهره‌برداری برساند.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه به طور مداوم پیگیر این موضوع از استان هستیم، تصریح کرد: مطالبه ما از سمت مردم شریف شهرستان خلیل‌آباد از مدیرکل راه و شهرسازی استان این است که خواسته به حق مردم را سرعت بدهد.

این جاده در حالی قربانی می‌گیرد که مسئولان همچنان در جلسات مختلف، از ضرورت بهسازی این جاده و اصلاح نقاط حادثه‌خیز سخن به میان می‌آورند.

مردم شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن انتظار دارند تا سرانجام کابوس جاده مرگ در ذهن مردم به رؤیایی خوش تبدیل‌شده و بالاخره وعده تکراری ساماندهی این محور پرحادثه هرچند بسیار دیر، اما در نقطه‌ای به تحقق برسد.

,
,
,
,
,
,
,
,
, .,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه