اخبار داغ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

اقدام دولت در افزایش نرخ دلار، دست‌بردن در جیب مردم است/ لطمه‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد شد

اقدام دولت در افزایش نرخ دلار، دست‌بردن در جیب مردم است/ لطمه‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد شد
نخعی با بیان این‌که افزایش نرخ دلار به بهانه تامین کسری و کاهش بودجه به چه قیمتی انجام شد؟ گفت: این افزایش قیمت آسیب‌های زیاد و جبران‌ناپذیری به دنبال داشت. واقعاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کم‌کردن این زیان‌های اقتصادی که به کشور وارد شد، کی مدیریت و جبران خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراف رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه افزایش نرخ دلار کار دولت بوده است، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اگر دولت این کار را کرده باشد که البته آقای واعظی به عنوان یک عضو موثر کابینه دولت این موضوع را اذعان و تایید کرده است، مصداق بارز دست تو جیب مردم کردن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: گران شدن نرخ ارز طی دو سال اخیر، واقعا لطمه های زیادی به کشور وارد کرد که بخشی از این لطمه ها جبران ناپذیر است. 

,

مسئولان باید پاسخگو باشند/ تامین کسری بودجه به چه قیمتی؟

, مسئولان باید پاسخگو باشند/ تامین کسری بودجه به چه قیمتی؟, مسئولان باید پاسخگو باشند/ تامین کسری بودجه به چه قیمتی؟,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون آقایان باید پاسخ دهند که چرا صرفا برای تامین کسری بودجه ای که ادعا می کنند، چنین کاری انجام دادند؟ گفت: با توجه به اینکه درآمد دولت از صادرات نفت و سایر محصولات، ارزی است اما هزینه های داخلی کشور ریالی است، هر چه ارز با نرخ بالاتری فروش برود، ریال بیشتری برای تامین هزینه های داخلی به دست می آید. دولت با این اقدام شرایطی را رقم زده است که نرخ ارز بالا برود و بتواند آن را تبدیل به ریال کند.

,

نخعی تصریح کرد: اما تامین کسری و کاهش بودجه به چه قیمتی؟ این افزایش قیمت آسیب های زیاد و جبران ناپذیری را را به دنبال داشت. مسکن، خودرو، اقلام و کالاهای اساسی به عنوان نیازهای روزمره مردم و ... چه وضعیتی پیدا کردند؟ واقعا نمی توان پیش بینی کرد که کاهش و کم کردن این زیان های اقتصادی که به کشور وارد شد، کی مدیریت و جبران خواهد شد.

,

آشفته بازار بورس هم کار دولت است

, آشفته بازار بورس هم کار دولت است, آشفته بازار بورس هم کار دولت است,

وی با تاکید بر اینکه برخی از این موارد عملا قابل جبران نیست، اظهار کرد: به زودی مشخص خواهد شد که وضعیت آشفته بورس هم توسط دولت ایجاد شده تا بتواند سهامش را به قیمت های بالاتری بفروشد و ریال بیشتری به دست بیاورد که باز معنی این کار هم، همان دست در جیب مردم کردن است.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که دولت راه های دیگری هم داشت و می توانست با هماهنگی با مجلس نسبت به انتشار اوراق بیشتر، هدفمند و اصولی تر کردن و مدیریت بهتر اخذ مالیات، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، فروش اقلام مازاد، کاهش هزینه های جاری و ... کسری بودجه خودش را جبران کند و دلیلی نداشت صرفا برای تامین کسری بودجه، دولت ارز را با نرخ گران بفروشد و بورس را به این وضعیت در بیاورد.

,

نخعی بیان کرد: خوشبختانه هنوز که دولت روی کار است، این موضوع مشخص شد، چون دولت ها در زمان فعالیت شان، کمتر چنین موضوعاتی را بروز می دهند. اکنون هم این موضوع توسط یکی از مهم ترین اعضای کابینه بیان و اعتراف شد. در حالی که گران کردن نرخ ارز اثرات بسیار وحشتناک و جبران ناپذیری را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد و شرایط بسیار بدی را به اقتصاد کشور تحمیل کرد.

,

وی تاکید کرد: اما در واقع اینگونه اقدامات تیری است که به قلب اعتماد مردم شلیک می شود، همانطور که اکنون اعتماد مردم به مدیریت و تدبیر کشور از بین رفته است.

,

تبعات سنگین اقتصادی برای مردم/ رویای خرید خانه و خودرو برای جوانان

, تبعات سنگین اقتصادی برای مردم/ رویای خرید خانه و خودرو برای جوانان, تبعات سنگین اقتصادی برای مردم/ رویای خرید خانه و خودرو برای جوانان,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند که این اقدامات چه تبعات سنگینی می‌تواند داشته باشد، گفت: طی چند سال اخیر دیدیم که با افزایش نرخ ارز، همه کالاهای اساسی وضعیت بدی پیدا کرد و خانواده ها چقدر دچار مشکلات شدید اقتصادی شدند و خرید خانه و خودرو برای بسیاری از جوانان تبدیل به رویا شد، که همه این ها تبعات سنگین چنین تصمیمات و اقداماتی است.

,

نخعی در خصوص ربط دادن کاهش نرخ دلار با روی کار آمدن دولت بایدن اظهار کرد: وقتی دولت خودش اذعان می کند که خودمان نرخ ارز را بالا بردیم، نشان می دهد که این موضوع خیلی ارتباطی به وجود ترامپ و بایدن ندارد و نفع خود دولت بوده که با ایجاد چنین فضایی، برای افزایش نرخ ارز تلاش کرده است.

,

وی تصریح کرد: بر همین اساس بنده نمی‌توانم بپذیرم که افزایش نرخ ارز آن موقع مربوط به سیاست‌های ترامپ بود و اکنون هم که کاهش پیدا کرده، مربوط به سیاست‌های دولت بایدن است.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: اما باید بپذیریم که تغییر سیاست در آمریکا و ایجاد فضای جدید، روی برخی از مولفه های اقتصادی بی‌تاثیر نیست. در واقع جدای از نقش دولت، خود بازار و مردم هم به صورت خودکار تاثیر می پذیرند. اما در مورد نرخ ارز، اگر سیاست های دولت نبود، نرخ آن از قیمتی که الان دارد، می‌توانست پایین‌تر هم بیاید.

,

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی ضروری است

, ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی ضروری است, ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی ضروری است,

نخعی در خصوص تاثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در تامین کالاهای اساسی گفت: طبیعتا در شرایطی که نرخ ارز همراه با افزایش بود، اینکه کالاهای اساسی با نرخ مشخص ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود، کار درستی بود، البته مشروط به اینکه این نرخ ارز صرفا برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شود. در حالی که در ابتدای کار، این نرخ برای بسیاری از کالاهایی مانند لوازم آرایشی که نیاز کشور نبود در نظر گرفته شد، که با توجه به ورود مجلس و نهادهای نظارتی، این نرخ ارز تنها برای تامین برخی از کالاهای خاص و اساسی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در حالی که برخی معتقدند ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ایجاد رانت و ... می شود و خواستار حذف آن هستند، اما بنده معتقدم که این نرخ باید در شرایط فعلی باشد، چراکه اگر قرار باشد کالاهای اساسی را با نرخ نیمایی و بالاتر وارد کشور کنیم طبیعتا با جهش قیمتی مواجه خواهیم شد که به ضرر دهک‌های پایین و اقشار نیازمند جامعه است. اما باید نظارت‌ها در این خصوص به گونه‌ای افزایش پیدا کند که شاهد فروش کالاهای تامین شده با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به قیمت های بالاتر نباشیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه