اخبار داغ

یادداشتی بر تصمیمات دوگانه در یزد؛

اولویت امروز یزد؛ جان مردم یا جبران ضرر گردشگری؟!

اولویت امروز یزد؛ جان مردم یا جبران ضرر گردشگری؟!
مسئولین استان به ویژه استاندار یزد در قبال برخی رفتارهای دوگانه پاسخگو باشد که چرا سفر به یزد آزاد است اما مردم باید همچنان به اعمال محدودیت ها و رعایت شیوه نامه ها پایبند باشند؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، دنیا تاکنون با این پدیده عجیب و غریب روبرو نبوده، ویروسی به نام کرونا که جهانی را به تسخیر خود درآورد و به انسان ها ثابت کرد هر چه قدر هم ادعای پیشرفت در علم وجود داشته باشد، یک ویروس کوچک می تواند تمام معادلات زمینی ها را به هم بریزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بعد از گذشت یک سال از شیوع کرونا ویروس، مردم ایران در کنار تحمل سختی های اقتصادی و فشار تحریم های بی سابقه، تاکنون سه موج از اپیدمی این ویروس را پشت سر گذاشته است و هنوز هم معلوم نیست چه آینده ای در پیش رو دارد.

,

ساخت واکسن کرونا در کنار واردات آن، در این ایام از خبرهای مسرت بخشی بود که می تواند یک گام مهم در مسیر مقابله با این ویروس منحوس باشد ولی مطمئنا واکسیناسیون فراگیر برای همه آحاد جمعیت ایران به عنوان یک اولویت در سلامت بخشی به جامعه ماه ها زمان نیاز دارد و قرار نیست جامعه به این زودی ها به شرایط مطلوب خود برسد حال انکه هر روز نیز از گوشه و کنار جهان این ویروس با انواع جهش یافته خود را نشان می دهد.

,

از ابتدای گسترش کووید 19 آنچه همه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با آن متفق القول هستند رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که به دستور ستاد مقابله با کرونا رعایت تمام اصول بهداشتی در همه اماکن عمومی و اجتماعی اجباری شد و حتی مقرر شد به افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند خدمات ارائه نشود.

,

سال گذشته اوایل اسفند ماه بود که سر و کله ویروس کرونا در کشور پیدا شد و کم کم همه استان های کشور را درگیر کرد، مراکز مختلف خرید، همایش ها و مراسمات، تالارهای پذیرایی و بسیاری از اصناف تعطیل شدند و ایران در نوروز 99 به قرنطینه کامل رفت.

,

انصافا مردم در 99 همراهی بی نظیری داشتند و با رعایت فاصله اجتماعی، نوروز خود را در خانه جشن گرفتند و فراموش نمی شود در روز سیزدهم نوروز کشور خلوت ترین روز تاریخ خود را تجربه کرد.

,

امروز دوباره کشور به جشن باستانی نوروز 1400 نزدیک می شود و مردمی که یک سال سفرهای خود را لغو کرده اند امید داشتند لااقل در نوروز امسال خستگی یک سال گذشته خودشان را با سفر به در کنند اما آنچه مسلم است اینکه خطر شیوع دوباره کرونا هنوز بیخ گوش مردم قرار دارد و اندک تعلل در رعایت شیوه نامه ها می تواند با شیوع ویروس جهش یافته موج چهارم بسیار خطرناکی را در کشور رقم بزند.

,

استان یزد به عنوان یکی از مراکز گردشگری کشور و البته میراث جهانی، هرساله پذیرای جمعیت زیادی از مسافران نوروزی بوده است تا اینکه کرونا ویروس چراغ این صنعت را در یزد در این مدت یکساله خاموش کرد و هتل های یزد خود در تعطیلی و عدم پذیرش مهمان پیش قدم شدند.

,

با تعطیلی هتل ها و مراکز اقامتی یزد، عملا گردشگری هم زمینه های فعالیت خود را از دست داد تا اینکه امسال با نزدیک شدن به نوروز یزد به عنوان پایلوت مقصد ایمن گردشگری کشور معرفی و تا شاید بتواند صنعت متضرر گردشگری از ناحیه‌ی کرونا را احیا کند.

,

هر چند در نگاه اول این طرح خوب به نظر می آید و با عنوانی که دارد می توان آن ها تحسین کرد ولی حقیقت امر با آنچه گفته می شود یکی است؟!

,

یزد در موج سوم کرونا به دلیل مهاجرپذیری بالا در حوزه سلامت، به شدت درگیر ویروس کرونا شد و مرگ و میر غیر قابل پیش بینی را متحمل شد و هم اکنون نیز با توجه به قرمز بودن شهرهای جنوبی کشور به علت کرونای انگلیسی مانند بمب ساعتی هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد و آنچه تاکنون در برخلاف تعهدات هیئت های مذهبی و حرکت های مردمی دیده شده، شیوه نامه های بهداشتی در حوزه گردشگری یزد رعایت نمی شود.

,

قابل تامل تر اینکه استانداری یزد برای نوروز 1400 با برپایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد در روزهای گذشته آن هم بعد از تشکیل ستاد مقابله با ویورس کرونا برای محدودیت های اعیاد شعبانیه! ضمن اعلام آمادگی استان یزد برای پذیرش مهمان گویا حتی اجازه فعالیت به کمپ های کویری را هم داده است.

,

سوال اینجاست چطور می توان دوگانگی تصمیمات استانداری یزد در حوزه  اعمال محدودیت های کرونایی و تاکید بر رعایت شیوه نامه ها در آستانه موج خطرناک چهارم را در کنار تصمیمات ستاد اجرایی خدمات سفر در آستانه نوروز حلاجی کرد؟!

,

گویا به اعتقاد برخی مسئولان «مرگ حق است اما برای همسایه» اما مردم یزد انتظار دارند لااقل مسئولین استان به ویژه استاندار یزد در قبال برخی رفتارهای دوگانه پاسخگو باشد که چرا سفر به یزد آزاد است اما مردم باید همچنان به اعمال محدودیت ها و رعایت شیوه نامه ها پایبند باشند؟!

,

در این که صنعتی گردشگری جهان، تحت تاثیر این ویروس، متضرر شده اند شکی نیست که البته این مسئله برای همه صنوف به نوعی صدق می کند اما واقعا اولویت سلامت مردم با جبران ضرر صنعت گردشگری جابجا شده است؟

,

امید است مسئولان استان یزد به ویژه استاندار یزد که در ابتدای شیوع ویروس کرونا در تصمیم گیری ها خوب عمل کرد توضیح قانع کننده ای در خصوص تصمیمنات اخیر خود به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونای استان یزد داشته باشند.

,

سعید عبدی نسب

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه