اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

بررسی طرح جهش تولید مسکن پس از تصویب بودجه ۱۴۰۰

بررسی طرح جهش تولید مسکن پس از تصویب بودجه ۱۴۰۰
البرز حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهش تولید مسکن پس از تصویب بودجه، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ البرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح جهش تولید و عرضه مسکن با توجه به مشکلات تولید مسکن در سال‌های گذشته و امسال مقرر شد کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص مسکن طرحی را آماده کند که در کنار پروژه‌های دولتی محسوب می‌‎شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: طرح اقدام ملی مسکن که در حال حاضر توسط وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است مشخص بود که مشکلات دهک‌های پایین جامعه را حل نمی‌کند.
,
 
,
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو فوریت این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای آورد و برای رفع ایرادات به کمیسیون عمران برگشت داده شد، خاطرنشان کرد: پس از 4 ماه دوباره این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
,
 
,
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برگزاری 35 جلسه تخصصی با حضور همه بخش‌ها از جمله بخش خصوصی، دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و حوزه بانک مرکزی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن خبرداد و گفت: طرح جهش تولید و عرضه مسکن در هفته‌های گذشته به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آمد و تا ماده 14 مورد بررسی قرار گرفت.
,
 
,
حسینی با بیان اینکه در این طرح سه رویکرد مورد توجه است، افزود: در موضوع تامین منابع مالی طرح، صندوقی تدوین شد که هدف آن جمع‌آوری همه وجوه برای تولید مسکن بوده و این صندوق به صورت هئیت امنایی اداره می‌شود که رئیس آن وزیر راه و شهرسازی است.
,
 
,
وی ادامه داد: همه بودجه سنواتی مربوط به منابع مالی و اقساط برگشتی مسکن مهر و مسکن یکم و خیرساز مسکن در این صندوق جمع‌آوری می‌شود و دومین منبع مالی آن 40 درصد تغییرات ماده تسهیلات بانک‌ها است که برای عرضه و تولید مسکن در نظر گرفته می‌شود.
,
 
,
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وجوهات و منابع صندوق و 40 درصد مانده تسهیلات مسکن با نرخ بهره 18 درصد موجب می‌شود تا به خلق پول جدید منجر نشده و در تغییر پایه پولی نقشی نداشته باشد چرا که ترکیب این رقم با منابع مالی صندوق، تسهیلاتی با نرخ متوسط را در اختیار مسکن سازان و بخش خصوصی قرار می‌دهد.
,
 
,
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرض کنیم منابع مالی درون صندوق کنترل شده با نرخ بهره صفر درصد با تسهیلات 18 درصدی بانک ترکیب شود، این امر موجب می‌شود تسهیلاتی با نرخ 9 درصد را در اختیار مسکن سازان قرار می‌دهد.
,
 
,
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح شورای عالی مسکن تشکیل می‌شود تا دارای وجاهت قانونی باشد، ادامه داد: این شورا با اعضای مختلف که تاثیرگذار در حوزه مسکن هستند تشکیل می‌شود.
,
 
,
حسینی خاطرنشان کرد: مسکن امر چند وجهی است برای به نتیجه رسیدن باید هماهنگی لازم ایجاد شود تا اثر وضعی بین بخشی به ویژه بخش‌های خدمات رسان را تسهیل ببخشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تامین زمین ارزان قیمت در اراضی مستعد و قرار دادن آن در اختیار دولت یکی از ویژگی‌های این طرح است، افزود: این زمین‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده و به صورت 99 ساله در اختیار مسکن سازان و انبوه سازان قرار می‌گیرد.
,
 
,
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بین 60 تا 70 درصد قیمت مسکن مربوط به زمین است که با این روش قیمت آن ساماندهی شده و مسکن ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
,
 
,
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد سوم در خصوص مسکن مربوط به مسائل مصالح است که با رویکرد کنترل و ساماندهی دو نهاده سیمان و فولاد از حیث قیمت تمام شده با هماهنگی وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی با قیمت متعارف در اختیار مصرف‌‌کنندگان قرار می‌گیرد.
,
 
,
حسینی از تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی از سوی وزارت راه و شهرسازی با وزارت صمت برای کنترل موضوع سیمان و فولاد خبرداد و گفت: در حال حاضر 15 میلیون تن مازاد تولید در زمینه فولاد و 55 میلیون تن در حوزه سیمان اضافه مصرف در کشور وجود دارد که می‌تواند در این طرح به کارگیری شود.
,
 
,
وی گفت: تا کنون 14 ماده این طرح نهایی شده است و پس از برگزاری جلسات بودجه، این طرح نیز در مجلس شورای اسلامی نهایی می‌شود که امیدواریم مسیر مطلوب خود را طی و تبدیل به قانون شود تا شرایطی را ایجاد کند که در افق طرح 900 هزار تا یک میلیون مسکن در سال در کشور احداث شود تا عرضه و تقاضا به تعادل رسیده و دهک‌های پایین جامعه از آن منتفع شوند.
,
 
,
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسکن ملی با تسهیلات 150 میلیون تومانی و آورده 150 میلیون تومانی متقاضی برای هر فرد 350 میلیون تومان تمام می‌شود که با قسط ماهانه 3 میلیون تومانی، کمکی به اقشار آسیب پذیر نمی‌کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه