اخبار داغ

شاعر عنبرآبادی مطرح کرد؛

رنگ باختن ذوق شاعران با عدم تمکن مالی برای چاپ آثار/ لزوم توجه نهادهای فرهنگی به رشد و ارتقا شاعران

رنگ باختن ذوق شاعران با عدم تمکن مالی برای چاپ آثار/ لزوم توجه نهادهای فرهنگی به رشد و ارتقا شاعران
اسماعیل احمدی امجزی با تأکید بر اینکه سازمان‌های فرهنگی نقش به سزایی در رشد و ارتقا شاعران به ویژه شاعران جوان دارند، گفت: برگزاری جشنواره‌ها، حمایت از انجمن‌های ادبی و حمایت چاپ آثار نقش پر رنگ و انکار ناپذیری دارند که متاسفانه طی سال‌های اخیر کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ اسماعیل احمدی امجزی متولد سال ۱۳۷۳ و اهل جبالبارز جنوبی روستای امجز از توابع شهرستان عنبرآباد است. او که در عرصه شعر فعالیت می کند در جشنواره شعر انقلاب حائز رتیه دوم شده است.

اسماعیل احمدی امجزی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص فعالیت خود گفت: در ابتدا از دوران دبیرستان مطالب و اشعارم را به صورت پراکنده و دلنوشته می نوشتم؛ اما از سال ۱۳۹۴ فعالیت هنری خود را به صورت مستمر و حرفه ای با ورود به انجمن شعر و ادب شهرستان عنبرآباد آغاز کردم.

این شاعر عنبرآبادی تصریح کرد: تاکنون موفق به چاپ اشعارم به صورت کتاب نشده ام و متأسفانه شیوع بیماری کرونا این مسئله را تأخیر انداخته است.

وی با تأکید بر اینکه شعر به عنوان یک رسانه قوی همواره مورد توجه بوده است، عنوان کرد: هم اکنون شعر و ادبیات کشور، وضعیت نسبتا مطلوبی دارد و شاعران متعددی در قالب های مختلف داریم که شهرستان عنبرآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

احمدی امجزی ادامه داد: شهرستان عنبرآباد از سال ۱۳۸۰ همزمان با شروع به کار کانون هنر و متعاقب آن شروع به کار انجمن شعر و ادب آن، طی این سال ها انجمن پویا و خوبی را داشته و طی این مدت شاعران زیادی را به جامعه  ادبی معرفی کرده که در جشنواره های مختلف حائز رتبه های برتر شده اند و همچنان این روند ادامه دارد.

این شاعر عنبرآبادی با بیان اینکه شعر به عنوان یک سلوک شخصی نیاز به امکانات آنچنانی ندارد، ابراز کرد: اما از مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد؛ دور بودن از مرکز و نداشتن تریبون های تاثیرگذار است؛ هرچند تا حدودی فضای مجازی بخشی از این مشکل را حل کرده است اما همچنان با مشکل رو به رو هستیم.

وی تأکید کرد: عدم تمکن مالی برای چاپ اثر از دیگر مشکلات است که شاعران را عقب انداخته و این موضوع ایجاد ناامیدی می کند و عدم دسترسی به کتاب های روز دنیا از دیگر مسائلی است که باید در نظر گرفته شود.

احمدی امجزی با تأکید بر اینکه سازمان های فرهنگی نقش بسزایی در رشد و ارتقا شاعران به ویژه شاعران جوان دارند، بیان کرد: برگزاری جشنواره ها، حمایت از انجمن های ادبی و حمایت چاپ آثار نقش پر رنگ و انکار ناپذیری دارند که متاسفانه طی سالهای اخیر کمتر به این مسئله پرداخته شده و دیگر آن فروغ سال های گذشته وجود ندارد.

این شاعر عنبرآبادی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت در جشنواره های مختلف، امکان ارتباط با سایر شاعران را فراهم کرده و تا حدودی تریبون خوبی برای جوانان نیز به وجود آمده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه