اخبار داغ

گلایه های کشاورزان چرامی از توزیع کود /آیا پای دلالان در میان است؟

گلایه های کشاورزان چرامی از توزیع کود /آیا پای دلالان در میان است؟
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه با سامانه ای شدن، و مساعی شدن اراضی کشاورزی مانع از فعالیت دلال ها شده ایم، گفت: براساس زمین کشاورزی و اینکه مشخصات زمین زراعی هر فرد ثبت شده کود بین آنها توزیع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صبح امروز خبر هایی مبنی بر اینکه کشاورزان شهرستان چرام با حضور در جلوی اداره کشاورزی این شهرستان  از نحوه توزیع کود و ادوات کشاورزی گلایه های را بیان کردند، مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

این عده از کشاورزان اعلام کردند معلوم نیست کود ها و ادوات کشاورزی که قرار است به دست کشاورزان واقعی برسد کجا و بین چه کسانی توزیع می شود.

,

 

,

مدیر کل جهاد کشاورزی در این رابطه در گفتگو با صبح زاگرس گفت: پیگیری ها صورت گرفته در خصوص تامین کود نشان دهنده این است که در این خصوص کمبودی در شهرستان وجود ندارد

, صبح زاگرس,

 

,

تاج الدینی با بیان اینکه  کشت برنج سبب افزایش تقاضاها برای کود در آن شهرستان می شود، گفت: در تامین کود مورد نیاز برای کشت گندم مشکل خاصی وجود ندارد و نسبت به سال های گذشته کود بیشتری به شهرستان ارسال شده است.

,

 

,

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: کود به صورت مرتب توزیع می شود، در روز گذشته حدود هزار کیسه و امروز 500 کیسه توزیع شد.

,

 

,

صفر پور با بیان اینکه توزیع کود بر اساس سامانه پهنه بندی و ساماندهی مساعی اراضی کشاورزی است، گفت: براساس زمین کشاورزی هر شخص در سامانه، و اینکه مشخصات زمین زراعی او ثبت شده و نقشه آن تهیه شده باشد، کود بین آنها توزیع می شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه افراد دلال و سوء استفاده کنند با توجه به سامانه ای شدن توزیع کود، از چرخه خارج شده اند، بیان کرد: در شرایط حاضر سازمان جهاد کشاورزی به صورت رایگان و جهادی در حال فعالیت است.

,

 

,

این مسئول با بیان اینکه 1500 هکتار زمین قابل کشت فقط برای برنج، و در بخش گندم کاری و سیفی جات دارای نیاز کودی بالای است و سازمان جهاد کشاورزی به صورت مرتب کود مورد نیاز آنها تامین می شود، گفت: برخی افراد خارج از نیازتقاضای کود دارند، که به آنها اعلام می شود بعد از تامین نیاز کسانی که کود دریافت نکرده اند به نیازهای شما رسیدگی می شود، در چنین شرایط  برخی افراد اعتراضاتی دارند.

,

 

,

وی در ادامه افزود: در هر شهرستانی افرادی ممکن است اقدام به خرید و فروش کود و کار آنها دلالی باشد، اما با سامانه ای شدن، و مساعی شدن اراضی کشاورزی مانع از فعالیت دلال ها شده ایم، از طرفی تلاش داریم وظایفمان را به نحو احسن انجام داده و مانع به وجود آمدن چنین مشکلاتی شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه